Inlägg från: Anonym (Inte_alltid_samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte_alltid_samma)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

EnAnonumius skrev 2023-10-14 08:38:42 följande:
    Oj oj oj, så du tror att  olika anonyma nick och olika ämnen skall räcka för att m "någon inte skall kännas igen"?

Du vet det är så mycket mer.
    Personer känns igen på sättet de skriver och formulerar sig på. Det är en ekvation som man aldrig får glömma bort. 
    Det kanske har blivit ett problem på FL att vissa förutsätter att bara för att en trådstartare formulerar sig snarlikt en annan medlem så förutsätter vissa av er att det är "samma person" och så får personen (som inte är samma) en hög med skit på sig för att vissa svarande tror att det är en annan medlem som de ogillar. Det är just det här som jag tror skrämmer iväg många från FL. Att de, som kanske relativt nya medlemmar, får en massa obefogad skit och förutfattade meningar som de inte alls hade räknat med.

Men jag är inne på TS linje, att det kan vara ett antal personer som satt detta i system (dvs att svara elakt och nedlåtande på ett sätt som gör att de kan "komma undan" med det, t.ex genom att direkt hugga med epitet mot TS och förutfattade meningar.

Anonym (Lo) skrev 2023-10-14 08:41:42 följande:

Ja, man ser att speciellt män ska tryckas ner när de pratar om relationer, kvinnor och känslor. Det är tråkigt att det är så. Kvinnor säger att det är synd att män inte kan öppna sig. 

Ja, och sen när de väl öppnar sig så är det också fel. Inte undra på att män är förvirrade idag, de vet ju för fan inte hur de ska vara för att accepteras av kvinnor. (Sen får man ju ha i åtanke att kvinnor på FL inte utgör ett tvärsnitt av kvinnor i stort - kan vara skönt att veta).

exandthecity skrev 2023-10-13 23:18:55 följande:

Din poäng blev visst illustrerad direkt 

Som någon på Reddit kommenterade: "Familjeliv ska ses som en humorsajt". Ja, det är nog den synen man bör ha för att "överleva mentalt" här.

Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.) skrev 2023-10-14 10:09:58 följande:
    Men jag upplever tyvärr inte dig som en ödmjuk person när du klagar och förlöjligar och nedvärderar kvinnor i alla trådar, du vill att kvinnor ska vara det men jag som sagt upplever inte att du är det själv, du begär mer av andra än du själv är. 
    Jag och det är som sagt min åsikt att du är ute efter att trycka ner kvinnor och du ofta påminner om en mobbare. 
    Förstår att du inte håller med mig men tyvärr är det så jag upplever det, du tänker inte på att du själv har beteende du inte vill att andra ska ha. 
    Det är faktiskt väldigt tråkigt och jag skulle önska att även du tänker på hur du uttrycker dig när du hoppar på kvinnor hela tiden.
    Man får läsa varje gång man går in här på FL hur elaka kvinnor är och hur dom är som jag inte alls känner igen. 
    Det blir påfrestande att varje dag få läsa hur hemska kvinnor är, det är ju inte upplyftande utan faktiskt ganska så tärande. 
    Jag upplever det som ett påhopp fast jag inte gjort dig något och att du dömer kvinnor hela tiden.
    Det är faktiskt mobbing mot grupp. 
    Du känner dig påhoppad när kvinnor skriver om män, vad skulle vara annorlunda när du hoppar på kvinnor fast det flesta inte gjort dig något.
    Det blir ett kvinnoförakt till slut ibland när du skriver. 
    Men som sagt det är så jag upplever dig när du skriver i trådar eller startar dom.
    Jag kan bra utgå ifrån mig själv och jag skulle säga till hur jag upplevde en mobbare och tyvärr är det så jag ser dig. 
    Du vill gärna att kvinnor ska känna så som hämnd mot kvinnor, det skriver du ju själv, är det bra tycker du? 
    känna sig hämndlysten mot kvinnor och därför bete sig som man vill?
    Fast jag börjar mer och mer undra vad som är hönan och ägget i det här. Jag har ju själv sett i flera års tid att vissa kvinnor här på forumet kan vara väldigt elaka och nedlåtande mot vissa män. Det kanske inte då borde vara så förvånande eller chockerande om de män som känner sig mest spottade på till sist ger igen med samma mynt.

Det räcker med att en man skriver något som inte faller dessa kvinnor i smaken för att ha ska bli påhoppad, ibland ganska grovt. Men när man påtalar detta så är alla förstås oskyldiga. "Så har jag aldrig sagt/ skrivit", brukar vara försvaret, eller så menar de att man "missförstått" eller "fultolkat".
    Anonym (Stora syster) skrev 2023-10-14 14:14:18 följande:

Både KD och alla som trackar KD i varenda tråd där han dyker upp framstår som autister med OCD.

Bara hoppa över att kommentera ältande inlägg, så blir allt bra ska ni se.

För jag vet bäst, och så är det.

