BIM oktober
Hej allihop!
I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
Någon mer här.som planerar barn i höst?
Hej allihop!
I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
Någon mer här.som planerar barn i höst?
Hoppar med här jag också. Bor i Gbg och är 37 år. Har två större barn sen innan men det senaste året har jag och min man velat ha en liten sladdis. Vi upptäckte i Juli att vi var gravida, men när jag var i vecka 15 så fick vi veta att barnet var svårt sjukt så vi fick göra en sen abort. Idag har jag fått första mensen efter aborten och vi vill gärna försöka bli gravida igen även om det känns jätteläskigt att gå igenom allt en gång till. Beräknad BIM är 28 oktober.
@Macbookpro
Men oj fick jättemycket ångest nu! Jag har hört att det är helt normalt att försöka i ett år? I Nov har vi försökt ett år (men fram till mars utan äl-test och koll) och har bokat tid till slutet av oktober ...
Oj det känns inte bra då jag är 25 och min man 30... fick iaf glad gubbe på clearblue rosa idag så hoppas denna cykel går vägen...
Kika denna cykel, sen hade jag övervägt att boka en tid och tagit en smäll på 4000 sek. Om det är en så liten sak som att äggledarna behöver spolas är det ju lätt åtgärdat.
Tycker det är dåligt att det inte rekommenderaS att kika upp detta före ett helt år har gått. :(
Kika denna cykel, sen hade jag övervägt att boka en tid och tagit en smäll på 4000 sek. Om det är en så liten sak som att äggledarna behöver spolas är det ju lätt åtgärdat.
Tycker det är dåligt att det inte rekommenderaS att kika upp detta före ett helt år har gått. :(
Har BIM idag och tog ett testa tidigt igår på ÄL+11 som var negativt och sen igår sent på kvällen kom mensen som ett brev på posten. Såklart superkedjan hela dagen igår men bara att börja om. Kommer hinna ha BIM igen denna månad då jag har ganska kort cykel.
@macbookpro: vilken region bor du i? Jag fick undersökning av äggledare bekostat som ett vanligt läkarbesök dvs 260 kr. Privat klinik i Uppsala som hade avtal med regionen. ?Bara? försökt i 5 månader. Blev dock ej gravid denna cykel trots spolning men finna ju otvetydiga studier där så håller tummarna för din del
@emenem : det var efter NIPT vi fick veta (hoppade över KUB och gjorde nipt privat). Sen gick vi vidare och gjorde moderkaksprov för att få det 100% bekräftat. I vårt fall kunde de även se vissa avvikelser på ultraljudet som gjordes i samband med moderkaksprovet.
@ememem mina barn är förresten också 6 och 8 :D
Vaknade imorse av en mensvärk från h*lv*te. Känns som jag går sönder inuti och blöder som en stucken gris. Nu minns jag varför jag började med p-piller för så många år sen. Hoppas att det bara är den här "första" mensen efter pillren som är såhär, annars måste jag nog kolla upp det.
Jaja, bara att satsa på nästa månad. Tror jag kommer gå in i novembertråden för det kan ta länge före äl kommer. Lycka till allihopa!
@macbookpro: vilken region bor du i? Jag fick undersökning av äggledare bekostat som ett vanligt läkarbesök dvs 260 kr. Privat klinik i Uppsala som hade avtal med regionen. ?Bara? försökt i 5 månader. Blev dock ej gravid denna cykel trots spolning men finna ju otvetydiga studier där så håller tummarna för din del
Stockholm.
nåja, nu har jag redan pröjsat och tagit blodprov etc så får väl kolla upp regionen om det blir mer långtgående detta