• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Barbrastreisand

Stort grattis till er som plussat!
    Själv är man på äl+11 och negativt testa tidigt så blev inget även denna månad.. stort lycka till er som fortfarande väntar in bim🌸 

• AnnaCaroline89

Hoppar in här! Jag använder mig också av fertilitetsmonitorn, använder den för första gången. Min cykel varierar från 30-43 dagar så kändes som en nödvändighet. Låg på maximal i torsdags och fredags. Bör jag då räkna äl från i fredags? Inte helt insatt i allt som har med äl att göra. Väntan nu är iallafall olidlig? 😬

• bebissugen91
    AnnaCaroline89 skrev 2023-10-10 10:56:41 följande:

Hoppar in här! Jag använder mig också av fertilitetsmonitorn, använder den för första gången. Min cykel varierar från 30-43 dagar så kändes som en nödvändighet. Låg på maximal i torsdags och fredags. Bör jag då räkna äl från i fredags? Inte helt insatt i allt som har med äl att göra. Väntan nu är iallafall olidlig? 😬

Vad kul att du också har monitorn 😊 jag hade räknat den från fredags 😊 hoppas på mitt maximal nästa tisdag 😊 tycker monitorn är så bra och översiktlig.
  • Foodie92

Vad skulle ni säga att fördelen med monitorn är istället för ÄL tester ? 😊

• bebissugen91
    Foodie92 skrev 2023-10-10 12:23:36 följande:

Jag tycker den är riktigt bra 😊 det är också äl-tester man använder men specifika till monitorn, man får en väldigt bra överblick över sin cykel/cyklar, i en förpackning med äl-tester följer det även med 4 st graviditetstester som man kan testa med från bim. Nackdelen är väl priset men i längden om det tar tid för en att bli gravid så tror jag det blir billigare faktiskt. 

• Foodie92

Tack för svar ! Spännande 😊 kanske är nått ja får titta in lite mer på om de inte tar sig

• Ememem
    Barbrastreisand skrev 2023-10-10 10:16:21 följande:

Stort grattis till er som plussat!
    Själv är man på äl+11 och negativt testa tidigt så blev inget även denna månad.. stort lycka till er som fortfarande väntar in bim🌸 

Man är inte ute förens mensen kommer!

Jag lever iaf efter den devisen just nu. Är på äl+9 och har fått båda mina tidigare plus på den här dagen men inget idag. Men försöker övertala mig själv att det faktiskt inte behöver ske samma cykeldag och det finns faktiskt gott om historier om personer som inte plussat förens cd 14 mm.. 

Ägget fäster ju nånstans mellan dag 6-12 och det är ju först därefter man börjar producera hcg som jag förstått det!
  • Villblimamma98
    Ememem skrev 2023-10-10 17:16:39 följande:
    Man är inte ute förens mensen kommer!

Jag lever iaf efter den devisen just nu. Är på äl+9 och har fått båda mina tidigare plus på den här dagen men inget idag. Men försöker övertala mig själv att det faktiskt inte behöver ske samma cykeldag och det finns faktiskt gott om historier om personer som inte plussat förens cd 14 mm.. 

Ägget fäster ju nånstans mellan dag 6-12 och det är ju först därefter man börjar producera hcg som jag förstått det!
    Ja vad jag förstått är det rätt ovanligt att plussa så tidigt som äl + 9? du har fortfarande gått om tid. Håller tummarna för oss 😀
  • AnnaCaroline89
    Foodie92 skrev 2023-10-10 12:23:36 följande:

Jag gillar att den är så överskådlig, så lätt att blanda ihop datum osv annars, men monitorn sköter allt sånt. Men jag har också haft svårt att få resultat med vanliga äl-stickor, så därför uppskattar jag den nog lite extra. Sen kan man även lägga in när mensen börjar, vilka dagar man haft sex osv. Jag köpte min på amazon för omkring 600:-, så det är wtt tips att håll utkik där om någon är sugen på att skaffa en!
Svar på tråden BIM oktober