• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Constanza
    bebissugen91 skrev 2023-10-23 14:24:29 följande:
    Du har inte tagit några andra  tillskott eller så under denna cykeln? 😊
    Bara folsyra 
  • bebissugen91
    Blucky skrev 2023-10-23 13:55:42 följande:

Plussade imorse med testa tidigt, tror det är ÄL+9. Har haft tydliga symptom, framför allt känningar och dragningar runt livmodern vilket jag hade på precis samma sätt med första barnet. Detta var dock oplanerat så jag är lite i chock. 

Oj. Hoppas att du med tider landar i situationen och tar ett beslut som känns rätt. 
    Är det dragningar i livmodern eller runt runt livmodern (ljumskar, ligament) du känner?
  • DrömlivetiHD

Grattis till er som plussat 😍 Gud så underbart! 

Nu efter jobbet fick jag sprängande huvudvärk. Tog ett glas vatten och 2 kex. Kände sen hur illamåendet kom helt plötsligt. Började direkt fundera på om det är pga huvudvärk och dåligt med vätska under dagen eller om det kan vara ett symtom 🙈 Är på ÄL+7, så det är ju väldigt tidigt fortfarande. När kan symtomen börja komma egentligen? Är det ens rimligt att illamåendet skulle kunna vara ett symtom?

• bebissugen91

Är på äl 8, testade negativt imorse med ett testa tidigt test. Vet att det är alldeles för tidigt men kunde inte hålla mig. Har hela dagen varit inställd på att det inte blir något.
    Nu hittade jag en liten liten blodfläck i trosan, men inget när jag torkar mig. Brukar aldrig ha det annars..vågar inte hoppas på att det är en nidblödning.

• inezp
    bebissugen91 skrev 2023-10-24 18:14:21 följande:

Är på äl 8, testade negativt imorse med ett testa tidigt test. Vet att det är alldeles för tidigt men kunde inte hålla mig. Har hela dagen varit inställd på att det inte blir något.
    Nu hittade jag en liten liten blodfläck i trosan, men inget när jag torkar mig. Brukar aldrig ha det annars..vågar inte hoppas på att det är en nidblödning.

Så spännande!! Kan nog absolut vara en nidblödning!
    Inte tappa hoppet nu, heja dig!
    Och ja, som vi alla vet, för tidigt att testa.. men vem är förnuftig nog att ha tålamod att vänta.. 
    Har också testat sen ÄL 8, ÄL 12 idag och fortfarande negativt. Lite svårare med motivationen här men det är inte över förrän en blöder! 
  • DrömlivetiHD

Åh håller tummarna att det visar något om ett några dagar! 

Jag har stenhårda ömma bröst. Kollar i trosorna varje gång jag går på toa men ingen mens än. Vågar inte ta test än 🙈
  • Macbookpro

Varför är äl 8 för tidigt? 

för mig är äl 8 5 dagar innan bim nämligen . Det borde ju gå bra att testa då? I alla fall enl testen?

• bebissugen91
    Macbookpro skrev 2023-10-25 13:50:15 följande:

för mig är äl 8 5 dagar innan bim nämligen . Det borde ju gå bra att testa då? I alla fall enl testen?

För mig är det bim -7 🙈 tänkte mer att får man negativt gravtest så ska man kanske ta det med en nypa salt och inte ta ut förlusten i förskott 😊 testade mig mest för att jag inte kunde hålla mig 😂
  • Ememem
    Macbookpro skrev 2023-10-25 13:50:15 följande:

Det tar minst 6-7 dagar för ägget att färdas till livmodern, därefter ska det fästa och först då börjar det producera hcg som detekteras av graviditetstest. Så därför är det väldigt få som plussat redan på äl+8.

Om man tittar på de det finstilta så räknar cb från dagen efter förväntad mens, när de skriver att det ska gå att testa sex dagar innan, dvs bara fem dagar för bim egentligen. Sen sjunker procenten ganska snabbt, det är bara bim och tre dagar innan som är 99% säkra.
  • inezp

Den mest gråa och trista dagen på länge och mensen kom som ett brev på posten... lika låg och besviken som vanligt. 

Ta hand om er! Ses förhoppningsvis (inte) i novembertråden! 

Svar på tråden BIM oktober