Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 18:16:43 följande:
Flera gånger, och det är hela attityden många har. Tala om för en hur man ska vara, vilka man ska träffa, förlöjliga och provocera, och hyckla. Jag gör inte så mot kvinnor och det är inte bara jag som ser det här, många män har samma erfarenheter. Det är så mycket onödigt tjafs som vi inte behöver höra, livet är jävligt nog ibland. Många kvinnor kan sköta sig själva och träffa de som de vill träffa, men de behöver inte lägga sig i och kritisera män hela tiden.
Jo men har du fått höra detta flera gånger i från många kvinnor?
Jag undrar vilka dessa kvinnor är?
Förutom din syster och mamma, vilka är dessa kvinnor?
Hur träffar du på dessa kvinnor, dvs vart möter du dessa?
Är det kvinnliga vänner ( iså fall är det ju inga bra vänner, så brukar inte vänner göra) är det kvinnliga arbetskollegor? men det känns ovanligt att så många kollegor skulle klanka ner på din kropp, Är det dejter som du träffat där flera av dom klankat ner på din kropp och sagt hur du ska vara, ovanligt i så fall att många av dom skulle göra det.
Jag menar hur känner du dessa kvinnor?
Det måste ju vara kvinnor som du känner eller är bekant med eller då dejtar.
Okända kvinnor kommer väl inte fram på stan, det är väl inte främmande personer som klankar ner på din kropp.
Hur känner du dom och vad säger du till dom när dom klankar ner på dig?
Säger du till på en gång eller vad gör du?
Du skrev ju att du klankar ner tillbaka då, hur då? vad är det du säger till dom då?
Kan du inte berätta var du träffar på alla dessa kvinnor och om det är ca 3, 10, 20 st. På ett ungefär.
Jag är seriöst nyfiken på var och hur du träffar alla dessa kvinnor som just klankar ner på din kropp och förlöjligar, provocerar och hycklar och som talar om för dig hur du ska vara, vilka du ska träffa osv,
Jag förstår på riktigt inte hur många kvinnor du umgås med eller känner som beter sig så, Är det här kvinnor du umgås med? förutom då din syster och mamma?
Kan du inte förklara närmare?