• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Hund12345

Macbookpro & cutepenguin- testet visar negativt. Va först 2 bruna droppar sen lite rosa på pappret när jag torkar mig. Jag har jämt trosskydd pga flytningar. är på Äl+11, mens-3. Hur snabbt fick du ett + efter nidblödningen cutepenguin? 

• Macbookpro
    Hund12345 skrev 2023-10-02 21:02:28 följande:

Macbookpro & cutepenguin- testet visar negativt. Va först 2 bruna droppar sen lite rosa på pappret när jag torkar mig. Jag har jämt trosskydd pga flytningar. är på Äl+11, mens-3. Hur snabbt fick du ett + efter nidblödningen cutepenguin? 

När är bim?
  • cutepenguin
    Hund12345 skrev 2023-10-02 21:02:28 följande:

Jag testade inte förens ÄL 16. Så det hann ju gå några dagar, trodde inte jag var gravid överhuvudtaget förens mensen inte dykt upp och var tre dagar sen. Men om det är en nidblödning borde du få positivt om 2-3 dagar 🥰👍🏼 

• Flowerpower33
    inezp skrev 2023-10-02 19:28:49 följande:
    BIM oktober

Är minst sagt lite förvirrad här....  // Obestämd
    Har ju inte haft en "hel" cykel sedan pillerstopp så har dålig koll på längden, men lyckades förra månaden hitta LH-stegringen och kände verkligen fysiskt av (ev..) ÄL. 
    Men nu, på CD 8, mensen tog slut för 3 dagar sedan, positivt ÄL-test?
    Nej det måste vara något fel här? Eller är det någon annan som också har så här pass tidig ÄL? 
    Båda testen är från idag, med samma urin, för att utesluta att det var det enskilda testet det var fel på... Men ställer mig ändå tveksam till detta.
    Kanske RFSU ÄL-test som inte är tillförlitliga? 

Jag har så. Alltid haft en kort cykel på 21 dagar, vilket innebär att ägglossningen varit 7 dagar efter mensen börjar (alltså 2 dagar efter avslut för mig). Nu verkar den vara något förlängd för har ägglossning på cykeldag 9 men är första cykeln efter uttag av spiral så kanske återställer sig sen. 

Är ju positivt när man försöker bli gravid iallafall då det inte behöver gå lika länge mellan försöken! Lite jobbigare att mensen kommer oftare när man inte försöker bli gravid dock haha. 

• Hund12345

Macbookpro & cutepenguin- bim är 5/10. Oki så om jag testar till helgen så bör de ge utslag? 

De e så jobbigt när man inte vet om de e mens eller mellanblödningar. Men tror inte att de kommer vara ett + utan att de e mensen som e dum. Varför skulle jag ha ?tur? denna gång.. jag har 4 friska barn. Gjorde en abort i januari, en abort som jag ångrar så sjukt mycket. Hade verkligen velat vara gravid denna månad. Den 7/10 hade vi bestämt oss för att testa. Jag ville så gärna vända min födelsedag till något positivt istället för något negativt. Den 7/10, min födelsedag så fick jag ett missfall för några år sedan som va så sjukt jobbigt för mig. De jobbigaste va nog att de just va på min födelsedag.  

• inezp
    Flowerpower33 skrev 2023-10-02 23:36:14 följande:

Jag har så. Alltid haft en kort cykel på 21 dagar, vilket innebär att ägglossningen varit 7 dagar efter mensen börjar (alltså 2 dagar efter avslut för mig). Nu verkar den vara något förlängd för har ägglossning på cykeldag 9 men är första cykeln efter uttag av spiral så kanske återställer sig sen. 

Är ju positivt när man försöker bli gravid iallafall då det inte behöver gå lika länge mellan försöken! Lite jobbigare att mensen kommer oftare när man inte försöker bli gravid dock haha. 

Tack, vad skönt och höra att det kanske inte är så konstigt ändå! Tyckte bara det var extra märkligt då de klassiska ÄL-symptomen inte infunnit sig än.. 
    Men ska det vara mens så pass frekvent är det nog dags att bygga ett tamponglager här hemma... Spöke
  • Macbookpro
    Hund12345 skrev 2023-10-03 02:03:22 följande:

Macbookpro & cutepenguin- bim är 5/10. Oki så om jag testar till helgen så bör de ge utslag? 

De e så jobbigt när man inte vet om de e mens eller mellanblödningar. Men tror inte att de kommer vara ett + utan att de e mensen som e dum. Varför skulle jag ha ?tur? denna gång.. jag har 4 friska barn. Gjorde en abort i januari, en abort som jag ångrar så sjukt mycket. Hade verkligen velat vara gravid denna månad. Den 7/10 hade vi bestämt oss för att testa. Jag ville så gärna vända min födelsedag till något positivt istället för något negativt. Den 7/10, min födelsedag så fick jag ett missfall för några år sedan som va så sjukt jobbigt för mig. De jobbigaste va nog att de just va på min födelsedag.  

Ja, det bör ge utslag då. Köp ett tidigt test idag annars? 

Det hade jag nog gjort om jag var du och hade de symtomen :) 

Hålelr tummarna!!

• Hund12345

Macbookpro - symtom har jag. Men vet inte om jag inbillar mig. Hållit mig i 3.5h nu, borde jag kunna testa mig då? 

• cutepenguin
    Hund12345 skrev 2023-10-03 11:19:55 följande:

Macbookpro - symtom har jag. Men vet inte om jag inbillar mig. Hållit mig i 3.5h nu, borde jag kunna testa mig då? 

Var det en nidblödning du hade igår skulle jag nog vänta tills imorgon åtminstone. 🥰

• Hund12345
    cutepenguin - tog ett test som inte visade något. Kunde inte hålla mig efter att jag spydde i morse. Men tror de bara är mens på g. hoppet lämnade mig nu Känns de som. 
Svar på tråden BIM oktober