• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Silince
    Lyksa skrev 2023-10-18 12:50:43 följande:
    Då livmodertappen alltid är låg på mig andra halvan av cykeln och nu är hög så tog jag ett test. Beräknad mens vilken dag som helst. Vad tror ni?
    Ser negativt ut. 
  • Lyksa

Efter 7 minuter. Tyvärr fotat i skugga 

Lyckas inte citera? 

• Silince
    Lyksa skrev 2023-10-18 13:31:21 följande:

Efter 7 minuter. Tyvärr fotat i skugga 

Lyckas inte citera? 

Jag tycker det fortfarande ser negativt ut. MEN om du har 4-5 dagar kvar till bim så finns det ju fortfarande en chans :) Jag har då aldrig fått positivt så tidigt när jag varit gravid. 
  • Soltjej25

Hej!

är det någon här som vet vad det innebär när livmodertappen är bakåtvänd?

• Silince
    Soltjej25 skrev 2023-10-18 13:47:55 följande:

Hej!

är det någon här som vet vad det innebär när livmodertappen är bakåtvänd?

Den brukar vara det när livmodern är "stängd". När man ska ha ÄL och mens så brukar tappen vända sig framåt och vara öppen. 
  • Soltjej25
    Silince skrev 2023-10-18 14:19:25 följande:
    Den brukar vara det när livmodern är "stängd". När man ska ha ÄL och mens så brukar tappen vända sig framåt och vara öppen. 

Intressant! 

hade ÄL för drygt 1 vecka sedan.

• Macbookpro

Hej, 

Fick positivt på ÄL test igår morse och idag morse (RFSU . Hade äggvitesekret igår men mer betyder det att ägget inte släppt än? 

ska vi ha sex en eller två dagar till nu tror ni?

• Natalina1451
    HejEllie skrev 2023-10-17 06:23:50 följande:
    Åh kära du, det var tråkigt att höra. Vilken otroligt jobbig och påfrestande situation att vara i. Men nu är du inlagd och då är du på den bästa platsen du kan vara just nu. Håller verkligen alla tummar för din skull. Stor kram! 

Tack för svar! 

det hsr tagit en spännande vändning. man tror inte längre vattnet har gått utan det var bara så himla mycket blod, finna ett jättestort hematom i livmodern, misstänks att ett kärl i moderkakan brustit och att det var därifrån allt blod kom. Så nu är det sängläge och vila som gäller, hålla tummarna att hematomet inte växer och tar med sig bebis ut eller att jag drabbas av en infektion. varit inlagd till idag då jag blev utskriven efter lunch. 

• Silince
    Macbookpro skrev 2023-10-18 15:32:06 följande:

Hej, 

Fick positivt på ÄL test igår morse och idag morse (RFSU . Hade äggvitesekret igår men mer betyder det att ägget inte släppt än? 

ska vi ha sex en eller två dagar till nu tror ni?

Förmodligen så släpper ägget senast imorgon så har ni sex idag och/eller imorgon så borde ni täcka det bra :) 
Svar på tråden BIM oktober