Inlägg från: Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 09:21:09 följande:
    Ja, när män öppnar sig, är sårbara, då ska han attackeras, förlöjligas, och få höra av kvinnor vad omanlig och avtändande han är. Nej, men det ger en indikation, jag har sett samma beteende från kvinnor irl.
    Tyvärr upplever jag motsatsen numera, inte så alls många trådar där män får påhopp, när man skannar igenom är det många fler trådar där det klagas på kvinnor, kvinnor förlöjligas och klumpas ihop och där bara negativa egenskaper ska framstå som en sanning.
    Kvinnor ska hela tiden få höra att dom är elaka.
    Den personen som varje dag hoppar på kvinnor förstår nog inte att han sårar kvinnor eller så är det precis det han vill, hämnas på kvinnor.
    Den personen ser jag som en mobbare som är nedlåtande mot kvinnor.
    Han gör så varje dag och jag ser honom som just en mobbare även om inte han gör det, ibland får han med sig ett par män till.
    Jag upplever honom som otroligt oförskämd mot kvinnor.
    Finns säkert dom som inte håller med men tyvärr är det så jag upplever honom.
    Jag upplever att han skriver för att trycka ner kvinnor och eftersom han skriver så varje dag så gott som då upplever jag att han är en av dom som mest trycker ner folk här på FL. 
    Jättetråkigt tyvärr! 
    Det är min personliga åsikt vill jag betona, men det är det så jag ser det.
    Han själv kommer givetvis inte förstå det eller erkänna det, det gör ju inte folk som beter sig så.
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 09:44:38 följande:
    Tror det är mig du menar. Jag vill inte hämnas på kvinnor (eller jo lite kanske, om jag ska vara ärlig) men mest är det en önskan att fler kvinnor vore mer ödmjuka och tänker på vad de säger till män. Även män kan känna sig osäkra ibland, och speciellt när det gäller kvinnor. Vi män vet inte allt, och är inte perfekta. Men många av oss gör så gott vi kan.
    Men jag upplever tyvärr inte dig som en ödmjuk person när du klagar och förlöjligar och nedvärderar kvinnor i alla trådar, du vill att kvinnor ska vara det men jag som sagt upplever inte att du är det själv, du begär mer av andra än du själv är. 
    Jag och det är som sagt min åsikt att du är ute efter att trycka ner kvinnor och du ofta påminner om en mobbare. 
    Förstår att du inte håller med mig men tyvärr är det så jag upplever det, du tänker inte på att du själv har beteende du inte vill att andra ska ha. 
    Det är faktiskt väldigt tråkigt och jag skulle önska att även du tänker på hur du uttrycker dig när du hoppar på kvinnor hela tiden.
    Man får läsa varje gång man går in här på FL hur elaka kvinnor är och hur dom är som jag inte alls känner igen. 
    Det blir påfrestande att varje dag få läsa hur hemska kvinnor är, det är ju inte upplyftande utan faktiskt ganska så tärande. 
    Jag upplever det som ett påhopp fast jag inte gjort dig något och att du dömer kvinnor hela tiden.
    Det är faktiskt mobbing mot grupp. 
    Du känner dig påhoppad när kvinnor skriver om män, vad skulle vara annorlunda när du hoppar på kvinnor fast det flesta inte gjort dig något.
    Det blir ett kvinnoförakt till slut ibland när du skriver. 
    Men som sagt det är så jag upplever dig när du skriver i trådar eller startar dom.
    Jag kan bra utgå ifrån mig själv och jag skulle säga till hur jag upplevde en mobbare och tyvärr är det så jag ser dig. 
    Du vill gärna att kvinnor ska känna så som hämnd mot kvinnor, det skriver du ju själv, är det bra tycker du? 
    känna sig hämndlysten mot kvinnor och därför bete sig som man vill?
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 10:22:36 följande:
    Jag gillar kvinnor, men jag är besviken på många kvinnor, och reagerar när jag ser vad utbrett det är med dubbelmoral och att kvinnor kan säga vad som helst. Kivnnor blir upprörda när en man påstår nåt sånt här, men jag blir också upprörd när kvinnor trycker ner och förlöjligar män. Men män får inte bli upprörda, och vi får inte kritisera kvinnor. Då kallas det att vi mobbar. Det är bara kvinnor som har det frikortet.
    Tyvärr ser du inte hur är mot kvinnor, är du så mot kvinnor i verkligheten som du är här? Säger du samma saker till kvinnor när du pratar med dom personligen?
    Jag är ledsen men i så fall förstår jag att kvinnor inte stannar eller vill dejta, vem vill höra någon prata ner och klaga på ens kön?
    Om du gör det blir nog kvinnor bortskrämda, jag skulle inte som kvinna vilja dejta en man som hela tiden satt och nedvärderade kvinnor och bara sa hur dåligt dom betedde sig, det är ju ett påhopp mot mina vänner, kvinnliga släktingar kollegor mm som inte gjort dig något, det enda är att dom är kvinnor som du som grupp till stor del verkar tycka illa om när du beskriver dom. Så upplever jag det du skriver. Kanske blir kvinnor bortskrämda när du säger så till dom, har du tänkt den tanken?
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 12:55:54 följande:
    Jag kan inte vara tydligare än jag varit här, men det går inte fram ändå. Vissa vill bara se det dom vill se. Att det är mest synd om kvinnor, det vet man ju, så såna här diskussioner är meningslösa.
    Ja det är konstigt att du tycker att kvinnor ska förstå dig men att alla bara förvränger det du säger. Men varför kan du inte själv tänka till om ditt beteende.
    Jag upplever som sagt dig som en mobbare mot kvinnor, du förlöjligar och nedvärderar kvinnor men om även flera kvinnor säger det så har dom alltid fel, kvinnor ska tänka till men inte du, varför om flera kvinnor upplever dig så kanske du borde tänka till, tänka hm kanske jag också uttrycker mig respektlöst ibland.
    Det skulle jag göra om flera personer uppfattade mig på ett sätt som jag inte gjorde, jag skulle rannsaka mig själv.
    Varför blandar du in att mest är synd om kvinnor, det har ingen sagt och ingen som tycker.
    Du tycker att kvinnor är respektlösa mot dig men kan inte själv ta åt dig  att vissa upplever dig så. Kvinnor som tycker så har fel men du har rätt om kvinnor.
    Jag vet nog ingen som kör med så mycket dubbelmoral.
    Som sagt du vill att kvinnor ska vara ödmjuka och det är något du verkligen inte är själv. 
    Varför ska bara du få slänga ur dig saker men ingen tillbaka.
    Tyvärr dina inlägg är ofta som en mobbares och du beter dig så när du inte ens vill ta in att folk tar illa upp av dina inlägg. 
    Du skiter fullständigt i om du sårar folk, bara när du själv blir det.
    Handlar inte om kvinnor eller män eller vilket kön det är mest synd om, det är dig och ditt beteende som jag upplever som en mobbares inte att du är man.
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 13:54:05 följande:
    Fast jag börjar mer och mer undra vad som är hönan och ägget i det här. Jag har ju själv sett i flera års tid att vissa kvinnor här på forumet kan vara väldigt elaka och nedlåtande mot vissa män. Det kanske inte då borde vara så förvånande eller chockerande om de män som känner sig mest spottade på till sist ger igen med samma mynt.

