Inlägg från: Anonym (Allvarligt talat!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Allvarligt talat!)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (Old) skrev 2023-10-17 08:11:38 följande:
    Nja jag håller inte med riktigt. Att många bara vill trycka ner andra som du uttrycker det är inget jag upplever. Tvärtom är många hjälpsamma och ett fåtal elaka, eller nedlåtande. Vad du nu upplever som största problemet.

Något som stör mig är att allvarligt menade trådstarter med ofta problematiska frågeställningar anklagas för att vara trolltrådar. Det gör mig arg - bara för att någon haft ett liknande problem betyder det inte att andra inte kan ha det.

Forumet var som jag uppfattar det vänligare för 15-20 år sedan, jag var också mer aktiv då. Loggar in fortfarande men startar nästan aldrig trådar själv.
    Skulle du kunna länka till någon eller några allvarligt menade trådstarter med problematisk frågeställning där TS inte ändrar sin historia för varje inlägg och är kvar i tråden från de senaste 6 månaderna, och ändå blir kallad för troll i tråden?
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-17 08:18:45 följande:
    Kan inte du själv göra det, eller så kan du be nån forumdetektiv att göra det.
    Den som påstår något har bevisbördan, så nej. 
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-17 08:25:35 följande:
    Du påstår ju saker, bevisa det.
    Old skrev saker ovan. 
    Jag bad Old länka till trådar de senaste 6 månaderna som stärker hans påstående. Om du vill diskutera något av mina påståenden i tråden behöver du uppmärksamma mig på vilket påstående som ska diskuteras. 

"Jag vill inte diskutera ditt påstående, jag vill att du ska bevisa det."

Jag har små chanser att  bevisa något av mina påståenden när du inte berättar vilket påstående du vill ha bevisat. 

Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-17 18:06:52 följande:
    Där ser man. Kvinnorna som ständigt klankar ner på honom tror kanske att han är allmänt bitter och ful. Och den föreställningen gör att de fortsätter klanka ned på honom. Hur snygga är dessa kvinnor själva,är frågan?
    Jag gissar att de var/är snygga, har en snygg identitet. Annars håller man väl inte på som de gör? I åratal. Minst tre år! Helt otroligt. 

#190, #191 instämmer. Det är genomskinligt för oss. Minst tre år äldre har de blivit sedan de började med det här dagliga klankandet, men antagligen har vissa av dem blivit minst 10 år äldre av att gå med bittra grodor i halsen som de måste spotta ut. 

Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-17 19:06:08 följande:
    Har läst länge på forumet och har fått mer och mer klart för mig vilka som återkommer med nedsättande kommentarer. Bara det att forumet hade långt fler aktiva skribenter för 7-10 år sedan säger en del. "Misshagliga" personer har blivit "bortanmälda" från forumet, ett forum som borde vara till för alla att ventilera sina problem. Att en "viss ilska" pga det har väckts hos en del personer är inte ett dugg förvånande, snarare logiskt.

Att försöka jämna ut orättvisor kan därför inte vara fel, förutom hos de som gynnas av att de finns.
    Jag fattar inte varför du är kvar här (mem tror att jag hittat minst ett av dina Flashbackkonton, vilket tröstade mig när jag trodde du var försvunnen efter att någon länkade din blogg).

Du hade rätt, Flashback är bättre. Jag tror inte heller att draken är kvar men är osäker. (Lo) beter sig mycket atypiskt.

Det är själva fenomenet med draken som fascinerar mig. Det känns som om de skulle slå på draken även om han inte var här, precis som de gjorde med mig, alltså låtsades att de var jag när jag inte var här.

Det är mycket sjukt som pågår här. 
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-17 19:50:37 följande:
    Jag är kvar för att jag vill ha rättvisa på forumet. Att elakheter från kvinnor ses lika allvarligt på som elakheter från män. Jag ger mig inte förrän detta är uppnått. Jag är öppen och ärlig med vem jag är och vad jag gått igenom i mitt liv. Jag ska inte behöva ta obefogad skit från okunniga människor som dömer efter sina snäva referensramar. Lika lite som den aktuella personen vi pratar om ska behöva ta skit från människor som aldrig upplevt hur det är att vara i samma sits.

Min blogg är öppen för alla att läsa, och jag skäms inte för att jag är den jag är och att jag gått igenom det jag gjort.

Men FL är ett forum med ett brett antal diskussionsämnen och då ska det inte bara vara förbehållet de med "rätt" uppfattningar.
    Jag fattar. Var ju likadan själv innan jag gjorde min hemläxa. Jag ville ha rättvisa och håller med om att det kastas obefogad skit från kvinnor på - i många fall uppdiktadw- män. Tack för att du tipsade om Flashback. Det forumet funkar mycket bättre med hur jag funkar. Där finns även verkliga män att diskutera med. 😉Man är mer en i mängden eftersom det inte är så litet där som här.

Vi får ändå ge Familjeliv att de nu under hösten åter låtit oss skriva om vårt missnöje utan att stänga kontot när man kritiserar modereringen. De kanske skulle ta efter Flashback och ha ett särskilt forum för Klagomål och kritik? Men att flera av de som är mest aktiva här är ute efter att trycka ner andra och kommer att fortsätta göra det är tämligen odiskutabelt.
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 20:17:17 följande:
    För det första kan man inte bli "bortanmäld". Du har fått detta förklarat för dig flera gånger. För det andra är du inte direkt dålig på att trycka ner människor själv. Det kan man tydligt se i den här tråden där du ifrågasätter andras utseende i vanlig ordning.
    Jo, det kan man. Jag har fått flera konton att tas bort efter anmälan av deras återkommande härjande i en av mina trådar. 

(Nu vill jag ju ha bort hela trådarna inklusive all skit som rinner genom dem men det får jag däremot inte gehör för.) 

Att spekulera i att kvinnor som lägger tid varje dag i tre år på att slå på en nästan oskuld i samma ålder sörjer sitt utseende och tar ut det på omvärlden är väl inte så farligt. 

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?