Inlägg från: Anonym (Lo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lo)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Ja, man ser att speciellt män ska tryckas ner när de pratar om relationer, kvinnor och känslor. Det är tråkigt att det är så. Kvinnor säger att det är synd att män inte kan öppna sig. 

• Anonym (Lo)
    Anonym (V) skrev 2023-10-13 23:11:15 följande:

ja men rättfärdiga ditt beteende med att lägga det hos mig. Som den mobbare du är. 

Jag skriver att folk är elaka och trycker ner, vad är ditt första svar? Jo att folk tröttnar på mina trådar och att det skulle ge någon rätt att vara elak  

Du har ju redan avslöjat att du är en av dessa jag pratar omTomte

Det är vanligt att många rättfärdigar det de säger, de anser att de kan säga vad som helst. Men man får inte säga samma till dom.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 08:52:18 följande:
    Det kanske har blivit ett problem på FL att vissa förutsätter att bara för att en trådstartare formulerar sig snarlikt en annan medlem så förutsätter vissa av er att det är "samma person" och så får personen (som inte är samma) en hög med skit på sig för att vissa svarande tror att det är en annan medlem som de ogillar. Det är just det här som jag tror skrämmer iväg många från FL. Att de, som kanske relativt nya medlemmar, får en massa obefogad skit och förutfattade meningar som de inte alls hade räknat med.

Men jag är inne på TS linje, att det kan vara ett antal personer som satt detta i system (dvs att svara elakt och nedlåtande på ett sätt som gör att de kan "komma undan" med det, t.ex genom att direkt hugga med epitet mot TS och förutfattade meningar.
    Jag tror att det är överdrivet när nån säger att användare skrämmer bort folk från FL, och att det män skriver här gör att kvinnor inte vågar lita på män, att de slutar att dejta bara för att de läst här.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 08:55:14 följande:
    Ja, och sen när de väl öppnar sig så är det också fel. Inte undra på att män är förvirrade idag, de vet ju för fan inte hur de ska vara för att accepteras av kvinnor. (Sen får man ju ha i åtanke att kvinnor på FL inte utgör ett tvärsnitt av kvinnor i stort - kan vara skönt att veta).
    Ja, när män öppnar sig, är sårbara, då ska han attackeras, förlöjligas, och få höra av kvinnor vad omanlig och avtändande han är. Nej, men det ger en indikation, jag har sett samma beteende från kvinnor irl.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (V) skrev 2023-10-14 09:04:15 följande:

Ja precis. Jag har vart medlem I 20 år och på den tiden kunde man inte vara anonym, alla kände igen det man skrev och man lärde typ känna varann. Ha träffat flera st och har kontakt med än i dag. Men sen hade jag ett avbrott på många år, ingen av dessa orkar vara kvar längre och folk brukar skämta  om fl. 

Jag tog illa upp av sånt som folk skrev tidigare, jag var sårbar då, för jag var olyckligt förälskad. Jag fick ju se hur många människor är och det är tråkigt att det är så. Nu vet jag hur det är på nätet med nätmobbing och liknande. Man får ta saker med en nypa salt helt enkelt. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-14 09:28:45 följande:

Jag håller med. Vissa på FL är riktigt elaka och håller på med ren mobbing. Ofta är det en person som börjar och sedan hakar andra på. Oftast är det TS i tråden som blir utsatt, men det kan också vara någon annan. TS kanske berättar att hen blir illa behandlad av någon närstående, och då är det alltid NÅGON som ska ta parti för den närstående och framställa TS som vansinnig, helt utan grund. Jag brukar alltid undra om dessa personer bara är ute efter att provocera, eller om de känner igen sig i beskrivningen av den närstående och tar åt sig.

Sedan finns det ju så klart personer som får mycket kritik för att de själva skriver väldigt provocerande trådar och kommentarer. Kritik är inte detsamma som mobbing. Det som är synd är ju att man aldrig vet när någon är seriös eller bara trollar.

Eftersom diskussionen i denna tråd har kommit att handla om användare som startar många trådar, så säger jag något om det också. Det finns två användare på FL som jag alltid känner igen, även om de är anonyma. De startar alltid trådar om samma saker. Det är naturligtvis tröttsamt, och gör man så får man väl räkna med att folk skriver sånt som "Är det du nu igen?". Det räcker ju liksom med EN tråd, när alla trådar handlar om samma sak. Att någon startar många trådar om OLIKA saker har jag inga problem med. Ibland kan man ändå märka att det är samma persom som startat en annan tråd, pga sättet att skriva.