Det räcker med att en man skriver något som inte faller dessa kvinnor i smaken för att ha ska bli påhoppad, ibland ganska grovt. Men när man påtalar detta så är alla förstås oskyldiga. "Så har jag aldrig sagt/ skrivit", brukar vara försvaret, eller så menar de att man "missförstått" eller "fultolkat".
    Fast jag är inte dessa kvinnor och tänker inte ta ansvar för andra.
    Den personen jag nu refererar till startar ju trådar varje vecka där tråden handlar om hur dåliga kvinnor är, han väljer alltså att nedvärdera kvinnor i allasina trådar, det är inte samma sak som när män skriver och vill fråga saker eller ha hjälp och kanske får dåliga svar. denna person startar trådar där det bara är påståenden om kvinnor som alltid är negativa, det är enbart det tråden handlar om och det flera i veckan.
    Det är en enorm skillnad. 
    Det är alltid hans trådar som börjar på ett kvinnonedsättande sätt.
    Dom är en stor del av alla trådar. Det är inte ok alls.
    Så gör ingen annan här flera ggr i veckan.
    Det borde du också ha sett.
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 15:07:17 följande:
    Ja, de flesta vill nog det. Tyvärr så vill många kvinnor förstöra den känslan för män, och det är min poäng. Tråden handlar ju om att trycka ner andra. Jag förstår inte varför män inte får känna så för många kvinnor?
    Jag tycker att det är stor skillnad på att kritisera personer som skriver saker då kan man säga till dom kvinnorna (eller män som gör så) att dom beter sig dåligt.
    Inte kollektivt gå på kvinnor som grupp. 
    Varför ska kvinnor ta på sig ansvar för vad andra kvinnor sagt eller skrivit?
    Tar du på dig ansvar för vad andra män säger eller skriver och inte reagerar på om någon kvinna varje dag skulle upprepa hur hemska män är.
    Ska DU ansvara för andra män?