Ja, varför svarar de hela tiden på hans inlägg om de nu är så trötta på honom?
    Anonym (Lisen) skrev 2023-10-14 20:13:41 följande:
    Ja, det följer ett givet mönster varje gång, har också tänkt på det. Trådarnas antal eskalerar och hans aggressioner mot kvinnor likaså och sedan kommer en vändning, då han ångrar det han skrivit, erkänner att han mår dåligt av det och något slags löfte om att sluta. Det blir tyst från honom ett tag och sedan en dag börjar allt om igen. Trådstarterna börjar poppa upp och så repeteras allt. Det är ett sjukt beteende och även om jag inte tror att KD misshandlar någon, så finns det absolut likheter i beteendemönstret.
    Förstår inte att ni upplever honom som "aggressiv". Det enda jag kan se är att han är ledsen över att inte hitta någon och ifrågasätter kvinnors beteende och ibland dubbla måttstockar. Jag tycker i så fall att en del kvinnor som svarar honom är desto mer aggressiva.

Anonym (Lisen) skrev 2023-10-14 22:50:19 följande:
    Ja, jag upplever faktiskt hans beteende som aggressivt, när han år efter år, månad efter månad, startar trådar som alltid i grund och botten går ut på att tala om att kvinnor trycker ner män, kvinnor anmärker på mäns utseende, kvinnor hycklar, kvinnor bestämmer vem män ska träffa, kvinnor har det bättre än män osv. Trådarna består av en fråga som ofta är helt genomskinlig och knasig, eftersom syftet med hans trådar bara är att han ska få föra fram sina åsikter om kvinnor som grupp. Ingen vilja att faktiskt diskutera och utbyta erfarenheter, utan när han blir emotsagd försvinner han ut tråden. Och startar en likadan ny nästa dag. Jag förstår att det ligger en sorg i botten av att ha misslyckats att hitta en partner och känna sig ensam, men det gör det ändå inte okej att bete sig som han gör. 
    Fast jag har sett en del svar av kvinnor på FL som är av den typen. Kvinnor här skriver ju att han nog kan förvänta sig att vara ensam hela livet och att han inte ska räkna med att kunna attrahera någon kvinna, vilket jag tycker är riktigt elakt (att sparka på någon som redan ligger). Att de (vissa kvinnor på FL) hycklar stämmer. De har dubbla måttstockar i en del. När en kvinna på forumet beklagar sig över ett dåligt förhållande eller över att inte kunna hitta någon vettig man (då männen som kontaktar dem på dating antingen är sexistiska och fula eller både och.

Då förväntas alla svarande tycka synd om henne och den som lämnar en liknande nedlåtande kommentar som vissa kvinnor här brukar skriva till män, så får han hela gänget på sig och kommentaren anmäld. Men när en man beklagar sig så heter det att han är offerkofta, incel, patetisk och att han borde inse att sex och kärlek är inga rättigheter (finns det överhuvudtaget någon man på forumet som hävdat att sex och kärlek är rättigheter för hans del, jag har iallafall inte sett någon hittills)?

Varför gäller inte samma "regler" för män och kvinnor på forumet? Varför ska vissa behandlas med silkesvantar medan andra minsann får tåla lite hårda ord och elakheter?

Ja, vissa kvinnor här på FL trycker med avsikt ned vissa män, det har flera av oss sett under en väldigt lång tid. Då kanske det inte är så konstigt om vissa som tycker att de har fått ta tillräckligt med skit, börjar svara med samma mynt.

Vad som är hönan och ägget kan man utröna genom att kolla trådhistorik.

Anonym (Mx) skrev 2023-10-15 14:04:10 följande:

Det är olika åsikter och perspektiv.. sen är det fler som känner sig kränkta, samtidigt som att fler har blivit hårdare i tonen.

Jag har inga problem med det, jag tycker folk som - tycker rätt - är värre. Man får enligt vissa bara ha den sk rätta värdegrunden och om man inte har det är påhopp, förtal mm helt legitimt.

När det gäller politik och sådant har forumet dock blivit mer demokratiskt än det var för 7-10 år sedan. Då kunde det väl nästan räcka med att du hade SD-sympatier för att ryka. Numer får alla politiska läger delta, med något högre i tak.

Har själv övergett SD sedan några år tillbaks ska tilläggas, då jag fått en mer inkluderande människosyn.

Anonym (Chiffong) skrev 2023-10-15 18:21:52 följande:

Ser bara ensamma män som vill trycka ner kvinnor. Har aldrig sett något åt andra hållet.

Det är väl för att du blundar för sådant.

Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-15 20:35:00 följande:

Vem var det som skrev att Familjeliv blivit en humorsajt? 

Familjeliv diskuterades i en tråd på Reddit (subforumet asksweddit tror jag det var) och där var flertalet negativt inställda till sajten och någon sa att FL ska endast ses som en humorsajt, eftersom han ansåg att inget är seriöst här.

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?