Inlägg från: Anonym (Lo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lo)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (...) skrev 2023-10-14 20:21:22 följande:

Jo, man får ofta väldigt elaka svar. En del är ju alltid emot TS, vad det än gäller. Vissa har ju testat detta, och skrivit samma historia fast i två vinklar - t.ex. en där de låtsas vara svärmodern och en där de låtsats vara sonhustrun. Då har drevet gått mot TS i båda trådarna, fastän det var exakt samma situation i båda trådstarterna...

Ja, det är tråkigt. Några har redan bestämt sig vad de tycker, om de inte gillar det som TS skriver om, så det är givet att TS ska få höra mindre trevliga saker, och helst tryckas ner. Det är ofta här man kan se de som har dubbelmoral.
  • Anonym (Lo)
    Anonym skrev 2023-10-14 21:33:58 följande:
    Att tröttna är en sak. Men det betyder inte att man ska gå in i tråden och skriva
    Oj nu är det du igen  eller dylikt
    Man kan ju gå till en tråd man tycker är intressant istället
    Ja, känner också så. Det är för många som bara hoppar in och ska trycka till TS, utan att ha nåt att tillföra i trådarna. Irriterande.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 22:12:59 följande:
    Förstår inte att ni upplever honom som "aggressiv". Det enda jag kan se är att han är ledsen över att inte hitta någon och ifrågasätter kvinnors beteende och ibland dubbla måttstockar. Jag tycker i så fall att en del kvinnor som svarar honom är desto mer aggressiva.
    Ja, jag kallas för kvinnohatare och det antyds att jag skulle misshandla kvinnor. Även i denna tråden kan man se det. Jag tycker att kvinnor ofta skriver värre saker än jag gör, men det är mer ok att kvinnor gör det. Och många ser inte det, eller låtsas inte se. Visst känns det orättvist men så är det tyvärr.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Frrr) skrev 2023-10-14 22:42:13 följande:
    Då har du inte läst mycket. Har läst ganska obehagliga saker. Men eftersom det ska paketeras i en tyck-synd om mig form så verkar dessa fruktansvärt aggressiva uttalanden gå folk förbi. En del t o m försvarar dennes extrema attacker mot kvinnor. Kanske handlar om att denne och andra tycker att gruppen kvinnor är en victimless crime att ge sig på, kanske handlar om att det också är dennes åsikter om kvinnor.
    Ja, några har skrivit att jag utsatt kvinnor för övergrepp. Allt som man läser på såna här forum är sant. Det är sällsynt att folk förvränger saker och hittar på.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Lisen) skrev 2023-10-14 22:50:19 följande:
    Ja, jag upplever faktiskt hans beteende som aggressivt, när han år efter år, månad efter månad, startar trådar som alltid i grund och botten går ut på att tala om att kvinnor trycker ner män, kvinnor anmärker på mäns utseende, kvinnor hycklar, kvinnor bestämmer vem män ska träffa, kvinnor har det bättre än män osv. Trådarna består av en fråga som ofta är helt genomskinlig och knasig, eftersom syftet med hans trådar bara är att han ska få föra fram sina åsikter om kvinnor som grupp. Ingen vilja att faktiskt diskutera och utbyta erfarenheter, utan när han blir emotsagd försvinner han ut tråden. Och startar en likadan ny nästa dag. Jag förstår att det ligger en sorg i botten av att ha misslyckats att hitta en partner och känna sig ensam, men det gör det ändå inte okej att bete sig som han gör. 
    Ja, att kritisera kvinnor som man tycker beter sig illa uppfattas som aggressivt av många kvinnor, de blir upprörda. Om kvinnor kritiserar män som de tycker beter sig illa, det är inte aggressivt. Det är bra att sånt kommer fram, män ska inte tro att de kan komma undan med vad som helst. Och män ska inte bli upprörda över att kvinnor reagerar på när män beter sig illa. Skulle du vilja att din mamma eller syster får höra sånt av nån man? Skulle inte tro det. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Lisen) skrev 2023-10-14 22:50:19 följande:
     Jag förstår att det ligger en sorg i botten av att ha misslyckats att hitta en partner och känna sig ensam, men det gör det ändå inte okej att bete sig som han gör. 
    Nej, det är inte ok att jag gör massa såna här trådar, det håller jag med om. Det är därför som jag blir trött. Jag tycker att jag har rätt i det jag skriver om, men det är meningslöst att bråka om det. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-15 08:40:39 följande:
    Nej, det är inte ok att jag gör massa såna här trådar, det håller jag med om. Det är därför som jag blir trött. Jag tycker att jag har rätt i det jag skriver om, men det är meningslöst att bråka om det. 
    Samtidigt så är det talande för hur det ser ut i trådar. Om nån (speciellt män) har jobbigt med nåt, så ska han tryckas ner. Män bemöts på ett annat sätt, det är den hårda verkligheten. 
  • Anonym (Lo)

Det är också ett sätt att trycka ner. När kvinnor säger att det är synd att män inte kan öppna sig, prata om känslor, vara sårbara. Mannen tror på det, och sen när han gör det, så visar det sig att kvinnan inte alls ville det. Han förlöjligas istället.

• Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-15 09:56:56 följande:
    Nej, det var INTE det du skrev. Du skrev uttryckligen att du kritiserar kvinnor som grupp. Du har alltså inte koll på vad du själv skriver?
    Inget att bråka om som sagt. Folk väljer att missförstå för man vill tjafsa. Helt ok om man vill det. Jag hoppar av det tåget.

Tråden handlar om att trycka ner och jag har skrivit om vad jag tycker om de som gör det. Har inget mer att säga egentligen.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (V) skrev 2023-10-13 22:42:45 följande:
    Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Det är vanligt med folk som vill predika och tala om för andra hur de ska leva, för då får man ett lika bra liv som de har. Ofta så kan man hitta hycklare bland predikare.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?