• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Malmötjej

Äl +11 (eller bim-2) idag. Kurvan ser ut såhär. 

Jag har haft minimala känningar i magen att det känns lite "bubbligt" och haft yttepytte ont i brösten. Inte alls som förra gången jag var gravid, då jag hade ganska många symptom innan bim. Den graviditeten slutade tyvärr i missfall i vecka 7. Om jag jämför med kurvan från den graviditeten så går tempen inte alls lika högt nu, men inte heller lika lågt som vid mina vanliga kurvor. 

Ni som varit gravida flera gånger, har era kurvor liknat varandra? 

• bebissugen91
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-15 12:53:23 följande:
    Är på CD16 nu.. Väntan på ÄL är lika tråkig som väntan på BIM 😅

Nån mer som ska ha ÄL snart? 😊
    Jag har äl på tisdag-onsdag😄 går såååå långsamt 
  • DrömlivetiHD
    bebissugen91 skrev 2023-10-15 20:44:02 följande:
    Skojade bara, positivt test ikväll 😄
    Nämen åh vilken tur du tog test! Håller du dig ett antal timmar innan du testar på kvällen? Och en till fråga, tar du alltid både morgon och kväll? Eller såg du en stegring redan imorse? Blir så orolig att jag missat min 😩
  • EFW
    HejEllie skrev 2023-10-14 09:26:58 följande:

Klokt att inte skriva ut dos, tycker jag. Viktigt att alla gör sin egen research och kollar upp. För stora mängder D-vitamin är giftigt och kan leda till njursvikt mm. 

Men vi ska inte skrämma upp folk heller. Njursvikt får man inte av en stor dos d vitamin. Det får man av höga doser under lång tid. 

Jag tar också en dos d vitamin de gånger jag får utslag på äl stickan. Inte denna månad dock 😊 Jag har då tagit 50 000 IE vilket motsvarar 1250 ug. Mina tabletter innehåller 50ug och jag äter då hela 25 stycken. Men man ska absolut läsa på och ta hänsyn till vilka andra vitaminer/mineraler och kosttillskott man tar samt om man har andra mediciner som kan påverkas. 

• bebissugen91

DrömlivetiHD

Jag var också rädd för att missa min 😫 jag tar morgon ich kväll ett par dagar innan jag vet att det borde komma. Sen hade jag lite molvärk igår också så jag hade en misstanke 😊 jag höll mig cirka 3 timmar innan 😊 igår morse var det negativt 😊hoppas såååå detta ska ta sig denna gången, så har man ickså en trevlig julklapp till familjerna 🙈

När har du äl? Är detta första barnet? 😊

• DrömlivetiHD
    bebissugen91 skrev 2023-10-16 06:33:57 följande:

DrömlivetiHD

Jag var också rädd för att missa min 😫 jag tar morgon ich kväll ett par dagar innan jag vet att det borde komma. Sen hade jag lite molvärk igår också så jag hade en misstanke 😊 jag höll mig cirka 3 timmar innan 😊 igår morse var det negativt 😊hoppas såååå detta ska ta sig denna gången, så har man ickså en trevlig julklapp till familjerna 🙈

När har du äl? Är detta första barnet? 😊

Aha, smart 🙏 Vilket försök är ni på? Jag vaknade med molvärk idag. Hoppas testet visar pos! 

Ja eller hur! Perfekt lagom till jul! 😍

Enligt min app skulle jag ha ÄL i lördags men alla test har visat neg än så länge. Har precis tagit ut spiral så jag har inte en aning om hur lång cykel jag har 🙈 Detta blir tredje barnet 🥰 De första 2 blev till på första försöket. Men vi får se nu. Både jag och mannen är ju några år äldre nu. För er då? Är det första? 😊
  • DrömlivetiHD

Definitivt starkare streck än igår 😃 Jag kanske också ska ta ett test ikväll då för att se om strecken blir lika starka 😃

Eller kan stegringen varit igårkväll och nu är den redan på väg ned igen? Fick väldigt stark molvärk nu. Så svårt att tro att ÄL ska vara typ imorgon 🤔 Aja, vi ligger ikväll så får vi se 😂 Går ju analysera hur mycket som helst! Haha 
  • bebissugen91
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-16 08:31:15 följande:
    Definitivt starkare streck än igår 😃 Jag kanske också ska ta ett test ikväll då för att se om strecken blir lika starka 😃

Eller kan stegringen varit igårkväll och nu är den redan på väg ned igen? Fick väldigt stark molvärk nu. Så svårt att tro att ÄL ska vara typ imorgon 🤔 Aja, vi ligger ikväll så får vi se 😂 Går ju analysera hur mycket som helst! Haha 
    Vi är på andra försöket, första barnet 😊 
    Tycker du ska ta ett test ikväll 😁 förhoppningsvis närmar du dig en stegring eftersom att strecket var starkare imorse 😊
    Det är som du säger  går att överanalysers hur mycket som helst, min sambo måste tycka jag är knäpp som minutiöst försöker tajma in våra ligg 😂 vi har kört varannan dag (onsdag, fredag, igår) och sen kör vi idag och imorgon. Hoppas verkligen man tajmar in rätt. Iofs ska det ju räcka med en gång kring ägglossning men man vill ju så gärna!
    Vilket försök är ni på? 😊
  • DrömlivetiHD
    bebissugen91 skrev 2023-10-16 09:17:04 följande:
    Vi är på andra försöket, första barnet 😊 
    Tycker du ska ta ett test ikväll 😁 förhoppningsvis närmar du dig en stegring eftersom att strecket var starkare imorse 😊
    Det är som du säger  går att överanalysers hur mycket som helst, min sambo måste tycka jag är knäpp som minutiöst försöker tajma in våra ligg 😂 vi har kört varannan dag (onsdag, fredag, igår) och sen kör vi idag och imorgon. Hoppas verkligen man tajmar in rätt. Iofs ska det ju räcka med en gång kring ägglossning men man vill ju så gärna!
    Vilket försök är ni på? 😊
    Spännande 😍 Håller tummarna! 

Ja, jag tar ett ikväll och ser vad det säger 😃

Haha det gjorde jag våra 2 andra gånger också. Hade planerat in exakt vilken månad jag ville att första barnet skulle komma 😂 Och det funkade! Men nu får vi se denna gången 😅 Oj då har ni kört på bra ju! 👏 Detta blir första ÄL sen jag tog ut spiralen 😃 

När blir BF om vi blir gravida nu? Hur räknar man nu igen? Från ÄL eller från mensen? 
Svar på tråden BIM oktober