Jag är en av de som startar många trådar om samma saker. Men jag såg redan i mina första trådar att många vill trycka ner andra. Så ofta beror det på vad TS skriver om. Som i mitt fall, handlar ofta om unga tjejer och att många hycklar. Sånt gillar inte folk.
  • Anonym (Lo)

Jag ser att många kvinnor tycker det är roligt att ge män gliringar om hans kropp och förlöjliga hans manlighet. Då blir kvinnor upprörda och säger att jag inte ser vad män säger till kvinnor. Jag blir kallad för idiot och kvinnohatare.

• Anonym (Lo)
    Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.) skrev 2023-10-14 09:38:10 följande:
    Tyvärr upplever jag motsatsen numera, inte så alls många trådar där män får påhopp, när man skannar igenom är det många fler trådar där det klagas på kvinnor, kvinnor förlöjligas och klumpas ihop och där bara negativa egenskaper ska framstå som en sanning.
    Kvinnor ska hela tiden få höra att dom är elaka.
    Den personen som varje dag hoppar på kvinnor förstår nog inte att han sårar kvinnor eller så är det precis det han vill, hämnas på kvinnor.
    Den personen ser jag som en mobbare som är nedlåtande mot kvinnor.
    Han gör så varje dag och jag ser honom som just en mobbare även om inte han gör det, ibland får han med sig ett par män till.
    Jag upplever honom som otroligt oförskämd mot kvinnor.
    Finns säkert dom som inte håller med men tyvärr är det så jag upplever honom.
    Jag upplever att han skriver för att trycka ner kvinnor och eftersom han skriver så varje dag så gott som då upplever jag att han är en av dom som mest trycker ner folk här på FL. 
    Jättetråkigt tyvärr! 
    Det är min personliga åsikt vill jag betona, men det är det så jag ser det.
    Han själv kommer givetvis inte förstå det eller erkänna det, det gör ju inte folk som beter sig så.
    Tror det är mig du menar. Jag vill inte hämnas på kvinnor (eller jo lite kanske, om jag ska vara ärlig) men mest är det en önskan att fler kvinnor vore mer ödmjuka och tänker på vad de säger till män. Även män kan känna sig osäkra ibland, och speciellt när det gäller kvinnor. Vi män vet inte allt, och är inte perfekta. Men många av oss gör så gott vi kan.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.) skrev 2023-10-14 09:38:10 följande:
    Tyvärr upplever jag motsatsen numera, inte så alls många trådar där män får påhopp, när man skannar igenom är det många fler trådar där det klagas på kvinnor, kvinnor förlöjligas och klumpas ihop och där bara negativa egenskaper ska framstå som en sanning.
    Kvinnor ska hela tiden få höra att dom är elaka.
    Den personen som varje dag hoppar på kvinnor förstår nog inte att han sårar kvinnor eller så är det precis det han vill, hämnas på kvinnor.
    Den personen ser jag som en mobbare som är nedlåtande mot kvinnor.
    Han gör så varje dag och jag ser honom som just en mobbare även om inte han gör det, ibland får han med sig ett par män till.
    Jag upplever honom som otroligt oförskämd mot kvinnor.
    Finns säkert dom som inte håller med men tyvärr är det så jag upplever honom.
    Jag upplever att han skriver för att trycka ner kvinnor och eftersom han skriver så varje dag så gott som då upplever jag att han är en av dom som mest trycker ner folk här på FL. 
    Jättetråkigt tyvärr! 
    Det är min personliga åsikt vill jag betona, men det är det så jag ser det.
    Han själv kommer givetvis inte förstå det eller erkänna det, det gör ju inte folk som beter sig så.
    Man skulle kunna kalla det som du skriver för en form av gaslighting. För jag ser ofta att kvinnor mobbar män, men det ser inte du. Du tycker att män oftare mobbar kvinnor. Jag mår dåligt av det som kvinnor säger, och jag tycker att det är dålig stil av kvinnor. Varför räknas inte det? Varför blir det alltid en tävling när män pratar om sånt som gör att han mår dåligt, som kvinnor säger? "Tänk på oss kvinnor då" "Vi har det alltid värre än män"
  • Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-14 09:46:03 följande:
    Nja, om någon startar många trådar om samma sak, så kommer folk att tröttna på det, oavsett vad man skriver om. Man framstår som en väldigt ältande person som inte kan släppa saker. Att folk blev irriterade på dig redan i början beror ju på att du redan då uttryckte ett kvinnoförakt. Du pratar ständigt om hur elaka kvinnor är mot män, men har ju själv en väldigt negativ kvinnosyn. Självklart blir man provocerad av att läsa sånt, som kvinna.
    Nej, det handlade om att jag var förälskad i en yngre tjej. Många har problem med det. Handlade inte om kvinnoförakt. Jag gillar kvinnor. Varför hittar du på saker som inte stämmer? Jag tycker att det är oförskämt och jag känner att du inte visar respekt.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?