• Anonym (V)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

• Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
  • Anonym (Lo)
    Anonym (V) skrev 2023-10-13 23:11:15 följande:

ja men rättfärdiga ditt beteende med att lägga det hos mig. Som den mobbare du är. 

Jag skriver att folk är elaka och trycker ner, vad är ditt första svar? Jo att folk tröttnar på mina trådar och att det skulle ge någon rätt att vara elak  

Du har ju redan avslöjat att du är en av dessa jag pratar omTomte

Det är vanligt att många rättfärdigar det de säger, de anser att de kan säga vad som helst. Men man får inte säga samma till dom.
  • Anonym (V)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 08:41:42 följande:

Ja, man ser att speciellt män ska tryckas ner när de pratar om relationer, kvinnor och känslor. Det är tråkigt att det är så. Kvinnor säger att det är synd att män inte kan öppna sig. 

Håller med om detta. 
  • Anonym (Inte_alltid_samma)
    EnAnonumius skrev 2023-10-14 08:38:42 följande:
    Oj oj oj, så du tror att  olika anonyma nick och olika ämnen skall räcka för att m "någon inte skall kännas igen"?

Du vet det är så mycket mer.
    Personer känns igen på sättet de skriver och formulerar sig på. Det är en ekvation som man aldrig får glömma bort. 
    Det kanske har blivit ett problem på FL att vissa förutsätter att bara för att en trådstartare formulerar sig snarlikt en annan medlem så förutsätter vissa av er att det är "samma person" och så får personen (som inte är samma) en hög med skit på sig för att vissa svarande tror att det är en annan medlem som de ogillar. Det är just det här som jag tror skrämmer iväg många från FL. Att de, som kanske relativt nya medlemmar, får en massa obefogad skit och förutfattade meningar som de inte alls hade räknat med.

Men jag är inne på TS linje, att det kan vara ett antal personer som satt detta i system (dvs att svara elakt och nedlåtande på ett sätt som gör att de kan "komma undan" med det, t.ex genom att direkt hugga med epitet mot TS och förutfattade meningar.

Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 08:41:42 följande:

Ja, man ser att speciellt män ska tryckas ner när de pratar om relationer, kvinnor och känslor. Det är tråkigt att det är så. Kvinnor säger att det är synd att män inte kan öppna sig. 

Ja, och sen när de väl öppnar sig så är det också fel. Inte undra på att män är förvirrade idag, de vet ju för fan inte hur de ska vara för att accepteras av kvinnor. (Sen får man ju ha i åtanke att kvinnor på FL inte utgör ett tvärsnitt av kvinnor i stort - kan vara skönt att veta).

exandthecity skrev 2023-10-13 23:18:55 följande:

Din poäng blev visst illustrerad direkt 

Som någon på Reddit kommenterade: "Familjeliv ska ses som en humorsajt". Ja, det är nog den synen man bör ha för att "överleva mentalt" här.

• Anonym (V)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 08:52:18 följande:
    Det kanske har blivit ett problem på FL att vissa förutsätter att bara för att en trådstartare formulerar sig snarlikt en annan medlem så förutsätter vissa av er att det är "samma person" och så får personen (som inte är samma) en hög med skit på sig för att vissa svarande tror att det är en annan medlem som de ogillar. Det är just det här som jag tror skrämmer iväg många från FL. Att de, som kanske relativt nya medlemmar, får en massa obefogad skit och förutfattade meningar som de inte alls hade räknat med.

Men jag är inne på TS linje, att det kan vara ett antal personer som satt detta i system (dvs att svara elakt och nedlåtande på ett sätt som gör att de kan "komma undan" med det, t.ex genom att direkt hugga med epitet mot TS och förutfattade meningar.

Jag kan förstå det om det ser ut att vara trolltrådar som bara är skapade för att provocera, men ingen av mina trådar är på det viset utan handlar om olika problem jag behöver få råd och höra andras åsikter. Men även om man ju känner igen mina trådar är det kubiker anledning att vara otrevlig? 

en som startar en tråd varannan vecka kan ju knappast vara så himla jobbigt för andra att behöva se? Man måste inte svara i mina trådar  

mig tror att det några som satt det i system. 

• Anonym (V)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 08:56:42 följande:
    Som någon på Reddit kommenterade: "Familjeliv ska ses som en humorsajt". Ja, det är nog den synen man bör ha för att "överleva mentalt" här.

Ja precis. Jag har vart medlem I 20 år och på den tiden kunde man inte vara anonym, alla kände igen det man skrev och man lärde typ känna varann. Ha träffat flera st och har kontakt med än i dag. Men sen hade jag ett avbrott på många år, ingen av dessa orkar vara kvar längre och folk brukar skämta  om fl. 

• Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 08:52:18 följande:

Jag tror att det är överdrivet när nån säger att användare skrämmer bort folk från FL, och att det män skriver här gör att kvinnor inte vågar lita på män, att de slutar att dejta bara för att de läst här.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 08:55:14 följande:
    Ja, och sen när de väl öppnar sig så är det också fel. Inte undra på att män är förvirrade idag, de vet ju för fan inte hur de ska vara för att accepteras av kvinnor. (Sen får man ju ha i åtanke att kvinnor på FL inte utgör ett tvärsnitt av kvinnor i stort - kan vara skönt att veta).
    Ja, när män öppnar sig, är sårbara, då ska han attackeras, förlöjligas, och få höra av kvinnor vad omanlig och avtändande han är. Nej, men det ger en indikation, jag har sett samma beteende från kvinnor irl.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (V) skrev 2023-10-14 09:04:15 följande:

Ja precis. Jag har vart medlem I 20 år och på den tiden kunde man inte vara anonym, alla kände igen det man skrev och man lärde typ känna varann. Ha träffat flera st och har kontakt med än i dag. Men sen hade jag ett avbrott på många år, ingen av dessa orkar vara kvar längre och folk brukar skämta  om fl. 

Jag tog illa upp av sånt som folk skrev tidigare, jag var sårbar då, för jag var olyckligt förälskad. Jag fick ju se hur många människor är och det är tråkigt att det är så. Nu vet jag hur det är på nätet med nätmobbing och liknande. Man får ta saker med en nypa salt helt enkelt. 
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?