• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • tjatalagom
    bebissugen91 skrev 2023-09-28 16:08:36 följande:

Imorgon är det dags för ett testa tidigt på äl +9.
    Haft molvärk stundtals idag vilket jag inte brukar ha en vecka innan mens. Någon mer som tänkt testa imorgon?

Jag tog ett testa tidigt imorse på äl+9-10, kunde inte varit mer negativt 😅 hade molvärk och var lite yr lördag, söndag och måndag men efter det inget annat. så nu känner jag mig mer sansad och inväntar mens. Min temp dippade även imorse, även om den fortfarande är ovanför "linjen". Tror vi får satsa på nästa månad istället 😊
  • Memlan

Bebissugen91, kunde inte citera nu igen 🙈 

Tack! Igår hade jag ganska kraftig mensvärk, kändes precis som att mensen skulle komma, men idag varit lite lugnare, det kommer stundvis! har även ömma bröst, illamående och trötthet.. men kan ibland ha ganska jobbiga pms besvär så återstår väl att se 🙈 testar med digitalt i morgon och sen ska jag försöka hålla mig om det är neg, men det har jag sagt varje dag nu utan framgång haha 😂 

Blev så frustrerad av alla misstänksamma svaga streck så var nära på att be sambon ta ett test idag för att se om han också får men då lär han väl tro jag tappat förståndet av det här så jag fortsätter i smyg 🤣

• Ememem
    Barbrastreisand skrev 2023-09-28 19:38:33 följande:

Nu börjar min ägglossning närma sig! Var och gjorde ett ul idag, såg bra ut med tjock slemhinna och en äggblåsa på 23mm fick även ovitrelle utskrivet. Så nu är det bara hålla alla tummar och tår 🌸 någon mer med äl i dagarna? 

Jag har äl lördag eller söndag enligt NC och FF men har inte ens fått blinkande gubbe på äl testet så börjar känna mig något tveksam till att det blir så.
  • bebissugen91
    Memlan skrev 2023-09-28 21:36:46 följande:

Bebissugen91, kunde inte citera nu igen 🙈 

Tack! Igår hade jag ganska kraftig mensvärk, kändes precis som att mensen skulle komma, men idag varit lite lugnare, det kommer stundvis! har även ömma bröst, illamående och trötthet.. men kan ibland ha ganska jobbiga pms besvär så återstår väl att se 🙈 testar med digitalt i morgon och sen ska jag försöka hålla mig om det är neg, men det har jag sagt varje dag nu utan framgång haha 😂 

Blev så frustrerad av alla misstänksamma svaga streck så var nära på att be sambon ta ett test idag för att se om han också får men då lär han väl tro jag tappat förståndet av det här så jag fortsätter i smyg 🤣

Exakt så jag känner med. Kan inte riktigt urskilja på om det är pms eller gravsymtom 🤔

Har ni barn sedan tidigare eller blir detta första? 
  • Bär

Tror jag är på ÄL+6, OM jag ens haft ÄL? Blir så fundersam för jag har alltid molvärk/smärta vid äl, men denna gång har jag inte haft ett dugg ont, vilket är konstigt för vara jag.. 

• Barbrastreisand
    Embarazada skrev 2023-09-28 19:48:28 följande:
    Jag har det idag :) 
    Kul då är vi rätt synkade! Håller tummarna! 
    Ememem skrev 2023-09-28 21:36:59 följande:
    Jag har äl lördag eller söndag enligt NC och FF men har inte ens fått blinkande gubbe på äl testet så börjar känna mig något tveksam till att det blir så.
    Hoppas det stegrar snart då! Ibland kan det gå rätt fort så än finns det hopp :) 
  • Memlan

Bebissugen91 

Det blir vårt första gemensamma, men vi har båda en varsin sedan tidigare :) själv då? 

• bebissugen91

Tog två tester idag som var helt blanka. Bim -6 idag.
    Ställer mentalt in mig på nästa cykel som är i slutet på oktober tror jag 😬

• cutepenguin
    Bär skrev 2023-09-28 22:24:27 följande:

Tror jag är på ÄL+6, OM jag ens haft ÄL? Blir så fundersam för jag har alltid molvärk/smärta vid äl, men denna gång har jag inte haft ett dugg ont, vilket är konstigt för vara jag.. 

Jag är också en person som alltid känner av ÄL. Men senaste ÄL kände jag ingenting verkligen, men fick positivt på ÄL-test. Men det lossnade visst ett ägg ändå då jag plussade på ÄL+10 🥰👍🏼 Så tydligen kan det variera, men jag var också fundersam. 

Svar på tråden BIM oktober