• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • tjatalagom

Är så trött att jag håller på går under, lite märkligt då jag inte har ovanligt mycket på jobbet?
    tror ni det funkar att ta ett test imorgon på äl+ 9-10 med ett vanligt test eller borde jag vänta till söndag om inte mensen dykt upp?

• cutepenguin
    tjatalagom skrev 2023-09-27 13:52:47 följande:

Är så trött att jag håller på går under, lite märkligt då jag inte har ovanligt mycket på jobbet?
    tror ni det funkar att ta ett test imorgon på äl+ 9-10 med ett vanligt test eller borde jag vänta till söndag om inte mensen dykt upp?

Det kan såklart funka, men skulle rekommendera ett testa tidigt-test om du bara är på ÄL+9-10. 🥰 

• Ememem
    tjatalagom skrev 2023-09-27 13:52:47 följande:

Jag har fått plus på äl+9 med vanligt och cb digital med veckoindikator på äl+10.

Tror inte det fanns testa tidigt när jag blev gravid -14 och -16.
  • Memlan

Åh jag är så orolig.. 
    Idag är jag på BIM-6, jag har sån stark mensvärk i magen som strålar mot rygg och fiff, mår även lite illa och dålig aptit idag.. tog ett test i morse men det var inte ett testa tidigt och det var negativt. 

Jag får alltid ganska kraftig mensvärk dagen innan eller några timmar innan jag får mens, men min mens är aldrig tidig, snarare brukar den va sen.. 

har inget minne av att jag hade såhär ont i början med mitt första barn, lite orolig att något är fel eller att mensen mot alla odds kommer för tidigt

för några månader sen hade jag också kraftig mensvärk och det visade sig att jag hade en cysta på 8x5cm på äggstocken, denna cysta rubbade hela min cykel och jag behövde punktera den på sjukhuset. 

behövde bara skriva av mig lite, kan mensen komma tidigt trots positivt ägglossningstest? Inte så insatt i det här med ägglossningstest men mensvärken jag känner nu känns nästan för stark för att bero på eventuell grav? 

• tjatalagom
    Ememem skrev 2023-09-27 17:00:08 följande:
    Jag har fått plus på äl+9 med vanligt och cb digital med veckoindikator på äl+10.

Tror inte det fanns testa tidigt när jag blev gravid -14 och -16.
    cutepenguin skrev 2023-09-27 13:59:06 följande:

Det kan såklart funka, men skulle rekommendera ett testa tidigt-test om du bara är på ÄL+9-10. 🥰 

Jag köpte testa tidigt nu 😅 så får se om det visar något redan imorgon. Annars inväntar jag mens på måndag så😊
    iom att det här är min först cykel efter pillerstopp har jag inga tecken att gå på och har ingen aning om hur min kropp reagerar på ägglossning, lutealfas och mens. Å andra sidan känns det ändå helt ok, förståeligt och naturligt om mensen kommer så småningom och det inte tagit sig såhär snabbt. Så känns ok oavsett hur cykeln slutar känner jag😊
  • SaSeLa

1/10 - amiilee, första barnet, femte försöket
    1/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

2/10 - tjatalagom, första barnet, 1:a försöket 

2/10 - sanlin90, andra barnet, försökt 2,5 år.  
    3/10 - MacBookPro, första barnet, 5e försöka
    3/10 - Memlan, andra barnet, 1:a försöket 
    3/10 - MissIsLiia 4e barnet, 7e försöket
    3/10 - Kamrat, första barnet, 1:a försöket
    6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 
    7/10- höst2023, första barnet, 2:a försöket 
    7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 
    8/10 SaSeLa, andra barnet, försökt i fem år med ny man. IVF-start efter detta
    8/10 pippi12345, tredje barnet, 3e försöket
    10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.
    10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 
    13/10 - EJT, andra barnet, 7:e försöket
    14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    14/10 - Sandtrollet, fjärde barnet, 2a försöket
    15/10 - Barbrastreisand, andra barnet, 12+ försök
    16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket
    16/10 - flowerpower33, tredje barnet 1a försöket
    18/10 - Malmötjej, första barnet, 9e försöket (3e efter missfall) 
    19/10 - Pico, andra barnet, 2:a försöket 
    20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket
    21/10 - Nattotis, tredje barnet, 2:a försöket
    23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket
    25/10 - gbgmamma, tredje barnet 2 försöket
  • Hund12345

Är de någon som har någon symtom?

jag har illamående till o från. Känslig för dofter. Idag tillkom halsbränna. ?Bubblig? mage (känns som de e bubblor som spricker i magen). Enligt sambon så har jag ett humör som heter duga stundvis. 

• Hund12345
    Hund12345 skrev 2023-09-27 21:08:06 följande:

Är de någon som har någon symtom?

jag har illamående till o från. Känslig för dofter. Idag tillkom halsbränna. ?Bubblig? mage (känns som de e bubblor som spricker i magen). Enligt sambon så har jag ett humör som heter duga stundvis. 

Ska tillägga att mina bröst e känsliga. Känns som när man ammade o de va obehagligt att nudda dom. 
  • Vinter01
    Hund12345 skrev 2023-09-27 21:11:21 följande:
    Ska tillägga att mina bröst e känsliga. Känns som när man ammade o de va obehagligt att nudda dom. 

Du verkar ju verkligen ha starka symptom! När är bim?

jag har haft dålig mage och nu idag tillkom illamående. Bim på lördag och negativt test än så länge så förhoppningarna börja sjunka. 

• Macbookpro

Bim - 6 
    inga symtom och tror ej på denna runda. 

imorgon möte för fertilitetsundersökning 

Svar på tråden BIM oktober