• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • bebissugen91

Ser ni äl-dagen som den dagen ni får stegring eller räknar ni det som att det är dagen efter det är ägglossning? 🤔

• Hund12345

min mens brukar vara i 4dagar men nu är vi uppe i 7dagar. Eftersom mensen blivit längre denna gång betyder de då att äl flyttas fram också? 

men mina tidigare barn så har jag aldrig räknat äl eller ältest så kan inte detta alls. känner mig som en nybörjare trots 6 graviditeter ???? 

denna månad så räknar vi med äl test men när ska man börja med dom? 

• Hund12345

Skickade iväg för snabbt. Vi är inne på 4 försöket nu och såhär lång tid har de aldrig tagit för mig tidigare. beror kanske på att jag blivit äldre (35år). 

Kan man göra något annat för att öka sina chanser än att använda äl test? 

• Ememem
    bebissugen91 skrev 2023-10-09 17:06:32 följande:

Ser ni äl-dagen som den dagen ni får stegring eller räknar ni det som att det är dagen efter det är ägglossning? 🤔

Dagen efter är nog standard, när äl stegringen sker släpps ägget inom 12-36 h. Har positivt på sån sticka två dagar i rad så verkar mitt ägg släppas dagen efter, dvs samma dag som jag får negativt igen. Jag tempar.
  • Ememem
    Hund12345 skrev 2023-10-09 17:08:41 följande:

min mens brukar vara i 4dagar men nu är vi uppe i 7dagar. Eftersom mensen blivit längre denna gång betyder de då att äl flyttas fram också? 

men mina tidigare barn så har jag aldrig räknat äl eller ältest så kan inte detta alls. känner mig som en nybörjare trots 6 graviditeter ???? 

denna månad så räknar vi med äl test men när ska man börja med dom? 

Nej min äl påverkas inte av hur lång mensen är.
  • Ememem

När ni testar, testar ni alltid på morgonen? Jag vet att det ofta rekommenderas för att det anses vara koncentrerat, men jag har insett att mitt morgonkiss är väldigt väldigt genomskinligt. Ser inte alls koncentrerat ut.

Funderar på om jag får bättre effekt om jag tar det på dagen/kvällen efter jag hållit mig x antal timmar.

• Höst2023
    Villblimamma98 skrev 2023-10-09 16:00:45 följande:
    Jag räknade det som en vanlig mens och försökte direkt igen. Jag ringde 1177 som sade ingen läkarbesök behövs. det är tydligen jättevanligt och sker superofta men ofta märker man det inte så vidare man inte testar tidigt. Ofta kanske ens mens bara blir sen eller rikligare utan att man vet varför! Så förstod jag det ❤️
    Okej, skönt❤️Då utgår jag från en vanlig mens 
  • Villblimamma98

@ememem du tänker gravtest? sett vissa får starkare på efm än morgonen. Jag har dock bara testat morgon!

@höst2023 gör så, för mig var i alla fall cykeln precis som vanligt igen direkt ❤️

• Ememem

Negativt test idag på äl+9, kändes oerhört tungt då jag plussat med båda mina barn på den här dagen.

Ni som har flera barn sedan tidigare? Har ni plussat på olika dagar med dem?

Svar på tråden BIM oktober