Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Jag håller med. Vissa på FL är riktigt elaka och håller på med ren mobbing. Ofta är det en person som börjar och sedan hakar andra på. Oftast är det TS i tråden som blir utsatt, men det kan också vara någon annan. TS kanske berättar att hen blir illa behandlad av någon närstående, och då är det alltid NÅGON som ska ta parti för den närstående och framställa TS som vansinnig, helt utan grund. Jag brukar alltid undra om dessa personer bara är ute efter att provocera, eller om de känner igen sig i beskrivningen av den närstående och tar åt sig.

Sedan finns det ju så klart personer som får mycket kritik för att de själva skriver väldigt provocerande trådar och kommentarer. Kritik är inte detsamma som mobbing. Det som är synd är ju att man aldrig vet när någon är seriös eller bara trollar.

Eftersom diskussionen i denna tråd har kommit att handla om användare som startar många trådar, så säger jag något om det också. Det finns två användare på FL som jag alltid känner igen, även om de är anonyma. De startar alltid trådar om samma saker. Det är naturligtvis tröttsamt, och gör man så får man väl räkna med att folk skriver sånt som "Är det du nu igen?". Det räcker ju liksom med EN tråd, när alla trådar handlar om samma sak. Att någon startar många trådar om OLIKA saker har jag inga problem med. Ibland kan man ändå märka att det är samma persom som startat en annan tråd, pga sättet att skriva.

• Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 09:31:39 följande:
    Jag är en av de som startar många trådar om samma saker. Men jag såg redan i mina första trådar att många vill trycka ner andra. Så ofta beror det på vad TS skriver om. Som i mitt fall, handlar ofta om unga tjejer och att många hycklar. Sånt gillar inte folk.
    Nja, om någon startar många trådar om samma sak, så kommer folk att tröttna på det, oavsett vad man skriver om. Man framstår som en väldigt ältande person som inte kan släppa saker. Att folk blev irriterade på dig redan i början beror ju på att du redan då uttryckte ett kvinnoförakt. Du pratar ständigt om hur elaka kvinnor är mot män, men har ju själv en väldigt negativ kvinnosyn. Självklart blir man provocerad av att läsa sånt, som kvinna.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 09:56:31 följande:
    Nej, det handlade om att jag var förälskad i en yngre tjej. Många har problem med det. Handlade inte om kvinnoförakt. Jag gillar kvinnor. Varför hittar du på saker som inte stämmer? Jag tycker att det är oförskämt och jag känner att du inte visar respekt.
    Jag hittar inte på saker. Jag beskriver hur jag upplever ditt beteende, och jag upplever att du ofta uttrycker kvinnoförakt. Du uttrycker dig ofta väldigt negativt och generaliserande om kvinnor. Jag upplever dig som oförskämd och respektlös mot kvinnor. Många andra kvinnor på FL uppfattar dig också så. Du får ju höra det i nästan varje tråd, så det kan knappast vara en nyhet för dig. Det BORDE ligga i ditt intresse hur andra uppfattar dig. Om du tycker att vi uppfattar dig fel, så borde du rannsaka dig själv - fundera över vad du egentligen skriver i trådar och hur du uttrycker dig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 12:54:37 följande:
    Jo, du förvränger saker. Sett andra som också gör det, tycker det är dålig stil. Jag håller mig åtminstone till sanningen.
    Som sagt, jag beskriver hur JAG upplever ditt beteende. Och min upplevelse kan du inte ta ifrån mig. Men som vanligt vägrar du lyssna på vad andra säger. Och nu har du fått dina fördomar om kvinnor bekräftade ytterligare en gång - att vi alla är elaka, orättvisa hycklare som bara vill trycka ned män.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 10:31:29 följande:

Varför är det så svårt att vara snälla mot varann? Jag säger inte till en kvinna att hon är okvinnlig om hon är nervös eller osäker. Jag förstår att hon gör så gott hon kan. Hon behöver inte ha nån som hackar, kritiserar och kommer med gliringar hela tiden. Jag talar inte för en kvinna hur hon ska vara för att män ska vilja ha henne, och jag anmärker inte på hennes kropp.

