Inlägg från: Anonym (Frrr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frrr)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 16:35:44 följande:
    Jo, kom på en sak. Jag vill inte bråka mer. Jag blir trött. Jag vill bara krama någon  // Nalle Hoppas att fler känner så.
    Så brukar du göra. Aggressiv mot kvinnor, ångrar sig lätt och sen fortsätter karusellen. Precis som en kvinnomisshandlare.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (Lisen) skrev 2023-10-14 20:13:41 följande:
    Ja, det följer ett givet mönster varje gång, har också tänkt på det. Trådarnas antal eskalerar och hans aggressioner mot kvinnor likaså och sedan kommer en vändning, då han ångrar det han skrivit, erkänner att han mår dåligt av det och något slags löfte om att sluta. Det blir tyst från honom ett tag och sedan en dag börjar allt om igen. Trådstarterna börjar poppa upp och så repeteras allt. Det är ett sjukt beteende och även om jag inte tror att KD misshandlar någon, så finns det absolut likheter i beteendemönstret.
    Det är så sorgligt. Jag skulle däremot finna det som sannolikt att aggressioner av det slaget faktiskt kan generera ett abusive relationship (Engelska jag vet) stannar kanske vid ord när någon upptäcker att en söt och snäll kvinna också har olika dimensioner. Kanske inte. Ett utslag av ilska och en önskan av kontroll är det då någon vill läxa upp kvinnor för att kvinnor ska förstå hur dåliga dom är, när hon börjar gråta så tröstar han och säger så så, om du bara inte gjorde så där så hade jag inte blivit så arg.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 22:12:59 följande:
    Förstår inte att ni upplever honom som "aggressiv". Det enda jag kan se är att han är ledsen över att inte hitta någon och ifrågasätter kvinnors beteende och ibland dubbla måttstockar. Jag tycker i så fall att en del kvinnor som svarar honom är desto mer aggressiva.
    Då har du inte läst mycket. Har läst ganska obehagliga saker. Men eftersom det ska paketeras i en tyck-synd om mig form så verkar dessa fruktansvärt aggressiva uttalanden gå folk förbi. En del t o m försvarar dennes extrema attacker mot kvinnor. Kanske handlar om att denne och andra tycker att gruppen kvinnor är en victimless crime att ge sig på, kanske handlar om att det också är dennes åsikter om kvinnor.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-20 09:30:58 följande:

Det spelar ingen roll vad du gör, det finns alltid nån som vill trycka ner dig. Ibland närmare än du tror. Jag fick påhopp om kroppen när jag var som mest vältränad. Jag skulle aldrig säga samma till kvinnor. När jag var förälskad senast så var jag i bättre form än jag varit på flera år. Jag var inte arrogant för det, men kände mig glad och hade bra självförtroende. Så får man inte känna. Min syster sa "hon är inte intresserad". Jag skulle aldrig ha sagt samma till en kvinna som var förälskad i en man.

När du säger att du inte skulle säga något om kvinnors kroppar, menar du då att du skulle säga det till män?

...eller menar du att alla kvinnor gör exakt samma saker.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-19 18:25:03 följande:
    Ja, jag har blivit kallad kvinnohatare och otrevligast på forumet. De som skriver såna saker ser inte sina egna övertramp och personpåhopp.
    Många hittar på saker och förvränger saker. Det kan man se i den här tråden också. 

Har sett dig skriva kvinnohatare inlägg. Ändå så verkar du vara helt oförstående. För du äääälskar ju kvinnor.

inläggen du skrev var att det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män samt att kvinnor har varit dumma mot män i evigheter med hänvisning till Adam och Eva. 

Det är inte bara hat mot en grupp, det är också otrevligt naturligtvis. 

• Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 20:40:39 följande:
    Vad är ett "kvinnohatar inlägg" och vem avgör om det som skriv verkligen är hat?

Räcker det med att någon random person på FL ropar "kvinnohaaaat" för att det ska vara klarställt att det är så?

