• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Silince

Hoppar in här då jag har ÄL idag och bim 30/10 :) Hittade dock ingen lista. 

• bebissugen91
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-16 09:46:51 följande:
    Spännande 😍 Håller tummarna! 

Ja, jag tar ett ikväll och ser vad det säger 😃

Haha det gjorde jag våra 2 andra gånger också. Hade planerat in exakt vilken månad jag ville att första barnet skulle komma 😂 Och det funkade! Men nu får vi se denna gången 😅 Oj då har ni kört på bra ju! 👏 Detta blir första ÄL sen jag tog ut spiralen 😃 

När blir BF om vi blir gravida nu? Hur räknar man nu igen? Från ÄL eller från mensen? 
    Spännande 😁 uppdatera gärna om resultatet 😊

Vilken tur ni haft att det funkade så bra för er!! Hoppas ni inte får vänta allt förlänge för att få ett plus 😊
    Jag har för mig att man räknar från senaste mensen första dag 😊 i vårt fall är det 5 oktober och bf hade varit 10/7 😊
  • Pico

ÄL+9 idag, huvudvärk och illamående - ska försöka ta ett test imorgonbitti, fick ett väldigt svagt streck när jag var på ÄL+9 med sonen så hoppas på morgondagen Drömmer

• Malmötjej

Äl+12 (bim-1). 

Jag kunde inte hålla mig utan tog ett test med babyplan nu på eftermiddagen som visade negativt, alltså helt blankt. Jag känner mig helt förstörd, hade hoppats så och kurvan kändes ändå lite lovande. 
    Jag läste att babyplans känslighet är från 25...
    Kan det vara att det visar negativt för att det fortfarande är för tidigt? 
    Funderar på att springa till apoteket och köpa clearblue. Men orkar samtidigt inte ta ett till negativt test.

• Quesswhat
    Malmötjej skrev 2023-10-16 18:01:39 följande:

Äl+12 (bim-1). 

Jag kunde inte hålla mig utan tog ett test med babyplan nu på eftermiddagen som visade negativt, alltså helt blankt. Jag känner mig helt förstörd, hade hoppats så och kurvan kändes ändå lite lovande. 
    Jag läste att babyplans känslighet är från 25...
    Kan det vara att det visar negativt för att det fortfarande är för tidigt? 
    Funderar på att springa till apoteket och köpa clearblue. Men orkar samtidigt inte ta ett till negativt test.

Hoppar in här efter att ha följt tråden ett tag men inte vågat skriva upp mig. 
    Jag testade mig på bim, tok blankt. Testade även 3 dar efter bim, tokblankt. Idag, 4 dar efter bim tog jag med cb veckoindikator och jag trodde den skulle bli neg också men icke! 
    Så, tappa inte hoppet än. Sålänge mensen inte kommit, finns det fortfarande hopp :)
  • Gloover

Hej!
    Jag joinar er här. Jag hade beräknat BIM i början av oktober och tyvärr blev det inget den här gången. Grät ögonen ur mig.  Nu är jag precis i fertilitetsperioden igen och har beräknat BIM 3 november. 

Jag använder natural cycles. Vi harförsökt sen juni men förra månaden började jag med ägglossningstester, LH-test.  Än så länge har inget LH-test vissat positivt... Jag är supernervös att det inte ska gå. Det är första barnet för både mig och min fästman så man är lite på tårna minst sagt. 

Heja oss och hoppas på positiva gravtest!

• Quesswhat
    Villblimamma98 skrev 2023-10-16 19:21:44 följande:

Quesswhat, hur många dagar efter äl var det?🙂

Idag är 18 dar efter äl 😊 
  • Malmötjej

Quesswhat (kunde inte citera), stort tack för ditt svar. Det ger hopp! <3 och grattis till ditt plus. 

Jag har varit och köpt ett clearblue, men väntar till imorgon med att testa.
    Andra månader när jag fått negativt test har jag bara accepterat (brutit och ihop och kommit igen). Men denna gången är det som att jag inte kan släppa tanken på att jag ändå är gravid. Mensen är beräknad till imorgon. Jag brukar ha en relativt regelbunden cykel så vi får se vad temp och test visar imorgon, förutsatt att jag inte vaknar med mens förstås. 

Jag håller tummarna  för oss alla <3 

Svar på tråden BIM oktober