• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • bebissugen91

Tycker att tiden går så långsamt nu.. vilken dag tänker ni testa? 😊 skulle vilka testa några dagar innan bim 

• Ememem
    bebissugen91 skrev 2023-09-23 12:43:19 följande:

Tycker att tiden går så långsamt nu.. vilken dag tänker ni testa? 😊 skulle vilka testa några dagar innan bim 

Mina två tidigare graviditeter har jag fått första plus vid äl+9, då har jag fått neg dagen innan. Så denna gång ska jag försöka hålla mig till minst +9 tänker jag.

Eller kanske lite beroende på när äl blir. Jag åker iväg på konferens precis däromkring, så vill ju testa innan jag åker då det kommer vara middag på kvällen.

Med min första testade jag första gången äl+5 då vi skulle på bröllop. Fick ju negativt och kände absolut inget. Men på kvällen var det en av gästerna som frågade om jag var gravid, så sjukt.. fyra dagar senare plussade jag. 

• bebissugen91
    Ememem skrev 2023-09-23 13:39:08 följande:

Mina två tidigare graviditeter har jag fått första plus vid äl+9, då har jag fått neg dagen innan. Så denna gång ska jag försöka hålla mig till minst +9 tänker jag.

Eller kanske lite beroende på när äl blir. Jag åker iväg på konferens precis däromkring, så vill ju testa innan jag åker då det kommer vara middag på kvällen.

Med min första testade jag första gången äl+5 då vi skulle på bröllop. Fick ju negativt och kände absolut inget. Men på kvällen var det en av gästerna som frågade om jag var gravid, så sjukt.. fyra dagar senare plussade jag. 

Har du känt av några symptom då vid äl+9? 
  • Cinapuffen
    bebissugen91 skrev 2023-09-23 12:43:19 följande:

Jag kommer nog testa på äl+10. 😊
  • Sandtrollet

3/10 - MacBookPro, första barnet, 5e försöket

3/19 - pippi12345, tredje barnet, 3e försöket

3/10 - Memlan, andra barnet, 1:a försöket 

3/10 - MissIsLiia 4e barnet, 7e försöket

6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 

7/10- höst2023, första barnet, 2:a försöket 

7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 

10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.

10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 

13/10 - EJT, andra barnet, 7:e försöket

14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket

14/10 - Sandtrollet, fjärde barnet, 2a försöket

15/10 - Barbrastreisand, andra barnet, 12+ försök

16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket

18/10 - Malmötjej, första barnet, 9e försöket (3e efter missfall) 

19/10 - Pico, andra barnet, 2:a försöket 

20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket

21/10 - Nattotis, tredje barnet, 2:a försöket

23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket

★ Alexzander 04, Lily 21, Molly 22 ★
  • Ememem
    bebissugen91 skrev 2023-09-23 14:02:32 följande:
    Har du känt av några symptom då vid äl+9? 

Jag har antecknat att jag hade lite kramper och diarré samma dag med båda barnen. Men det kan jag även få inför mens och tror mer att det berodde på stressen/anspänningen mellan äl och bim än graviditeten i sig.

Känt så mycket ?symtom? månaderna innan plus utan att vara gravid, så tror mycket är bara slumpen. Hade man känt efter lika mycket även när man inte försökte bli gravid så hade man säkert känt samma.

• pippi12345

Jag igen. Har ni fått Peak på äl-stickor igen och äggvitesekret tvp dagar efter tidigare stegring . Nån som varit med om samma, två stegringar under samm a cykelperiod? Tempen visat två steg upp och ett ner, så verkar inte varit ägglossning tidigare i veckan

• Ememem
    pippi12345 skrev 2023-09-23 20:37:34 följande:

Jag igen. Har ni fått Peak på äl-stickor igen och äggvitesekret tvp dagar efter tidigare stegring . Nån som varit med om samma, två stegringar under samm a cykelperiod? Tempen visat två steg upp och ett ner, så verkar inte varit ägglossning tidigare i veckan

Ja, typ, på cb advance fick jag blinkande gubbe i flera dagar, kunde se på äl stickorna att det stegrade men blev aldrig helt positivt och sen minskade det igen innan ny stegring och sen fick jag också fullt utslag på både digitala och vanliga. Tempen ökade aldrig men jag hade två äl dippar. Min andra son kom till på den cykeln.
  • pippi12345
    Ememem skrev 2023-09-23 21:13:36 följande:
    Ja, typ, på cb advance fick jag blinkande gubbe i flera dagar, kunde se på äl stickorna att det stegrade men blev aldrig helt positivt och sen minskade det igen innan ny stegring och sen fick jag också fullt utslag på både digitala och vanliga. Tempen ökade aldrig men jag hade två äl dippar. Min andra son kom till på den cykeln.
    Tack för svar. Hoppas det är så för mig nu. Lägger till bild på min cykel och sticka idag. 
  • Hund12345

Ni som testar innan mensen ska komma, använder ni tidiga tester? Jag har bara vanliga hemma o funderar på när jag kan testa. Helst så vill jag testa imon 😂 men de e omöjligt att de skulle ge utslag jag vet. Med dom andra barnen så har jag alltid väntat till mensdagen men denna gång är jag så förväntansfull. Detta är mitt och sambons första barn tillsammans och han är nog mer förväntansfull än mig. Jag är nog lite mer nojig och försiktig. Vill hoppas men frågan är om jag vågar. 

Svar på tråden BIM oktober