I så fall är ju varenda tråd på FL där någon kvinnas agerande ens kommer i närheten av att ifrågasättas detsamma som "kvinnorhat" för vissa foliehattar är ju inne och gapar "kvinnohat" i varenda sån tråd.
    "Det ligger i män natur att förlöjliga kvinnor"
    -är ett exempel på manshat.

men det har jag inte sett någon skriva. Försöker du förmildra kvinnohatet i mitt föregående inlägg? Varför det? Jag trodde egentligen att alla var överens om att det är dåligt att trycka ned andra. Och då tycker jag det ingår att uppmärksamma hat och säga ifrån till det. Det du skriver är ju rätt så nedlåtande och gaslightingande. Till och med öppna hatiska inlägg ska låtsas som att de inte alls är hatiska tydligen.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 21:10:37 följande:
    Haha, så typiskt feministisk retorik, sväljer man inte allt de säger utan att blinka så vill man såklart förmildra kvinnohat.Drömmer

Som svar på din fråga så nej, VERKLIG kvinnohat är givetvis aldrig ok, MEN då ska de röra sig om VERKLIGT kvinnohat och inte vad någon foliehatt anser är kvinnohat.

Med tanke på att FL kryllar av rabiata feminister som gapar kvinnohat i varenda jävla tråd och även ditt något kategoriska svar där du genast börjar anklaga andra för att vilja vilja "förmilda kvinnohat"  när de undrar vad du baserar du baserar ditt bedömmande av "kvinnohat" på så finns det nog all anledning att ifrågasätta det. 
    Vad är ett kvinnohatiskt uttryck för dig om inte "Det ligger i kvinnors natur att förlöjliga män" är det?

Du verkar rätt så nedlåtande med dina uttryck f ö då du pratar om "foliehattar" "rabiata feminister" samt Sarkastiska emojis. Jag gissar att du vill ha ett hatiskt forum då.

Jag vill inte det, och det är därför jag säger ifrån. Du försöker tysta mig med diverse nedlåtande kommentarer.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 21:29:58 följande:
    Ja det är givevis inte bara kvinnohatande utan även en idiotisk generalisering av män som jag som man knappast ställer mig bakom.

Men det betyder ju inte att precis allt som någon påstår är kvinnohat verkligen är det.

Det är inte jag som är nedlåtande det är du som verkar ha svårt för att fatta att bara för att du påstår nåt så är det inte nödvändigvis så och måste accepteras av alla.  Och att dra på sig offerkoftan och påstå att andra försöker "tysta dig" är ju bara patetiskt.

Försök förstå, precis som du kan ifrågasötta andra och deras påståenden så gäller det även dig! 
    Varför är du aggressiv och nedlåtande mot mig om du ändå håller med? Ja, du försöker tysta mig med diverse tillmälen. Du kallar mig för "foliehatt" och "rabiat feminist" TROTS att du höll med mig om uttalandet. Nu kallar du mig för "offerkofta"

Märkligt.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 21:52:47 följande:
    Ja på med offerkoftan bara Drömmer

Vilken del av..... precis som du kan ifrågasätta andras inlägg så kan även andra ifrågasätta dina var det du inte förstod?
    Precis vad är det du ifrågasätter med det jag sagt? Du håller ju med mig till och med.
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 22:06:13 följande:
    Om du inte fattar den enkla meningen själv så tror jag ingen kommer kunna förklara den för dig, du är helt enkelt inte mogen nog för det.
    Jag antar att du själv inte ens vet vad det är du ifrågasätter. Du håller tydligen på med krigsföring.

Men jag ger det en till chans till en civil diskussion: Förklara vad det är du ifrågasätter? 
  • Anonym (Frrr)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 22:51:42 följande:
    Jag har redan förklarat för dig vad jag ifrågasätter och varför andra har lika stor rätt att ifrågasätta dig som du har att ifrågasätta andra med det verekar du inte klara av att fatta, dvs du är helt enkelt för omogen för att vistas på diskussionstrådar, en sandlåda på dagis är nog mer din arena.
    Märkligt
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?