BIM oktober
Hej allihop!
I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
Någon mer här.som planerar barn i höst?
Hej allihop!
I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
Någon mer här.som planerar barn i höst?
Äl +11 (eller bim-2) idag. Kurvan ser ut såhär.
Jag har haft minimala känningar i magen att det känns lite "bubbligt" och haft yttepytte ont i brösten. Inte alls som förra gången jag var gravid, då jag hade ganska många symptom innan bim. Den graviditeten slutade tyvärr i missfall i vecka 7. Om jag jämför med kurvan från den graviditeten så går tempen inte alls lika högt nu, men inte heller lika lågt som vid mina vanliga kurvor.
Ni som varit gravida flera gånger, har era kurvor liknat varandra?
Klokt att inte skriva ut dos, tycker jag. Viktigt att alla gör sin egen research och kollar upp. För stora mängder D-vitamin är giftigt och kan leda till njursvikt mm.
Men vi ska inte skrämma upp folk heller. Njursvikt får man inte av en stor dos d vitamin. Det får man av höga doser under lång tid.
Jag tar också en dos d vitamin de gånger jag får utslag på äl stickan. Inte denna månad dock 😊 Jag har då tagit 50 000 IE vilket motsvarar 1250 ug. Mina tabletter innehåller 50ug och jag äter då hela 25 stycken. Men man ska absolut läsa på och ta hänsyn till vilka andra vitaminer/mineraler och kosttillskott man tar samt om man har andra mediciner som kan påverkas.
DrömlivetiHD
Jag var också rädd för att missa min 😫 jag tar morgon ich kväll ett par dagar innan jag vet att det borde komma. Sen hade jag lite molvärk igår också så jag hade en misstanke 😊 jag höll mig cirka 3 timmar innan 😊 igår morse var det negativt 😊hoppas såååå detta ska ta sig denna gången, så har man ickså en trevlig julklapp till familjerna 🙈
När har du äl? Är detta första barnet? 😊
DrömlivetiHD
Jag var också rädd för att missa min 😫 jag tar morgon ich kväll ett par dagar innan jag vet att det borde komma. Sen hade jag lite molvärk igår också så jag hade en misstanke 😊 jag höll mig cirka 3 timmar innan 😊 igår morse var det negativt 😊hoppas såååå detta ska ta sig denna gången, så har man ickså en trevlig julklapp till familjerna 🙈
När har du äl? Är detta första barnet? 😊