Inlägg från: Anonym (märkligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (märkligt)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Nej, jag har inte märkt nåt sånt, däremot verkar det vara väldigt vanligt med människor som verkar känna sig oerhört sårade och kränkta när de inte får den respons de önskat sig och:

1) Startar nya trådar om hur taskiga folk är på FL

2) Börjar leka moderatorer i trådar och förklara för andra vad de får eller inte får säga

3) Anmäla andras inlägg godtyckligt baserat på sina egna subjektiva åsikter om vad som får eller inte får sägas. 

Ibland undrar man vad personer som inte tål att andra inte tål kritik, ifrågasättande eller att andra har en annan åsikt än dem öht gör i öppna diskussionstrådar. Vad hade man för förväntningar? Att alla skulle hålla med dem i allt? Att de aldrig skulle bli ifrågasatta eller kritiserade?

• Anonym (märkligt)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 16:23:15 följande:
    1) Aldrig gjort. Slösat mycket tid i många.

2 och 3)Jag vet att jag fick den här kritiken. Jag fick ett tidigt inlägg anmält som "provocerande skrivet och bidrar bara till konflikt" och då började jag anmäla alla inlägg som var provocerande skrivna med denna fras, i min naiva tro om att det skulle bidra till ett trevligare forum. Jag visste inte att moderatorerna = användarna så det är klart att det blev en konflikt!

Allt handlar om hur man blir kritiserad, hur fukt det är och hur mycket man går i fällan. Jag har gått i trollfällan idag med men nu vet jag åtminstone vem det var. 

Kom till Flashback gott folk, där finns tydlig moderering. 
    Olika personer kan ha olika åsikter om vad som är acceptabel kritik eller åsikt och det är väl där det många ggr blir problem när vissa ger sig fan på att just deras åsikter om vad som är rätt gäller för alla.

Ja modereringen på FL suger både vad gäller påhopp och missbruk av anmäla knappen.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Ester) skrev 2023-10-18 23:12:19 följande:
    Fast varför bryr de sig om att lägga tid på trådarna om de tröttnat. Varför diskutera och tjafsa om man är trött på trådarna? Lite motsägelsefullt tycker jag. Jag går vidare om en tråd inte intresserar mig eller stör mig 🤷?♀️
    Kanske för att man tycker det är dumt och irriterande och säger det? Syftet med diskussionstrådar är trotts allt att bolla åsikter, det finns inga krav på att åsikterna måste vara trevliga och alla måste hålla med varandra.

Jag tror att du blandat ihop diskussion med medhåll Ester, en diskussion behöver inte alltid innebära att alla är överens, håller varandra i handen och sjunger akumbaya, En diskussion kan lika väl bestå av två helt motsatta åsikter.

Om du bara tittar in i trådar där alla håller med varandra och sjunger akumbaya så är det ju ditt val, men det betyder ju inte att det skulle vara bättre än andra val eller tecken på nån slags mognad, personligen skulle jag klassa det som väldigt omoget eftersom en vuxen människa borde kunna acceptera att människor tycker olika och även diskutera saker som inte alltid är ändå trevliga.

Jag tycker hela din argumentation bygger på att tycker man något är bra så får man säga det, tycker man lika så får man säga det men tycker man något är dåligt så ska man vara tyst. Det är bara positiva saker som får yttras och det tycker jag är ett väldigt irrationellt sätt att resonera eftersom det bygger på konflikträdsla och nån slags förträngande där man undviker allt som inte känns trevligt. Kritik och ifrågasättande är precis lika viktigt som medhåll och stöttande.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (M) skrev 2023-10-22 19:52:00 följande:
    Nu pratar jag inte om kvinnor på forumet, utan om Kaffedrakens kvinnliga bekanta, och hans syster, som alla har sagt saker till honom irl som han tolkar som illasinnat. Han har dragit upp dem ca 963863 ggr i olika trådar. Du kan inte ha missat det.
    Jodå, kaffedraken är ju ganska känd på FL med sitt eviga ältande MEN man ska heller inte sticka under stol med att så fort någon skriver något inlägg där kvinnor ifrågasätts eller kritiseras så börjar det genast gapas om kaffedraken och precis varenda en som skriver i tråden är såklart kaffedraken i mins 30 olika skepnader Drömmer
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-22 19:57:09 följande:

Har sett dig skriva kvinnohatare inlägg. Ändå så verkar du vara helt oförstående. För du äääälskar ju kvinnor.

inläggen du skrev var att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män samt att kvinnor har varit dumma mot män i evigheter med hänvisning till Adam och Eva. 

Det är inte bara hat mot en grupp, det är också otrevligt naturligtvis. 

Vad är ett "kvinnohatar inlägg" och vem avgör om det som skriv verkligen är hat?

Räcker det med att någon random person på FL ropar "kvinnohaaaat" för att det ska vara klarställt att det är så?

I så fall är ju varenda tråd på FL där någon kvinnas agerande ens kommer i närheten av att ifrågasättas detsamma som "kvinnorhat" för vissa foliehattar är ju inne och gapar "kvinnohat" i varenda sån tråd.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-22 20:48:23 följande:
    "Det ligger i män natur att förlöjliga kvinnor"
    -är ett exempel på manshat.

men det har jag inte sett någon skriva. Försöker du förmildra kvinnohatet i mitt föregående inlägg? Varför det? Jag trodde egentligen att alla var överens om att det är dåligt att trycka ned andra. Och då tycker jag det ingår att uppmärksamma hat och säga ifrån till det. Det du skriver är ju rätt så nedlåtande och gaslightingande. Till och med öppna hatiska inlägg ska låtsas som att de inte alls är hatiska tydligen.
    Haha, så typiskt feministisk retorik, sväljer man inte allt de säger utan att blinka så vill man såklart förmildra kvinnohat.Drömmer

Som svar på din fråga så nej, VERKLIG kvinnohat är givetvis aldrig ok, MEN då ska de röra sig om VERKLIGT kvinnohat och inte vad någon foliehatt anser är kvinnohat.

