Inlägg från: tjatalagom |Visa alla inlägg
  • tjatalagom

BIM oktober

Hej alla! Här kommer en ventilering från lilla mig!
    första försöket och första barnet. Slutade med mina p-piller den 12e augusti och trodde aldrig i livet att kroppen skulle komma igång så snabbt. använder nc och i början var grafen minst Sagt kaotisk men det verkar som jag haft äl. Min fråga är dock om det finns en chans att jag blivit gravid? Det var ju väldigt dött med sex när det väl skedde🤣 såklart... Hade genomskinliga flytningar + brösten började ömma något enormt cd 36 och då hade vi sex. Jag litar ju inte på min egen kropp än och har inget tidigare att gå på, men jag borde ha haft ägglossning för flytningarna avtog och brösten slutade ömma runt cd 40-41. dock tycker jag appen loggat det sent på cd 39, men vad vet jag 🤔 
    det är ju för tidigt att testa ännu Men har igår och idag haft lite ömma bröstvårtor och det stramar nere runt höger äggstock. kan ju va mens på gång också, jag har ju noll koll såhär första cykeln efter piller. Men jag hoppar oavsett på i gruppen med beräknad bim 2 oktober 🥳
  • tjatalagom

Hoppar in här också! 

2/10 - tjatalagom, första barnet, 1:a försöket 

3/10 - MacBookPro, första barnet, 5e försöket

3/19 - pippi12345, tredje barnet, 3e försöket

3/10 - Memlan, andra barnet, 1:a försöket 

3/10 - MissIsLiia 4e barnet, 7e försöket

6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 

7/10- höst2023, första barnet, 2:a försöket 

7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 

10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.

10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 

13/10 - EJT, andra barnet, 7:e försöket

14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket

14/10 - Sandtrollet, fjärde barnet, 2a försöket

15/10 - Barbrastreisand, andra barnet, 12+ försök

16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket

18/10 - Malmötjej, första barnet, 9e försöket (3e efter missfall) 

19/10 - Pico, andra barnet, 2:a försöket 

20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket

21/10 - Nattotis, tredje barnet, 2:a försöket

23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket

• tjatalagom

Antar att det är kört denna månad?🙁
    om inte tempen sjunker mer före fredag tar jag nog ett test då på bim-2/3.
    har varit lite risig i magen igår och idag så jag hoppas verkligen inte att jag håller på blir sjuk...

• tjatalagom
    Ememem skrev 2023-09-26 08:01:17 följande:
    Varför skulle det vara kört? Tempen ligger fortsatt över baslinjen. Inget som säger att den måste stegra mer än så för att man ska vara gravid.
    Jag tänkte då grafen dippade såpass, trots att den är över strecket. Vi får se hur de närmsta dagarna ser ut. trots allt är chansen väldigt liten att det tog sig då vi endast hade sex 1-2 dagar före äl och inte mer. Vi får se hur det går och ska försöka att inte tänka på det för mycket, min cykel kommer ju troligtvis vara oregelbunden ett tag då jag slutat med piller som jag tagit i nästan 10 år.
  • tjatalagom

Är så trött att jag håller på går under, lite märkligt då jag inte har ovanligt mycket på jobbet?
    tror ni det funkar att ta ett test imorgon på äl+ 9-10 med ett vanligt test eller borde jag vänta till söndag om inte mensen dykt upp?

• tjatalagom
    Ememem skrev 2023-09-27 17:00:08 följande:
    Jag har fått plus på äl+9 med vanligt och cb digital med veckoindikator på äl+10.

Tror inte det fanns testa tidigt när jag blev gravid -14 och -16.
    cutepenguin skrev 2023-09-27 13:59:06 följande:

Det kan såklart funka, men skulle rekommendera ett testa tidigt-test om du bara är på ÄL+9-10. 🥰 

Jag köpte testa tidigt nu 😅 så får se om det visar något redan imorgon. Annars inväntar jag mens på måndag så😊
    iom att det här är min först cykel efter pillerstopp har jag inga tecken att gå på och har ingen aning om hur min kropp reagerar på ägglossning, lutealfas och mens. Å andra sidan känns det ändå helt ok, förståeligt och naturligt om mensen kommer så småningom och det inte tagit sig såhär snabbt. Så känns ok oavsett hur cykeln slutar känner jag😊
  • tjatalagom
    bebissugen91 skrev 2023-09-28 16:08:36 följande:

Imorgon är det dags för ett testa tidigt på äl +9.
    Haft molvärk stundtals idag vilket jag inte brukar ha en vecka innan mens. Någon mer som tänkt testa imorgon?

