• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Minmillis
    Ememem skrev 2023-10-30 20:01:31 följande:
    Jag anar något svagt på första bilden, men la inte du upp bild på ett svagt streck för över en vecka sedan? Det känns som det borde blivit starkare, särskilt eftersom det är flera dagar efter bim eller kan du ha haft äl senare? 
    För att göra en lång historia kort så kan jag absolut haft en senare ägglossning. Jag har en "hormonsjuksom" (godartad tumör i hjärnan som utsöndrar på tok för höga halter av prolaktin) det gör att jag är näst intill infertil för stunden. Har fött tre fina barn så är inte helt infertil men har stor tendens för kemisk graviditet då hormonerna motarbetar en del 😬 
  • Ememem
    Minmillis skrev 2023-10-30 20:41:56 följande:
    För att göra en lång historia kort så kan jag absolut haft en senare ägglossning. Jag har en "hormonsjuksom" (godartad tumör i hjärnan som utsöndrar på tok för höga halter av prolaktin) det gör att jag är näst intill infertil för stunden. Har fött tre fina barn så är inte helt infertil men har stor tendens för kemisk graviditet då hormonerna motarbetar en del 😬 
    Min kommentar var på Lyksas bilder, inte dina.
  • Lyksa

Det går inte att trycka på citera knappen för stunden. Jag har inte använt mig av några ägglossningstest så mycket möjligt att den kan varit sen Förvånad tog ett nytt nu på kvällen som var ännu starkare. Kommer troligen inte synas men vad sjutton fotade med och

utan blixt.

• Ememem
    Lyksa skrev 2023-10-30 21:12:54 följande:

Det går inte att trycka på citera knappen för stunden. Jag har inte använt mig av några ägglossningstest så mycket möjligt att den kan varit sen Förvånad tog ett nytt nu på kvällen som var ännu starkare. Kommer troligen inte synas men vad sjutton fotade med och

utan blixt.

Det där syns klart och tydligt! Håller tummarna för att det nu blir starkare för varje dag!

Jag tror nog kanske att du haft äl senare än du tror! 

• SaMoE

Hoppar in här sista dygnet innan bim, visste inte om jag skulle hoppa in här eller i novembertråden ☺️ bim 31/10 enligt min egen beräkning, men kan diffa ett dygn. 
    Tredje försöket med första barnet, vi tempar inget och kör inga tester för ÄL utan mer kör på 🤪 brukar känna ganska tydligt när jag (tror att jag ) har ÄL. 
    Så håller tummarna nu att mensen inte kommer i dagarna 🙏 

• pippi12345
    Lyksa skrev 2023-10-30 21:12:54 följande:

utan blixt.

Syns jätteklart :) grattis!!!
  • Macbookpro
    SaMoE skrev 2023-10-30 21:33:40 följande:

Hoppar in här sista dygnet innan bim, visste inte om jag skulle hoppa in här eller i novembertråden ☺️ bim 31/10 enligt min egen beräkning, men kan diffa ett dygn. 
    Tredje försöket med första barnet, vi tempar inget och kör inga tester för ÄL utan mer kör på 🤪 brukar känna ganska tydligt när jag (tror att jag ) har ÄL. 
    Så håller tummarna nu att mensen inte kommer i dagarna 🙏 

Välkommen! Uppdatera gärna. även jag har bim här i dagarna!
  • SaMoE
    Macbookpro skrev 2023-10-30 23:01:44 följande:
    Välkommen! Uppdatera gärna. även jag har bim här i dagarna!
    Tack! Absolut! Har inte vågat gått in här tidigare då jag första månaden var heeelt säker på att jag skulle va gravid och blev helt förstörd när jag inte va det.. 
    Men nu kunde jag inte hålla mig längre 🙈 
    Kul! 
  • Macbookpro
    SaMoE skrev 2023-10-31 07:46:16 följande:
    Tack! Absolut! Har inte vågat gått in här tidigare då jag första månaden var heeelt säker på att jag skulle va gravid och blev helt förstörd när jag inte va det.. 
    Men nu kunde jag inte hålla mig längre 🙈 
    Kul! 
    Haha jag trodde också jag skulle bli gravid första gången. men nej, nu har det gått 7 månader Skrikandes så man får hoppas på det bästa men vara medveten om att det kan ta lite tid.
  • SaMoE
    Macbookpro skrev 2023-10-31 08:05:46 följande:
    Haha jag trodde också jag skulle bli gravid första gången. men nej, nu har det gått 7 månader Skrikandes så man får hoppas på det bästa men vara medveten om att det kan ta lite tid.
    Ja, det var egentligen inte så planerat, utan vi slutade bara skydda oss och tänkte att det kan ju ändå ta uppemot ett år.. men efter två veckor var jag heeelt inne i det och vill nu nu nu 😅 
    Egentligen rätt dålig tajming nu då jag har ett års universitetsstudier kvar, men tänker att de löser sig. Jag kan verkligen inte släppa tanken på ett barn nu 🙏 
  • Constanza