Helt galet, inte fasiken säger jag åt min man att han bara för att han är man ska ta ansvar för män i grupp för att en annan man säger eller skriver något.
    Ja det finns kvinnor som skriver så och det är absolut  precis lika galet.
    Att bunta i hop folk bara för att dom är ett visst kön, ifrån en viss stad eller land, eller annat, att alla är likadana och ska ansvara för varandra och få hat.
    För så är det när man varje dag skriver och startar trådar enbart baserat på ett klaga på kvinnor. Trådens mening är just det. 
    Det är en enorm skillnad mot andra trådar där jag kan hålla med om att folk kan svara ganska så sarkastiskt men dessa trådar som startas är ju enbart för att trycka till kvinnor eller som du själv skriver hämnas. 
    Det är inte ok!
    Bunta i inte ihop kvinnor till en grupp och kollektiv bestraffning för vad din syster och familj sagt för ofta är det ju just din syster och mamma du menar när du skriver kvinnor. Kvinnor precis som män är ju individer.
    Anklaga inte kvinnor som grupp i varje tråd!
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 15:32:57 följande:
    Jag klankar gärna ner på de som jag tycker beter sig illa. Och då menar jag de som talar om för andra hur man ska vara, som hycklar, och som klankar ner på andras kroppar. Jag har inte gjort dom nåt, jag har inte sagt samma till dom, så jag tycker inte att de har varken rätt att säga så, eller anledning att säga sånt till mig.
    Men hur ofta i verkliga livet har du stött på kvinnor som klankar ner på din kropp?
    Förutom då din syster och mamma.
    Hur många kvinnor menar du har personligen klankat ner din kropp, du får det att låta som att massor med kvinnor gjort det.
    Vart har du träffat dom? det är ju inte vanligt att ens vänner gör så, inte heller att så många arbetskollegor gör så, vilka är dessa många kvinnor som gjort det?
    Så många dejter kan det ju heller inte vara eller träffar  du  många kvinnor som du är intresserad av som sen har klankat ner på din kropp? känns konstigt att så många har gjort det. 
    Är dom så många? 
    Eftersom du alltid skriver kvinnor och många kvinnor gör så här mot dig i många trådar. Hur många har gjort det rakt till dig? 5 st, 10 st eller hur många ca. 
    I så fall är det väldigt konstiga personer du umgås med. 

Och som du då  säger att du gärna klankar ner på dom som beter sig illa, sa du till dom då, dom kvinnorna vilka dom nu är som sa så, vad sa du då tillbaka när du då gärna klankar ner på dom. Gjorde du det på en gång, direkt efter dom hade sagt något då eller när klankade du tillbaka? 
    Vad sa dom då? hur reagerade dom, var det olika eller liknande?
    Vad sa du till dom?

Du verkar vara så otroligt utsatt av så många kvinnor som personligen i verkliga livet har sagt så till dig, så många kvinnor som klankat ner på din kropp och sagt hur du ska vara. 
    Vilka är dessa alla kvinnor? hur känner du dom? 
    Så många så att du anser att kvinnor som grupp gör så för det har du ju skrivit tidigare. 
    Jag bara undrar hur många dom kan vara, det verkar så helt otroligt hur du har varit utsatt.
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 18:16:43 följande:
    Flera gånger, och det är hela attityden många har. Tala om för en hur man ska vara, vilka man ska träffa, förlöjliga och provocera, och hyckla. Jag gör inte så mot kvinnor och det är inte bara jag som ser det här, många män har samma erfarenheter. Det är så mycket onödigt tjafs som vi inte behöver höra, livet är jävligt nog ibland. Många kvinnor kan sköta sig själva och träffa de som de vill träffa, men de behöver inte lägga sig i och kritisera män hela tiden.
    Jo men har du fått höra detta  flera gånger i från många kvinnor?
    Jag undrar vilka dessa kvinnor är?
    Förutom din syster och mamma, vilka är dessa kvinnor?
    Hur träffar du på dessa kvinnor, dvs vart möter du dessa?

