• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • cutepenguin
    Hund12345 skrev 2023-10-03 11:56:12 följande:
    cutepenguin - tog ett test som inte visade något. Kunde inte hålla mig efter att jag spydde i morse. Men tror de bara är mens på g. hoppet lämnade mig nu Känns de som. 

Var det igår du hade nidblödning så ÄR det för tidigt att testa då hormonet inte hunnit stiga. Skulle inte utesluta någonting förens du får din mens 🥰👍🏼 

• Hund12345
    cutepenguin - ?blöder? idag oxå. Men mår så sjukt illa så antingen är jag på g att bli sjuk för spy brukar jag inte göra utan anledning. 
  • Macbookpro

Är så jävla ledsen idag. Har låst in mig i ett telefonrum på jobbet och är helt rödgråten för det känns så jäkla hopplöst just nu. 

Vet inte vem jag ska prata med eller om det ens kommer att hjälpa något. Känns bara som man ältar. Hur gör ni där, pratar ni om att ni försöker skaffa barn med någon kompis? Gråter ni av er? Och hjälper det? 

• Villblimamma98
    Vet att vi varit inne på det tidigare i tråden men hur tänker ni kring om ni blir gravida och berätta för er arbetsgivare/chef? Vilken vecka bör man göra det? i mitt jobb krävs en skyddsbedömning vid en graviditet (i mitt jobb förekommer våld såväl som hot om våld) och man vill ju inte utsätta sig för onödiga risker. Men samtidigt vill man ju inte heller att kollegor och chef ska veta tidigt heller iom risk för missfall osv. Hur går era tankar? Vore intressant att höra!
  • Villblimamma98

@macbookpro jag gråter en hel del och har en vän jag ventilerar lite med men tyvärr känner jag mig rätt ensam och ledsen i den situation jag är i ändå... känns inte riktigt som vänner förstå även om de finns där. Det är svårt..

• Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-10-03 15:08:50 följande:
    Vet att vi varit inne på det tidigare i tråden men hur tänker ni kring om ni blir gravida och berätta för er arbetsgivare/chef? Vilken vecka bör man göra det? i mitt jobb krävs en skyddsbedömning vid en graviditet (i mitt jobb förekommer våld såväl som hot om våld) och man vill ju inte utsätta sig för onödiga risker. Men samtidigt vill man ju inte heller att kollegor och chef ska veta tidigt heller iom risk för missfall osv. Hur går era tankar? Vore intressant att höra!
    Jag kommer berätta tidigt denna gång för chefen, kollegorna tar jag nog efter kub, dels då det påverkar verksamhetsplaneringen och jag bryr mig om min chef och mina kollegor. Det kan också vara aktuellt att jag inte ska ha vissa ärenden utifrån en riskbedömning. Dessutom tänker jag att om det skulle gå dåligt så känns det bättre att min chef vet, då är det bara säga som det är, om jag behöver vara hemma några dagar.

Jag var lite i samma situation med barn två, annan anställning, men vi var bara två och min kollega hade gått in i väggen så jag tyckte det var viktigt att chefen fick veta i tid eftersom rekrytering tar tid.

Barn nummer ett berättade jag först efter mer än halva graviditeten, jag befann mig dock i en position där jag sökte en befordran och litade inte på mina chefer att det inte skulle påverka deras bedömning. Det drog dock ut på tiden och till slut var jag ändå tvungen att berätta då det inte gick att dölja magen längre. Kan tillägga att jag inte fick tjänsten så ganska säker på att jag hade rätt i min bedömning.
  • Bär
    Macbookpro skrev 2023-10-03 15:07:54 följande:

Är så jävla ledsen idag. Har låst in mig i ett telefonrum på jobbet och är helt rödgråten för det känns så jäkla hopplöst just nu. 

Vet inte vem jag ska prata med eller om det ens kommer att hjälpa något. Känns bara som man ältar. Hur gör ni där, pratar ni om att ni försöker skaffa barn med någon kompis? Gråter ni av er? Och hjälper det? 

Jag förstår din känsla.. 
    Jag känner mig så ledsen varje månad det inte funkar. Jag blev ju gravid I februari iår men fick ett sent missfall i maj och sedan har vi försökt igen sedan dess men det vill inte ta sig..
    Nu börjar vi sakta men säkert närma oss BF på den lilla vi förlorade och det plågar mig att vi inte ens är i närheten av att vara där 😔

Jag delar tyvärr inte med mig till vänner. Jag är duktig på att älta i ensamhet.
  • Bär

ÄL+11 och negativa test. Försöker inte stressa upp mig för har tidigare plussat på ÄL+12. 
    Men känns tungt om det ska bli ytterligare 1 månad utan ett plus.

• pippi12345
    Bär skrev 2023-10-03 19:12:39 följande:

ÄL+11 och negativa test. Försöker inte stressa upp mig för har tidigare plussat på ÄL+12. 
    Men känns tungt om det ska bli ytterligare 1 månad utan ett plus.

Testar du med 10hcg eller 25hcg? Håller tummarna för imorgon!
  • Bär
    pippi12345 skrev 2023-10-03 19:37:03 följande:
    Testar du med 10hcg eller 25hcg? Håller tummarna för imorgon!
    Testar med 25hcg :) Så kan absolut vara för tidigt!
Svar på tråden BIM oktober