Med tanke på att FL kryllar av rabiata feminister som gapar kvinnohat i varenda jävla tråd och även ditt något kategoriska svar där du genast börjar anklaga andra för att vilja vilja "förmilda kvinnohat"  när de undrar vad du baserar du baserar ditt bedömmande av "kvinnohat" på så finns det nog all anledning att ifrågasätta det. 
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-22 21:18:38 följande:
    Vad är ett kvinnohatiskt uttryck för dig om inte "Det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män" är det?

Du verkar rätt så nedlåtande med dina uttryck f ö då du pratar om "foliehattar" "rabiata feminister" samt Sarkastiska emojis. Jag gissar att du vill ha ett hatiskt forum då.

Jag vill inte det, och det är därför jag säger ifrån. Du försöker tysta mig med diverse nedlåtande kommentarer.
    Ja det är givevis inte bara kvinnohatande utan även en idiotisk generalisering av män som jag som man knappast ställer mig bakom.

Men det betyder ju inte att precis allt som någon påstår är kvinnohat verkligen är det.

Det är inte jag som är nedlåtande det är du som verkar ha svårt för att fatta att bara för att du påstår nåt så är det inte nödvändigvis så och måste accepteras av alla.  Och att dra på sig offerkoftan och påstå att andra försöker "tysta dig" är ju bara patetiskt.

Försök förstå, precis som du kan ifrågasötta andra och deras påståenden så gäller det även dig! 
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-22 21:41:19 följande:
    Varför är du aggressiv och nedlåtande mot mig om du ändå håller med? Ja, du försöker tysta mig med diverse tillmälen. Du kallar mig för "foliehatt" och "rabiat feminist" TROTS att du höll med mig om uttalandet. Nu kallar du mig för "offerkofta"

Märkligt.
    Ja på med offerkoftan bara Drömmer

Vilken del av..... precis som du kan ifrågasätta andras inlägg så kan även andra ifrågasätta dina var det du inte förstod?
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-22 22:01:01 följande:
    Frrr har knappast offerkoftan på sig. Det är ju du som kommer med påhopp och försöker köra någon misslyckad översittarattityd.
    Du menar att ifrågasätta vad hon baserar sitt påstående om kvinnohat på är detsamma som ett påhopp?

Ja man börjar ju förstå varför vissa känner sig ständigt påhoppade. De verkar ju ha väldigt lätt för at dra på sig offerkoftan och känna sig kränkta så fort deras påstående ifrågasätts, men själva kan de såklart ifrågasätta andra lite som de villDrömmer
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-22 22:04:46 följande:
    Precis vad är det du ifrågasätter med det jag sagt? Du håller ju med mig till och med.
    Om du inte fattar den enkla meningen själv så tror jag ingen kommer kunna förklara den för dig, du är helt enkelt inte mogen nog för det.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-22 22:29:33 följande:
    Nej, jag menar dina ordval som offerkofta, rabiata feminister, kvinnohaaaaaat och nedlåtande meningar som "du är helt enkelt inte mogen nog för det.
    Ja för det är ju såklart bara andras ordval som räknas eller hur?

Kom tillbaka när du är mogen nog att tönka objektivt.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (AA) skrev 2023-10-22 22:22:54 följande:
    All heder åt dig som orkar. Det är såhär varenda diskussion till slut hamnar. Sakta men säkert drar dessa skribenter ner nivån till under sandlådenivå. De själva får aldrig ifrågasättas men att anklaga andra går utmärkt. FL har blivit fruktansvärt trist och förutsägbart och att diskutera här numera är helt meningslöst.  
    Ja, minst sagt tröttsamt och sen sitter DE och gnäller om hur taskig andra beter sig i trådar Drömmer

Verkar inte finnas någon övre gräns för dubbelmoral och hyckleri.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-22 22:35:23 följande:
    Självklart är allas ordval viktiga, men nu pratade jag om hur DU framstår i diskussionen med Frrr, och jag ser att du fortsätter i samma ton mot mig. Jag är inte mogen att tänka objektivt för att jag har svårt för dina ordval, enligt dig.
    Tja du har väl rätt att tycka som du vill och jag tycker som jag vill.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-22 22:43:01 följande:
    Jag antar att du själv inte ens vet vad det är du ifrågasätter. Du håller tydligen på med krigsföring.

Men jag ger det en till chans till en civil diskussion: Förklara vad det är du ifrågasätter? 
    Jag har redan förklarat för dig vad jag ifrågasätter och varför andra har lika stor rätt att ifrågasätta dig som du har att ifrågasätta andra med det verekar du inte klara av att fatta, dvs du är helt enkelt för omogen för att vistas på diskussionstrådar, en sandlåda på dagis är nog mer din arena.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-23 00:40:38 följande:
    Märkligt
    Ja det är väldigt märkligt hur ofattbart omogna vissa vuxna människor kan vara ibland 
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?