Jag tog ett testa tidigt imorse på äl+9-10, kunde inte varit mer negativt 😅 hade molvärk och var lite yr lördag, söndag och måndag men efter det inget annat. så nu känner jag mig mer sansad och inväntar mens. Min temp dippade även imorse, även om den fortfarande är ovanför "linjen". Tror vi får satsa på nästa månad istället 😊
  • tjatalagom

Tråkiga nyheter här med, då test är negativt och grafen på nedåtgående.
    vi får se om jag stannar i oktobertråden eller hoppar över till nästa, kan ta lång tid före jag får äl igen🙁

• tjatalagom

Vaknade imorse av en mensvärk från h*lv*te. Känns som jag går sönder inuti och blöder som en stucken gris. Nu minns jag varför jag började med p-piller för så många år sen. Hoppas att det bara är den här "första" mensen efter pillren som är såhär, annars måste jag nog kolla upp det.

Jaja, bara att satsa på nästa månad. Tror jag kommer gå in i novembertråden för det kan ta länge före äl kommer. Lycka till allihopa!

• tjatalagom

Det är jobbigt att leva i ovisshet när man har dåligt tålamod 😑 förra cykeln va den första efter pillerstopp och den var 50 dagar lång, vilket jag blev mycket positivt överraskad över. Trodde det skulle ta månatal före mensen kom. Iom detta räknar NC att min kommande cykel blir lika lång, och det KAN den ju bli men kan ju lika gärna bli "normal". Jag fick mens förra söndagen så skulle jag följa en vanlig cykel skulle det innebära äl runt nästa helg och nu hoppas jag verkligen inte att äl blir så tidigt då min man kommer vara bortrest heeeela nästa vecka 🙈 får köpa hem äl-stickor och hoppas den väntar tills gubben är hemma igen 

• tjatalagom

Jag blir så förvirrad 😩????
    trodde nästan att jag hade äl redan efter cd 9. har varit på jakt efter äl-test i butiker och apotek i närheten, men verkar som att alla försöker bli gravida nu då det är slut överallt🥲 ska kolla på nytt imorn för nu tycker jag att flytningarna börjar ändra karaktär. Svårt att veta när äl är aktuellt när det här bara är andra cykeln efter pillerstopp. Har bara förra cykelns symptom att gå på...
    men varför är min graf såhär hoppig? Blir ju stressad av bara synen av den
  • tjatalagom

Hoppas inte fl tar bort allt för mycket av kvaliteten... 
    första gången jag tar Äl test. En tydlig linje men inte lika stark som kontrollinjen. Ska jag testa på nytt imorn eller vänta någon dag? Är det värt att köra igång bebisverkstad?
    hade en ganska rejäl dipp i temperaturen imorse.
  • tjatalagom
    Ememem skrev 2023-10-17 19:36:12 följande:

Vilken dag är du på i cykeln? När är äl beräknad?

LH finns i kroppen hela cykeln, så man kan få streck långt innan äl. Om äl beräknas inom de närmsta dagarna hade jag tagit ett test imorgon. Stegringen kan gå väldigt fort. Sist hade jag nästan helt negativt på morgonen, var kanske lite mörkare än dagarna innan, mitt digitala visade dock positivt så testade även på eftermiddagen och mycket riktigt blev det positivt.

Jag brukar börja testa omkring cd 12 men då har jag en äl som brukar vara kring cd 18. När jag märker att det blir mörkare så tar jag både morgon och kväll.

Just nu cd 17. men detta är min andra riktiga cykel efter att ha slutat med piller så därför är jag inte säker på när det blir. Kan bli imorn lika gärna som om 3 veckor. Förra cykeln hade jag ägglossning cd 40😑

jag testade mest för att nc har ändrat algoritmen efter att jag tempat de senaste dagarna. Tempade 36.1 imorse och förra cykeln tempade jag 36.04 före grafen började stiga och äl bekräftades. Jag håller utkik efter samma symptom jag hade kring äl förra cykeln även om det inte behöver bli samma denna cykel.

blir stressad av ovissheten😭
  • tjatalagom

Tycker dessutom att mina flytningar börjar vara mer vattniga än klistriga. Förra cykeln blev det mer som äggvita i en dag. 

