Inlägg från: Malmötjej |Visa alla inlägg
  • Malmötjej

BIM oktober

Mensen kom idag så jag hoppar in här. Vårt 9e försök (3e efter missfall).  Håller tummarna för oss alla. Låt oktober vara vår månad! 

3/10 MacBookPro, första barnet 5e försöket

3/19 pippi12345, tredje barne, 3e försöket

3/10 - Memlan, andra barnet, 1:a försöket 

3/10 MissIsLiia 4e barnet, 7e försöket

6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 

7/10- höst2023, första barnet, 2:a försöket 

7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 

10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.

10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 

13/10 EJT, andra barnet, 7:e försöket

14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket

15/10 Barbrastreisand, andra barnet, 12+ försök

16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket

18/10 - Malmötjej, första barnet, 9e försöket (3e efter missfall) 

19/10 - Pico, andra barnet, 2:a försöket 

20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket, 
    21/10 - Nattotis, tredje barnet, 2:a försöket

23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket

• Malmötjej
    Pico skrev 2023-09-22 10:17:45 följande:

@malmötjej - håller en extra tumme för dig! Jag gick igenom ett missfall i juni 2021 och plussade efter 5-6 försök efter det, vet hur tufft det är Rynkar på näsan 

Hej.
    Beklagar ditt missfall, men så fint att höra att det gick vägen sedan. 
    Hur mycket jag än visste att det är vanligt osv, så gjorde det så fruktansvärt ont i hjärtat att känna livet rinna ur mig. 

Första cykeln efter mf så försökte vi bara halvhjärtat. Förra cykeln tyckte jag att vi gjorde allt vi kunde och därför blev jag nog mer ledsen när mensen kom i morse. 

Men jag hoppas att oktober är vår månad. Minns du om du gjorde något speciellt eller lät naturen ha sin gång när det fastade för dig? <3 
  • Malmötjej
    bebissugen91 skrev 2023-09-22 10:52:42 följande:

Malmötjej - vad tråkigt att mensen kom. Hoppas på bättre lycka i oktober 🤗 och kul att någon mer här är från Malmö 😎

Tack och detsamma. 
    Hoppas att vi snart får följas åt i en BF-tråd istället. <3 
  • Malmötjej

Ägglossning bekräftad så jag sällar mig till skaran för den eviga väntan. Dock fick vi bara till mys två gånger men jag hoppas att det ska räcka. 
    Jag blev lite fundersam för jag fick bara positivt äl-test en gång. Förra månaden var det positivt i två dagar. Men men. Hoppas det räckte.

• Malmötjej

Äl +11 (eller bim-2) idag. Kurvan ser ut såhär. 

Jag har haft minimala känningar i magen att det känns lite "bubbligt" och haft yttepytte ont i brösten. Inte alls som förra gången jag var gravid, då jag hade ganska många symptom innan bim. Den graviditeten slutade tyvärr i missfall i vecka 7. Om jag jämför med kurvan från den graviditeten så går tempen inte alls lika högt nu, men inte heller lika lågt som vid mina vanliga kurvor. 

Ni som varit gravida flera gånger, har era kurvor liknat varandra? 

• Malmötjej

Äl+12 (bim-1). 

Jag kunde inte hålla mig utan tog ett test med babyplan nu på eftermiddagen som visade negativt, alltså helt blankt. Jag känner mig helt förstörd, hade hoppats så och kurvan kändes ändå lite lovande. 
    Jag läste att babyplans känslighet är från 25...
    Kan det vara att det visar negativt för att det fortfarande är för tidigt? 
    Funderar på att springa till apoteket och köpa clearblue. Men orkar samtidigt inte ta ett till negativt test.

• Malmötjej

Quesswhat (kunde inte citera), stort tack för ditt svar. Det ger hopp! <3 och grattis till ditt plus. 

Jag har varit och köpt ett clearblue, men väntar till imorgon med att testa.
    Andra månader när jag fått negativt test har jag bara accepterat (brutit och ihop och kommit igen). Men denna gången är det som att jag inte kan släppa tanken på att jag ändå är gravid. Mensen är beräknad till imorgon. Jag brukar ha en relativt regelbunden cykel så vi får se vad temp och test visar imorgon, förutsatt att jag inte vaknar med mens förstås. 

Jag håller tummarna  för oss alla <3 

• Malmötjej
    HejEllie skrev 2023-10-17 06:27:39 följande:

Nytt test nu - negativt. Är på CD 28, bim-2 (igår var bim-3, skrev fel), ÄL+12 (uppskattat). 

Tänker testa varje morgon nu så länge mensen inte dyker upp. Vilket den förstås kan göra precis när som nu.. suck.. 

någon annan som testat idag? 

Jag testade mig också idag (äl+13, bim idag) .
    Negativt test med både babyplan och clearblue. 
    Ingen mens än så länge och tempen fortsätter vara halvhög. Känns verkligen som man är i limbo-land. Men mens-trosorna är på, för att liksom psykiskt säga till kroppen att det är okej. 

Jag är 35, och min man 38. Vi har försökt sedan i mars tror jag. Fick ett missfall i vecka 7 i juli. Vi har inga barn sedan tidigare. 

Grattis till alla som plussat! <3 
  • Malmötjej

Hej igen.
    Jag vet att man inte ska titta på testen efter tiden. 
    Men jag slängde inte de testen jag tog i morse och råkade slänga ett öga på dem efter ca 1,5-2 timmar. På clearblue är där en liten tillstymmelse till streck. 

Jag vet att familjeliv drar ner kvaliteten rejält. Så det synd förmodligen ingenting på bilden.men i verkligheten är där ett svagt blått streck. Kan detta ändå betyda något? Är det någon som upplevt detta? 

• Malmötjej

Tack för alla svar. 
    Jag ska försöka hålla ut och vänta till imorgon och se om mensen dyker upp. 
    Har flera babyplan hemma och ett clearblue digitalt med veckoindikator (men vill helst inte slösa det i onödan). 

Jag har metallsmak i munnen och lite illamående. Men det kan också vara nervositeten för att jag fortfarande hoppas på plus.

• Malmötjej

Mensen kom idag så jag hoppar över i novembertråden. 
    Hade sådana förhoppningar om oktober. 
    Håller tummarna för er andra <3 

Svar på tråden BIM oktober