• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Blucky

Hoppar in här. Vi har inte börjat försöka med barn nummer två ännu men vi hade sex på CD 9 och jag blev väldigt förvånad när jag på morgonen CD 10 fick en fast lysande gubbe på ÄL-testet. Hade inte testat ÄL tidigare så vet inte om det föregåtts av blinkande gubbe. Jag har en väldigt regelbunden cykel ocj följer ÄL med tester varje månad, och ÄL brukar vanligtvis inte komma förrän senare.

Tror jag är på ÄL+3 nu och tänkte göra ett tidigt test på lördag. Testade positivt på ÄL+9 med första barnet. Första barnet var planerat in i minsta detalj och jag tempade då, vilket jag inte gjort den här gången. 

• DrömlivetiHD
    bebissugen91 skrev 2023-10-16 15:17:59 följande:
    Spännande 😁 uppdatera gärna om resultatet 😊

Vilken tur ni haft att det funkade så bra för er!! Hoppas ni inte får vänta allt förlänge för att få ett plus 😊
    Jag har för mig att man räknar från senaste mensen första dag 😊 i vårt fall är det 5 oktober och bf hade varit 10/7 😊
    Nu på kvällen var strecket svagare igen ???? Men jag hoppas på att stegringen var igårkväll och att jag missade den. Det var ju näästan positivt imorse. Har bara 2 stickor kvar nu så, är i valet och kvalet om jag ska köpa fler eller inte 😅

• HejEllie
    Natalina1451 skrev 2023-10-16 22:41:49 följande:
    BIM oktober

har följt här inne sen bim juli tråden då vi började försöka. Fick vårt pluss i augusti och ska gå in i vecka 14 på onsdag. Men idag gick mitt vatten tsm med en riklig blödning 😭 är inlagd på sjukhuset nu för observation, fostret lever fortfarande och tappen är stängd. det finns en del vatten kvar, men det är som jag förstår en stor risk för infektion. Men det fanns också en liten chans att hålet täpps igen och att vattnet så fylls på igen.

jag letar solskenshistorier såklart, så är det någon som kan dela en sådan skulle jag bli väldigt tacksam 🙏 

Åh kära du, det var tråkigt att höra. Vilken otroligt jobbig och påfrestande situation att vara i. Men nu är du inlagd och då är du på den bästa platsen du kan vara just nu. Håller verkligen alla tummar för din skull. Stor kram! 
  • HejEllie

Nytt test nu - negativt. Är på CD 28, bim-2 (igår var bim-3, skrev fel), ÄL+12 (uppskattat). 

Tänker testa varje morgon nu så länge mensen inte dyker upp. Vilket den förstås kan göra precis när som nu.. suck.. 

någon annan som testat idag? 

• Pico

ÄL+10 idag Hjärta hoppas så innerligt att det håller i sig!!

• AnnaCaroline89

Äl+11 idag, kunde inte hålla mig längre. Hjärta Försökt 2-3 månader, nu denna gången med fetilitetsmonitorn, som jag verkligen rekommenderar! 

• AnnaCaroline89
    Pico skrev 2023-10-17 07:43:30 följande:

ÄL+10 idag Hjärta hoppas så innerligt att det håller i sig!!

Grattis!!! 🎈🎈🎈
  • Pico
    AnnaCaroline89 skrev 2023-10-17 08:33:44 följande:
    Grattis!!! 🎈🎈🎈
    Grattis till dig också!! Så roligt att vi båda lyckades! håller tummar och tår för oss båda Solig
Svar på tråden BIM oktober