BIM idag. Neg test och inte en Enda känsla på att mensen kommer. Men det gör den säkert. Kroppen spelar mig ett spratt då jag så gärna vill vara gravid. Fan vad jobbigt det är att planera och längta 😩 vet inte om jag ska hoppa på novemberåden eller december då jag tror att nästa BIM blir i början av december 

• Macbookpro
    Constanza skrev 2023-10-31 09:16:29 följande:

BIM idag. Neg test och inte en Enda känsla på att mensen kommer. Men det gör den säkert. Kroppen spelar mig ett spratt då jag så gärna vill vara gravid. Fan vad jobbigt det är att planera och längta 😩 vet inte om jag ska hoppa på novemberåden eller december då jag tror att nästa BIM blir i början av december 

Hoppas! 

men ja det är fruktansvärt jobbigt att vänta och längta. Vi får hålla i och göra det bästa Vi kan! 

jag känner hur mensen kommer komma idag eller imorgon. Lagom svullen som jag brukar. 

• Constanza
    Macbookpro skrev 2023-10-31 09:35:40 följande:

Hoppas! 

men ja det är fruktansvärt jobbigt att vänta och längta. Vi får hålla i och göra det bästa Vi kan! 

jag känner hur mensen kommer komma idag eller imorgon. Lagom svullen som jag brukar. 

Mensen kom en stund efter att jag skrev inlägget, hoppar över till novembertråden. 

hoppas det går bättre för dig 🙏

• Hund12345

Idag kom de en stor chock för mig. Vi har haft sex 5gånger denna månad och lyckades. Jag är i chock. Nu är bara frågan hur man ska avslöja de för sambon ikväll. hur berättade ni? 

• SaMoE
    Hund12345 skrev 2023-10-31 15:39:25 följande:

Idag kom de en stor chock för mig. Vi har haft sex 5gånger denna månad och lyckades. Jag är i chock. Nu är bara frågan hur man ska avslöja de för sambon ikväll. hur berättade ni? 

Grattis 🤩 jag skulle överraskat med något, min sambo spelar endel så hade nog varit nåt om co-player loading liknande, eller något med världens bästa pappa 🥰
  • Anni89

Fick tillslut mens idag efter en 50 (!!!) dagar lång cykel. Visar sig att min misstanke om att äl skedde den 17:e stämde. Sambon var dock sjuk då så vi fick bara till det en gång och det var den 18:e, så visste att chansen var liten denna månad. Men ändå trist såklart. Jaja, glad att denna cykel äntligen är slut och hoppas att nästa blir normallång! 

Stort grattis till alla som plussat denna månad! Vi andra ses i november-tråden!

• Blucky

Var tar alla vägen som blivit gravida den här månaden? finns det någon BF juli 2024-grupp,
    här eller kanske har den flyttat över till Facebook? Följs gärna åt!

• SaMoE

Fortfarande ingen mens här och ingen känsla av att den är påväg 😱 men törs inte testa, sambon vill veta först.. men är ute o kör bil hela dagen och vi ses inte förräns på lördag 😫 men kommer inte orka hålla mig till lördag.. då vet jag ju liksom iallafall om inte mensen kommit 😅

• Silince
    Blucky skrev 2023-10-31 22:59:52 följande:

Var tar alla vägen som blivit gravida den här månaden? finns det någon BF juli 2024-grupp,
    här eller kanske har den flyttat över till Facebook? Följs gärna åt!

Det finns en Bf juli tråd :) 
Svar på tråden BIM oktober