Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?
Jag håller med. Vissa på FL är riktigt elaka och håller på med ren mobbing. Ofta är det en person som börjar och sedan hakar andra på. Oftast är det TS i tråden som blir utsatt, men det kan också vara någon annan. TS kanske berättar att hen blir illa behandlad av någon närstående, och då är det alltid NÅGON som ska ta parti för den närstående och framställa TS som vansinnig, helt utan grund. Jag brukar alltid undra om dessa personer bara är ute efter att provocera, eller om de känner igen sig i beskrivningen av den närstående och tar åt sig.
Sedan finns det ju så klart personer som får mycket kritik för att de själva skriver väldigt provocerande trådar och kommentarer. Kritik är inte detsamma som mobbing. Det som är synd är ju att man aldrig vet när någon är seriös eller bara trollar.
Eftersom diskussionen i denna tråd har kommit att handla om användare som startar många trådar, så säger jag något om det också. Det finns två användare på FL som jag alltid känner igen, även om de är anonyma. De startar alltid trådar om samma saker. Det är naturligtvis tröttsamt, och gör man så får man väl räkna med att folk skriver sånt som "Är det du nu igen?". Det räcker ju liksom med EN tråd, när alla trådar handlar om samma sak. Att någon startar många trådar om OLIKA saker har jag inga problem med. Ibland kan man ändå märka att det är samma persom som startat en annan tråd, pga sättet att skriva.