• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Sanlin90

Det är wondfo test så inte babyplan men tror dom är kända för spök med :/
    jag tycker jag sett på tre av dom som är med på bilder båda gröna samt det översta. 

jag skulle vara på äl+7 idag enligt handledstempen men har inte tagit äl test eller tempat i munnen så det kan ju diffa. 

fick igår runt kunch massa småhugg i vänstersidan av livmodern sen på kvällen spände brösten men gjorde inte ont gör fortfarande inte, har molande värk som kommer och går som när jag va gravid med dottern!

• amiilee
    bebissugen91 skrev 2023-09-25 14:23:42 följande:
    Hur har du gått tillväga för att få en äggledarspolning? Hoppas det går vägen denna gång!

Efter ca 4,5 månads försök kontaktade vi en privat gynklinik. Det kan alla göra för utredning. Kostade 260 kr per läkarbesök. De gjorde vaginalt UL för att kolla äggreserv och sen råkade det vara bra i tid så jag bokades in samma vecka för äggledarspolning. Allt såg bra ut, vilket är skönt att veta när det känns hopplöst. 

• Villblimamma98
    amiilee skrev 2023-09-25 17:23:08 följande:

Efter ca 4,5 månads försök kontaktade vi en privat gynklinik. Det kan alla göra för utredning. Kostade 260 kr per läkarbesök. De gjorde vaginalt UL för att kolla äggreserv och sen råkade det vara bra i tid så jag bokades in samma vecka för äggledarspolning. Allt såg bra ut, vilket är skönt att veta när det känns hopplöst. 

Hej vilken klink är detta? Skulle gärna kolla jag med 
  • bebissugen91
    Vinter01 skrev 2023-09-25 14:41:03 följande:

@bebissugen91: ja det känns tråkigt! Jag vet att jag har plussat före bim med tidigare graviditeter.
    inbillar mig att något känns annorlunda likt molvärk och så är jag konstant dålig i magen 🙈 
    men man vet ju inte symptomen är ju så lika inför mensen!

har du börjat känna något?

Är bara på äl+5. Upplever huvudvärk och ökade flytningar men annars inget, ett eventuellt ägg har nog inte fäst än ändå.
  • amiilee

@Villblimamma98: du kan nog söka vilken privat gynklinik som helst där du bor så länge de ha avtal med regionen. Detta var C medical fertilitetsklinik i Uppsala. 

• Vinter01
    Macbookpro skrev 2023-09-25 20:59:55 följande:

Bim +5 och känner nada. Har redan gett upp denna vända.

Åh nej :( menar du -5?
    när tänkte du testa? Jag är själv bim-5 idag och fick negativt imorse..
  • Macbookpro
    Vinter01 skrev 2023-09-25 21:03:12 följande:
    Åh nej :( menar du -5?
    när tänkte du testa? Jag är själv bim-5 idag och fick negativt imorse..
    Oj sorry, menade ÄL +5 
    ser Fram emot min fertilitetundersökning nu på torsdag. ska bli skönt att se om allt stämmer eller om hjälp behövs 
  • Memlan

Tog ett test idag där både jag och sambon anade ett streck men kan ju lika gärna varit spökstreck. 

ÄL+ 8-9 i morgon och har en väldig molande värk, illamående, ömma bröst och hungersug.. tänkte prova med ett testa tidigt i morgonbitti, återstår att se sen om det är symtom eller PMS, man blir galen av den här viljan 

• tjatalagom

Antar att det är kört denna månad?🙁
    om inte tempen sjunker mer före fredag tar jag nog ett test då på bim-2/3.
    har varit lite risig i magen igår och idag så jag hoppas verkligen inte att jag håller på blir sjuk...

Svar på tråden BIM oktober