• tjatalagom

Tog nytt äl test idag på em, och det var ännu svagare än igår. Lite underligt. Har inte haft nåt tecken på ägglossning heller. så nu ska jag vänta några dagar och kolla tempen för att se om tempen dippar igen (den var lite högre idag än igår). Och hålla utkik efter samma symptom vid äl som förra månaden även om det inte behöver vara likadant.

• tjatalagom
    Whenyouneedit skrev 2023-10-21 15:09:05 följande:

Jag har BIM på måndag men plussade idag, två dagar innan. Jag har genomgått en ivf så hoppas nu efter års längtan att det stannar 🙏 Eg. testdag nästa lördag (ivf protokoll) men kunde inte hålla mig 💜

åååh grattis 🥳❤️❤️
  • tjatalagom
    Macbookpro skrev 2023-10-22 08:42:08 följande:

Hur tidigt KAN man ha symtom? jag hade ÄL gör 5 dagar sedan och redan dagen efter ÄL kräktes jag, jag kräktes igår också. Är lite orolig över att spy utan att veta alla varför :( 

Ägget fäster ju inte så snabbt så kanske du har mått illa av någon annan anledning?
    meeen "hoppas" det håller i sig och att det är ett symptom 😍 hejja!
  • tjatalagom
    Lyksa skrev 2023-10-26 13:20:59 följande:
    //

Mensen är en dag sen. Tog ett rfsu vid lunchtid och såg ett svagt streck men tydligt så tog ett till i samma urin och såg ett streck där med. Syns det något här inne på bilden? 

Översta är inom tiden och understa är efter tiden (ca 5 minuter efter)
    Jag kan ev. Ana ett streck på det "gamla" testet 🙏🏼🙂 hoppas hoppas! Testa med morgonurin imorn!
  • tjatalagom
    Constanza skrev 2023-10-30 08:02:06 följande:

Hej alla, är på bim-1. Har bestämt mig för att inte testa förs BIM har tills idag kunnat hålla mig men gjorde nu ett misstag och tog ett test, hade väldigt lite kiss då jag hade kissat 10 minuter innan, det blev såklart helt neg. Jag undrar nu om jag ska ta det resultatet som ogiltigt på grund av omständigheterna eller om det är helt kört? 😩😩

Jag skulle inte lita på det resultatet 😊 ta ett senare idag, allra helst imorgonbitti.nu minns jag inte, tempar du? Hur ser tempen ut i så fall?😊
  • tjatalagom
    Constanza skrev 2023-10-30 08:16:39 följande:

Ne jag tempar inte. Brukar ha spottings som börjar nån veckA innan mens men inget den här gången. Har mått illa helA helgen. Kanske är jag skenis. Jag tror att jag försöker hålla mig till imorgon. har varit bra på att hålla mig den här månaden men nu fick jag för mig att jag skulle testa, såklart inte så smart. 

hur går det själv? 

Jag förstår dig, man blir så ivrig! Men jag skulle testa imorgon igen om jag var du!

Jag skriver i novembertråden då bim är 4/11😊
    lyckades pricka en ganska självklar äl, appen har dock svårt att registrera den men är nästan bombsäker att äl var cd23. min temphöjning var seg, och dippade på äl+6 precis som förra cykeln. Nu är det knappt en ökning så jag tror inte på något denna cykel heller 😩 hade tänkt testa på torsdag, äl+10 men inte om tempen sjunker.
    har märklig molvärk sen några dagar efter äl och igår tog det ont i tjejmagen vid sex, så kanske har någon cysta eller nåt som ligger och lurar. Ska kontakta vården när jag får mens, känner att jag behöver en check up då min progesteronhöjning är långsam, min lutealfas kort och jag haft cystor förut... behöver helt enkelt veta att allt är ok.

Grafen ser ju inte precis lovande ut...
Svar på tråden BIM oktober