• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Foodie92

Bär:

Ja jag tog en paus från FL men tråkigt nog har inget hänt, tänkte att jag hoppar in igen för att följa er andra och heja ❤️ väldigt fin gemenskap här tycker ja med fina människor !

• Ememem
    amiilee skrev 2023-10-04 18:23:36 följande:

Det var just pga stressen och att jag till följd av det sov sämre som jag slutade tempa. Var ett sätt för mig att försöka kontrollera något jag ej kan kontrollera? sen har jag väldigt regelbunden cykel så insåg att det tog mer energi än det gav. 

Min man har hintat att jag kommer få en Apple Watch i födelsedagspresent så då kommer det bli enklare.

Min cykel är inte helt regelbunden och jag började egentligen tempa denna gång i preventivt syfte. Min kropp verkar inte längre klara hormonella preventivmedel längre, min mens går från fyra dagar till två veckor. 

• Macbookpro
    amiilee skrev 2023-10-04 18:22:11 följande:

Åh, vad tråkigt att mensen kom :( Förstår stressen.. vi verkar ha försökt lika länge med första barnet.

Min man ska få svar på spermaprov på fredag. Jättenervösa båda två. Allt såg bra ut hos mig?

Rättelse. Nu när vi kom hem läste vi resultatet tillsammans Och säg att hans motilitet ligger på 24% bara . alla andra siffror är långt över referenssiffrorna och läkaren har skrivit i meddelandet att allt såg bra ut och att inte fanns något att anmärka. Han är såklart jätteorolig och ska ringa dit imorgon och få några lugnande ord.
  • Villblimamma98
    Macbookpro skrev 2023-10-04 19:58:08 följande:
    Rättelse. Nu när vi kom hem läste vi resultatet tillsammans Och säg att hans motilitet ligger på 24% bara . alla andra siffror är långt över referenssiffrorna och läkaren har skrivit i meddelandet att allt såg bra ut och att inte fanns något att anmärka. Han är såklart jätteorolig och ska ringa dit imorgon och få några lugnande ord.
    Vad märkligt det sa att allt är bra då? Jag är inte så kunnig men vad "ska" motilitet ligga på?
  • Anni89

Jag väntar fortfarande på ÄL, är på cd 24 idag..! Jag har alltid långa cykler, men inte såhär. Brukar ha två cykler i rad på 31 dagar och sedan en på 36. Förra månaden (vilket var första försöket) blev den 36 dagar trots att den enligt tidigare mönster borde varit 31. Och denna cykel ser ut att bli runt 40 dagar?! Så himla typiskt att cykeln ska börja strula just när vi vill bli gravida. Eller är det just därför kanske, att kroppen påverkas av att man konstant tänker på ÄL? Tycker inte att jag stressar över det iom att det bara är andra försöket men visst tänker jag på det väldigt mycket. Vad tror ni? Har era cykler börjat spöka när ni försöker bli gravida?

Är 34 år

• Foodie92
    Anni89 skrev 2023-10-04 21:07:40 följande:

Jag väntar fortfarande på ÄL, är på cd 24 idag..! Jag har alltid långa cykler, men inte såhär. Brukar ha två cykler i rad på 31 dagar och sedan en på 36. Förra månaden (vilket var första försöket) blev den 36 dagar trots att den enligt tidigare mönster borde varit 31. Och denna cykel ser ut att bli runt 40 dagar?! Så himla typiskt att cykeln ska börja strula just när vi vill bli gravida. Eller är det just därför kanske, att kroppen påverkas av att man konstant tänker på ÄL? Tycker inte att jag stressar över det iom att det bara är andra försöket men visst tänker jag på det väldigt mycket. Vad tror ni? Har era cykler börjat spöka när ni försöker bli gravida?

Är 34 år

Yup tyckte cykeln och symptom etc etc blev allt så mycket konstigare sen man började försöka 😅
  • Embarazada
    Constanza skrev 2023-10-04 15:51:22 följande:

Skulle vara kul och veta hur gamla alla är i tråden? 

jag fyller 35 i november 

Fyller 36 i januari
  • Macbookpro
    Villblimamma98 skrev 2023-10-04 20:01:18 följande:
    Vad märkligt det sa att allt är bra då? Jag är inte så kunnig men vad "ska" motilitet ligga på?

34% eller högre. 

men han får ringa så får proffsen förklara

• Bodbod

Jag är 30 och har typ gett upp att det här ska gå utan hjälp för min cykel är så konstig. Är på cykeldag 55 utan äl ... hade konstig vecka med spottings för typ en vecka sen. Så förvirrad. Cykeln har varit lång i flera år men ändå relativt regelbunden. 

• liloma

6 dagar kvar till bim. Vill bara veta nu! Fler som bara går och väntar in testdag? Hur tidigt brukar ni testa? 

Svar på tråden BIM oktober