Är det kvinnliga vänner ( iså fall är det ju inga bra vänner, så brukar inte vänner göra) är det  kvinnliga arbetskollegor? men det känns ovanligt att så många kollegor skulle klanka ner på din kropp, Är det dejter som du träffat där flera av dom klankat ner på din kropp och sagt hur du ska vara, ovanligt i så fall att många av dom skulle göra det.
    Jag menar hur känner du dessa kvinnor?
    Det måste ju vara kvinnor som du känner eller är bekant med eller då dejtar.
    Okända kvinnor kommer väl inte fram på stan, det är väl inte främmande personer som klankar ner på din kropp.

Hur känner du dom och vad säger du till dom när dom klankar ner på dig?
    Säger du till på en gång eller vad gör du? 
    Du skrev ju att du klankar ner tillbaka då, hur då? vad är det du säger till dom då?

Kan du inte berätta var du träffar på alla dessa kvinnor och om det är ca 3, 10, 20 st. På ett ungefär. 

Jag är seriöst nyfiken på var och hur du träffar alla dessa kvinnor som just klankar ner på din kropp och förlöjligar, provocerar och hycklar och som talar om för dig hur du ska vara, vilka du ska träffa osv, 
    Jag förstår på riktigt inte hur många kvinnor du umgås med eller känner som beter sig så, Är det här kvinnor du umgås med? förutom då din syster och mamma? 
    Kan du inte förklara närmare? 

Till Lo!

Kan inte du svara på mitt inlägg, det vore intressant att får höra.
    Kopierar in det igen.

Jo men har du fått höra detta  flera gånger i från många kvinnor?
    Jag undrar vilka dessa kvinnor är?
    Förutom din syster och mamma, vilka är dessa kvinnor?
    Hur träffar du på dessa kvinnor, dvs vart möter du dessa?

Är det kvinnliga vänner ( iså fall är det ju inga bra vänner, så brukar inte vänner göra) är det  kvinnliga arbetskollegor? men det känns ovanligt att så många kollegor skulle klanka ner på din kropp, Är det dejter som du träffat där flera av dom klankat ner på din kropp och sagt hur du ska vara, ovanligt i så fall att många av dom skulle göra det.
    Jag menar hur känner du dessa kvinnor?
    Det måste ju vara kvinnor som du känner eller är bekant med eller då dejtar.
    Okända kvinnor kommer väl inte fram på stan, det är väl inte främmande personer som klankar ner på din kropp.

Hur känner du dom och vad säger du till dom när dom klankar ner på dig?
    Säger du till på en gång eller vad gör du? 
    Du skrev ju att du klankar ner tillbaka då, hur då? vad är det du säger till dom då?

Kan du inte berätta var du träffar på alla dessa kvinnor och om det är ca 3, 10, 20 st. På ett ungefär. 

Jag är seriöst nyfiken på var och hur du träffar alla dessa kvinnor som just klankar ner på din kropp och förlöjligar, provocerar och hycklar och som talar om för dig hur du ska vara, vilka du ska träffa osv, 
    Jag förstår på riktigt inte hur många kvinnor du umgås med eller känner som beter sig så, Är det här kvinnor du umgås med? förutom då din syster och mamma? 
    Kan du inte förklara närmare? 

Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-17 18:06:52 följande:
    Där ser man. Kvinnorna som ständigt klankar ner på honom tror kanske att han är allmänt bitter och ful. Och den föreställningen gör att de fortsätter klanka ned på honom. Hur snygga är dessa kvinnor själva,är frågan?
    Men det är ju det jag undrar, vilka kvinnor är det som klankar ner på hans kropp och utseende? hur känner han alla dom?
    Det är väl folk han känner eller umgås med knappast random kvinna på gatan.
    Det är ju absolut inga kvinnor på nätet för här vet ju ingen hur han ser ut.
    Jag har aldrig läst någon kvinna här klanka ner på hans kropp eller utseende, andra saker ja men inte utseende eller kropp eftersom ingen har en aning om hur han ser ut, han brukar ju berätta att han tränar mycket och att han var vältränad när han var yngre, så just utseende och kropp har har faktiskt ingen här någonsin uttrycket något om vad jag har läst i alla fall under åren.
    Så just det måste ju vara kvinnor som har sett hur han ser ut eller hur?
    Har faktiskt aldrig sett någon skriva något om hans utseende eller påstått att han skulle vara ful. Det är ju omöjligt då ingen vet hur han ser ut!
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?