• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Ememem
    liloma skrev 2023-10-05 09:44:22 följande:

6 dagar kvar till bim. Vill bara veta nu! Fler som bara går och väntar in testdag? Hur tidigt brukar ni testa? 

Jag har testat positivt med båda mina på äl+9 den ena testade jag negativt på äl+8, den andra testade jag nog inte innan, eller jo äl+5 men det vara bara för att vi skulle på bröllop den dagen. 

Men jag skulle vilja se hur tidigt jag kan se något så funderar på att kanske börja redan äl+7 med inställningen att det kommer vara negativt men att det inte betyder något.

Är just nu på äl+4 eller 5. Jag hade lite osäkra tempar precis kring äl då jag var så nervös att missa tempa.. så när jag nu testat ändra lite så flyttade FF tillbaka äl en dag medan NC behöll samma. Jag tror äl skedde på natten mellan så båda kan typ ha rätt.
  • liloma
    Ememem skrev 2023-10-05 10:07:19 följande:
    Jag har testat positivt med båda mina på äl+9 den ena testade jag negativt på äl+8, den andra testade jag nog inte innan, eller jo äl+5 men det vara bara för att vi skulle på bröllop den dagen. 

Men jag skulle vilja se hur tidigt jag kan se något så funderar på att kanske börja redan äl+7 med inställningen att det kommer vara negativt men att det inte betyder något.

Är just nu på äl+4 eller 5. Jag hade lite osäkra tempar precis kring äl då jag var så nervös att missa tempa.. så när jag nu testat ändra lite så flyttade FF tillbaka äl en dag medan NC behöll samma. Jag tror äl skedde på natten mellan så båda kan typ ha rätt.
    Det är en balans det där tycker jag, svårt att hålla sig men lätt att bli besviken om det är negativt (även om det ju inte behöver stämma förrän mensen ev dyker upp eller det blir positivt).
    Jag tror jag är på ÄL+7 idag. Om jag räknar dagen efter positivt test som själva ÄL. Den dagen kände jag också av ägglossningen. 
    Har inget testa tidigt-test hemma men två vanliga, får se om jag kan hålla mig till nästa vecka :p bim är på onsdag enligt appen. Jag tempar inte men har en rätt regelbunden cykel. 

När hade du bim? Känner du nåt i kroppen? 
  • Ememem
    liloma skrev 2023-10-05 10:21:27 följande:
    Det är en balans det där tycker jag, svårt att hålla sig men lätt att bli besviken om det är negativt (även om det ju inte behöver stämma förrän mensen ev dyker upp eller det blir positivt).
    Jag tror jag är på ÄL+7 idag. Om jag räknar dagen efter positivt test som själva ÄL. Den dagen kände jag också av ägglossningen. 
    Har inget testa tidigt-test hemma men två vanliga, får se om jag kan hålla mig till nästa vecka :p bim är på onsdag enligt appen. Jag tempar inte men har en rätt regelbunden cykel. 

När hade du bim? Känner du nåt i kroppen? 
    Jag tror äl var natten mellan lördag - söndag så det har verkligen inte gått många dagar. 
  • bebissugen91

Mensen kom idag, ny bim 31/10

2/10 - tjatalagom, första barnet, 1:a försöket 
    2/10 - sanlin90, andra barnet, försökt 2,5 år.  
    3/10 - MacBookPro, första barnet, 5e försöka 3/10 - Memlan, andra barnet, 1:a försöket 
    3/10 - MissIsLiia 4e barnet, 7e försöket
    3/10 - Kamrat, första barnet, 1:a försöket

7/10- höst2023, första barnet, 2:a försöket 
    7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 
    8/10 SaSeLa, andra barnet, försökt i fem år med ny man. IVF-start efter detta
    8/10 pippi12345, tredje barnet, 3e försöket
    10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.
    10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 
    13/10 - EJT, andra barnet, 7:e försöket
    14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    14/10 - Sandtrollet, fjärde barnet, 2a försöket
    15/10 - Barbrastreisand, andra barnet, 12+ försök
    16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket
    16/10 - flowerpower33, tredje barnet 1a försöket
    18/10 - Malmötjej, första barnet, 9e försöket (3e efter missfall) 
    19/10 - Pico, andra barnet, 2:a försöket 
    20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket
    21/10 - Nattotis, tredje barnet, 2:a försöket
    23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket
    25/10 - gbgmamma, tredje barnet 2 försöket
    26/10 - amiilee, första barnet 6e försöket
    26/10 - EFW, 4 barnet 4 försöket 
    1/11   - Cinapuffen, 4 barnet, 3e försöket
    29/10 - Constanza, 4 barnet, 2:a försöket
    31/10 - MacBookpr, 1a barnet, 6e försöket
    31/10 - bebissugen91, 1:a barnet, 2a försöket 
  • Potatisbulle

Hej på er!

Jag har haft en liten välbehövlig paus härifrån och försökt tänka på annat, men nu är jag tillbaka och analyserar sönder ungefär allting. Är på ÄL+11 idag och har egentligen BIM enligt FF men sist fick jag min mens senare på ÄL+13 så väntar några dagar till med att testa.

Har haft ilande molvärk till och från under veckan, i övrigt inga direkta symtom förutom ömma bröst, huvudvärk och frusenhet. Men det kan ju lika gärna vara PMS. Tycker även att jag har varit mer kissnödig än vanligt men det känns väl lite för tidigt för att vara ett symtom?

Det enda konkreta jag har att hålla fast i är att tempen inte riktigt beter sig som vanligt och är högre än den brukar. Idag höjdes den lite till vilket aldrig hänt så sent i cykeln. Blir en spännande mätning imorgon och se om den sjunker eller inte.

Jag fyller 30 år i vinter.  

• Hund12345

Brun/svart blödning i 4dagar. Bör jag nu utesluta graviditet? Ska ha mens på lördag. Kommer inte mycket utan nästan Endast när jag torkar mig på toan. Har inte tagit något test utan funderar på att göra ett imon bitti. 

• amiilee
    Macbookpro skrev 2023-10-05 07:51:28 följande:

34% eller högre. 

men han får ringa så får proffsen förklara

hur gick det? 🧡

• Syskonförsök

Blev lite nyfiken, det KAN ju bli postivt för graviditet med, säkert du inte är gravid istället? Vissa blöder ju även om de är gravida. Annars väldig tidigt ägglossning!

inezp skrev 2023-10-02 19:28:49 följande:

Är minst sagt lite förvirrad här.... Obestämd
    Har ju inte haft en "hel" cykel sedan pillerstopp så har dålig koll på längden, men lyckades förra månaden hitta LH-stegringen och kände verkligen fysiskt av (ev..) ÄL. 
    Men nu, på CD 8, mensen tog slut för 3 dagar sedan, positivt ÄL-test?
    Nej det måste vara något fel här? Eller är det någon annan som också har så här pass tidig ÄL? 
    Båda testen är från idag, med samma urin, för att utesluta att det var det enskilda testet det var fel på... Men ställer mig ändå tveksam till detta.
    Kanske RFSU ÄL-test som inte är tillförlitliga? 

• Syskonförsök

Hittade hit igen för att heja på er ❤️ kan inte släppa dessa bim trådar trots jag nu är gravid, har hängt med er för länge så vill följa era resor🥰 se mig som hejarklack

• cutepenguin
    Potatisbulle 
    Åh låter spännande! Håller alla tummar för att du får ditt plus! ❤️ 

Syskonförsök
    Haha samma här! Hejar på alla 😍
Svar på tråden BIM oktober