• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Riode

Vi planerar bebis 2024! Jag kör inga ägglossningstester än, jag tycker mig känna ägglossning och får vanligtvis massor av fertilt sekret. Blir tredje försöket i september, men vet inte när jag har BIM under oktober för mensen har inte kommit än.

• bebissugen91
    Riode skrev 2023-09-03 09:12:37 följande:

Vi planerar bebis 2024! Jag kör inga ägglossningstester än, jag tycker mig känna ägglossning och får vanligtvis massor av fertilt sekret. Blir tredje försöket i september, men vet inte när jag har BIM under oktober för mensen har inte kommit än.

Så spännande 😊 är det det första barnet? 
    Använder du någon app eller så för att hålla koll på cykeln? 
  • Riode
    bebissugen91 skrev 2023-09-03 11:25:17 följande:
    Så spännande 😊 är det det första barnet? 
    Använder du någon app eller så för att hålla koll på cykeln? 
    Verkligen, så pirrigt!
    Första barnet ja 😊
    Använder "Flo" appen mest för att komma ihåg hur det brukar se ut!
  • bebissugen91
    Riode skrev 2023-09-03 17:21:34 följande:
    Verkligen, så pirrigt!
    Första barnet ja 😊
    Använder "Flo" appen mest för att komma ihåg hur det brukar se ut!
    Den använder jag med 😊 har hört mycket gott om den om man planerar barn. Sen använder jag clearblue fertilitetsmonitor som jag också hört så gott om.

Hoppas fler hoppar på tråden, spännande att följa andras resor med 😊
    När i september har du ägglossning? 😊
  • Anonym01082121
    bebissugen91 skrev 2023-09-03 21:07:01 följande:
    Den använder jag med 😊 har hört mycket gott om den om man planerar barn. Sen använder jag clearblue fertilitetsmonitor som jag också hört så gott om.

Vad är skilland på den och tillexempel clear blue som kan se de 4 mest fertila dagarna .hög till maximal fertilitet? :) 
  • bebissugen91
    Anonym01082121 skrev 2023-09-03 21:21:29 följande:
    Vad är skilland på den och tillexempel clear blue som kan se de 4 mest fertila dagarna .hög till maximal fertilitet? :) 
    Den visar upp till 6 fertila dagar, man kan göra graviditetstester med den också och man för en väldigt bra överblick av alla tidigare menscykler. Ju fler menscykler du har registrerat desto mer exakt blir den. Har men inte fått mens på BIM så ber den dig göra ett gravtest också. Tycker också det är ett sjukt häftigt sätt att lära känna sin menscykel 😊 
    Sen blir det billigare i längden med ägglossningstester jämfört med om man skulle köpa dem digitala clearblue advanced.
  • Anonym01082121
    bebissugen91 skrev 2023-09-03 22:59:20 följande:
    Den visar upp till 6 fertila dagar, man kan göra graviditetstester med den också och man för en väldigt bra överblick av alla tidigare menscykler. Ju fler menscykler du har registrerat desto mer exakt blir den. Har men inte fått mens på BIM så ber den dig göra ett gravtest också. Tycker också det är ett sjukt häftigt sätt att lära känna sin menscykel 😊 
    Sen blir det billigare i längden med ägglossningstester jämfört med om man skulle köpa dem digitala clearblue advanced.
    Okej tack för svar :) låter  verkligen bra !
  • Riode
    bebissugen91 skrev 2023-09-03 21:07:01 följande:

Kanske börjar med ägglossningstest om vi fortfarande håller på nästa år!
    Har ingen aning när ägglossning beräknas till den här månaden, har fortfarande inte fått min mens 😅 Är på cykeldag 32 (har typ aldrig haft längre än 28, brukar ha runt 26 med lutealfas på 12-13 dagar) men negativt gravtest igår så är väl bara att vänta 😓
  • CraigBob

Hej! 😊
    Hoppar in i denna tråden då vi inte lyckades förra månaden, mens kom idag! 

Beräknas ha ägglossning runt den 17-19 september och BIM 2 oktober.

• Horisonten

Hoppar in här. 

Mensen kom sakta imors och sen bara ökat. Så försök numer 2 gick inte. Så vi tar nya tag nu och går in i försök numer 3. Hade spiral innan så nu kanske kroppen hamnar i balans. Är bara 11 veckor sen jag tog ut den så kanske därför de inte gått. Sen haft mycket stress i mitt liv. Men vi försöker igen nu. Appen säger nu att jag har 26 dagar cykel vilket jag tror mer pö så den räknar äl på cykel dag 12. 

Så bim är ca 2/10 och troligtvis äl 17/9 så snart!! Redan nästa helg. Kommer varken att tempa eller använda oss av äl test. Utan kommer köra på sex varannan dag helst. Minst var 3 om vi inte vill mer. De är våran plan. ☺️ är de något annat ni undrar så bara att fråga ☺️

Svar på tråden BIM oktober