De allra flesta kvinnor beter sig inte så mot män.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 14:34:17 följande:
    Nej, många här ser inte att det är personangrepp de sysslar med. Jag kritiserar kvinnor som grupp, men inte alla. Jag ger mig inte på enskilda personer här.
    Det är ju precis det felet du gör. Att du kritiserar kvinnor som grupp. Sluta se oss som en homogen grupp börja förstå att vi är individer istället. Du upplever dig illa behandlad av ett fåtal kvinnor, och baserat på det drar du den felaktiga slutsatsen att kvinnor som grupp vill trycka ned män. Det finns individer, både bland kvinnor och män, som vill trycka ned andra. Det har absolut ingenting med kön att göra. De allra flesta människor är dock hyggliga personer som inte behandlar andra illa.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 14:42:57 följande:
    Nej, jag är inte kvinnohatare. Störtlöjligt. Jag skriver ofta om kvinnor jag gillat, beskrivit hur underbara kvinnor jag har träffat, och jag brukar själv uppmuntra kvinnor som har dejtproblem, är osäkra över sina kroppar m.m.
    Att du har gillat några enstaka kvinnor betyder ju inget när du påstår att kvinnor som grupp vill trycka ned män. Du generaliserar utifrån ett fåtal observationer. Du lider av konfirmeringsbias och ignorerar när kvinnor är trevliga. Till och med när kvinnor bara vill ge välmenande råd om hur du kan förändra dig själv så att du lättare träffar en kvinna, så tar du det som elakheter.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 15:16:32 följande:
    Jag förstår inte det heller. Jag ser vad kvinnor skriver om män, och om jag inte känner igen mig så tar jag inte illa upp. Jag är inte som de männen som kvinnorna pratar om. Om kvinnor generaliserar om män så är det deras problem.
    Jag kritiserar inte alla kvinnor, jag är tydlig med vilka kvinnor som jag kritiserar. 
    Och om du generaliserar om kvinnor, så är det ditt problem? Eller?

Nej, du är verkligen inte tydlig med vilka kvinnor du kritiserar. Du säger ju själv att du kritiserar kvinnor som grupp. Det du borde göra, är att rikta kritiken direkt mot de kvinnor som beter sig illa, gärna direkt när det händer. Inte sitta och göra svepande uttalanden om att kvinnor gör så, kvinnor vill det här osv. Särskilt inte när det är negativa generaliseringar. För övrigt är det precis lika illa att kritisera män som grupp. Som sagt, börja se människor som individer istället.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 16:35:44 följande:
    Jo, kom på en sak. Jag vill inte bråka mer. Jag blir trött. Jag vill bara krama någon Nalle Hoppas att fler känner så.
    Jag brukar inte bli så sugen på att krama folk som kritiserar kvinnor eller män som grupp.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-15 08:19:05 följande:
    Jag skrev precis det tidigare, men eftersom folk inte läser vad man skriver, så är det inte mycket att göra.
    Nej, det var INTE det du skrev. Du skrev uttryckligen att du kritiserar kvinnor som grupp. Du har alltså inte koll på vad du själv skriver?
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-15 08:31:38 följande:
    Ja, att kritisera kvinnor som man tycker beter sig illa uppfattas som aggressivt av många kvinnor, de blir upprörda. Om kvinnor kritiserar män som de tycker beter sig illa, det är inte aggressivt. Det är bra att sånt kommer fram, män ska inte tro att de kan komma undan med vad som helst. Och män ska inte bli upprörda över att kvinnor reagerar på när män beter sig illa. Skulle du vilja att din mamma eller syster får höra sånt av nån man? Skulle inte tro det. 
    Att kritisera enskilda individer som man upplever beter sig illa är alltid ok, oavsett kön på individerna. Det som inte är ok är att generalisera, vilket du ju gör. "Kvinnor vill trycka ned män" är ju något du skrivit många gånger de senaste dagarna. Du generaliserar när du skriver så. Ser du inte det själv? Kritisera de individer du upplever trycker ned andra istället, gärna oavsett könet på individen. Du delar hela tiden in människor i kvinnor och män. Kvinnor beter sig så här mot män osv. Börja se människor som individer istället.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-15 10:11:08 följande:
    Inget att bråka om som sagt. Folk väljer att missförstå för man vill tjafsa. Helt ok om man vill det. Jag hoppar av det tåget.

Tråden handlar om att trycka ner och jag har skrivit om vad jag tycker om de som gör det. Har inget mer att säga egentligen.
    Jag har inte _valt_ att missförstå dig. Jag tolkar dig bokstavligt. Tjafsa vill jag inte heller. Jag vill att du ska förstå varför så många kvinnor irriterar sig på dig och tar illa upp av vad du skriver. Du får gärna förklara tydligt vad du menar med att du kritiserar kvinnor som grupp. För jag kan inte tolka det på annat sätt än att du kritiserar alla eller de flesta kvinnor. När du skriver att kvinnor vill trycka ned män, så tolkar jag även det som att du menar alla eller de flesta kvinnor. Och som sagt så gör du alltid den här indelningen i kvinnor vs män, som om könet gör en mer eller mindre benägen att vilja trycka ned andra. Det skapar ju fördomar om att kvinnor vill trycka ned män. Som om du tänker när du möter en kvinna att hon antagligen vill trycka ned dig, för att du är man och hon är kvinna. Det är DETTA synsätt hos dig som jag irriterar mig på, och det är ju uppenbart att många andra kvinnor gör det också. Om du tycker att vi har missuppfattat dig, så får du fundera över vad du egentligen tycker, vad du skriver och hur du uttrycker dig. Som sagt, så BORDE det ligga i ditt intresse hur andra uppfattar dig.

Aggressiv har jag dock aldrig uppfattat dig som, och jag har ingen anledning att tro att du misshandlar kvinnor.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 08:58:21 följande:
    Inte det som är problemet. Problemet är de som inte reflekterar över sitt eget beteende, som hycklar, som beter sig som rövhål, och anser de får säga vad som helst, men andra får inte säga samma till dom.
    Du är en av dem som inte reflekterar över ditt eget beteende.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-20 09:30:58 följande:

Det spelar ingen roll vad du gör, det finns alltid nån som vill trycka ner dig. Ibland närmare än du tror. Jag fick påhopp om kroppen när jag var som mest vältränad. Jag skulle aldrig säga samma till kvinnor. När jag var förälskad senast så var jag i bättre form än jag varit på flera år. Jag var inte arrogant för det, men kände mig glad och hade bra självförtroende. Så får man inte känna. Min syster sa "hon är inte intresserad". Jag skulle aldrig ha sagt samma till en kvinna som var förälskad i en man.

Varför är du så snabb att tillskriva andra människor (kvinnor) illasinnade avsikter? Du utgår från att din syster ville förstöra ditt goda självförtroende. Varför gör du det? Hon kanske bara ville vara ärlig och hindra dig från att få falska förhoppningar. Det är ju samma sak med dessa kvinnor som du säger har talat om för dig hur du ska vara och se ut för att träffa en kvinna. Du drar direkt slutsatsen att de bara vill trycka ned dig. Varför kan du inte överväga möjligheten att de bara menade väl? Jag har full förståelse för att man blir irriterad över oombedda råd - det blir jag också - men man kan ändå försöka förstå att människor faktiskt oftast vill väl. Du verkar ha en fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter.

Men du kommer ju inte att lyssna denna gång heller och du kommer inte att svara på detta inlägg. Du vill inte höra sånt här. Du vill bara få dina fördomar om kvinnor bekräftade.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-22 19:03:06 följande:
    Jag har fått nej tidigare. Garanterat fler gånger än min syster har, eftersom hon inte själv behövt göra nåt. Killar raggade på henne. Falska förhoppningar? Ja, jag hoppades. Men jag var beredd på nej, visste att hon kanske inte var intresserad. Jag behövde inte höra en sån kommentar. "Hon är inte intresserad"
    Jag skulle inte ha sagt så till min syster. Inte till nån kvinna. Jag har ingen fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter. Men jag hävdar att jag ser att kvinnor får säga vad som helst till män, medan män ska väga varje ord som han säger till en kvinna.
    Så du medger att din syster och de andra kvinnorna kanske bara menade väl?
  • Anonym (M)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-22 19:18:25 följande:
    Vilka andra kvinnor?
    De som har talat om för dig hur du ska vara för att träffa en kvinna. Medger du alltså att dessa kvinnor, och din syster, kanske bara menade väl?
  • Anonym (M)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-22 19:32:07 följande:
    En del här på forumet ger sken av att "vilja väl" när de egentligen bara är ute efter att trycka ned. Vill man någon väl visar man det genom att komma med konstruktiva förslag. När vissa på forumet skriver saker som "Du kan nog inte förvänta dig att kunna attrahera någon" eller kallar en person för "offerkofta", patetisk, kvinnohatare och incel, bidrar de inte till något konstruktivt.

Kvinnor på forumet som ventilerar att de har problem med att hitta någon vettig man vid dating eller om relationsproblem accepterar inte liknande svar, varför ska då män acceptera det?
    Nu pratar jag inte om kvinnor på forumet, utan om Kaffedrakens kvinnliga bekanta, och hans syster, som alla har sagt saker till honom irl som han tolkar som illasinnat. Han har dragit upp dem ca 963863 ggr i olika trådar. Du kan inte ha missat det.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?