• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Ememem
    tjatalagom skrev 2023-09-26 07:05:39 följande:

Antar att det är kört denna månad?🙁
    om inte tempen sjunker mer före fredag tar jag nog ett test då på bim-2/3.
    har varit lite risig i magen igår och idag så jag hoppas verkligen inte att jag håller på blir sjuk...

Varför skulle det vara kört? Tempen ligger fortsatt över baslinjen. Inget som säger att den måste stegra mer än så för att man ska vara gravid.
  • Villblimamma98

Lyckas ni hålla er optimistiska för varje cykel? Jag känner redan nu att jag inte tror på denna cykel och är inställd på att det inte kommer bli något för jag orkar inte bli besviken på nytt... 

• pippi12345

nytt bim-datum efter att Äl blivit utsatt. Nu är det bara att vänta 🙈

1/10 - amiilee, första barnet, femte försöket

2/10 - tjatalagom, första barnet, 1:a försöket 

2/10 - sanlin90, andra barnet, försökt 2,5 år.  

3/10 - MacBookPro, första barnet, 5e försöka

3/10 - Memlan, andra barnet, 1:a försöket 
    3/10 - MissIsLiia 4e barnet, 7e försöket

6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 

7/10- höst2023, första barnet, 2:a försöket 

7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 

8/10 pippi12345, tredje barnet, 3e försöket

10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.

10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 

13/10 - EJT, andra barnet, 7:e försöket

14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    14/10 - Sandtrollet, fjärde barnet, 2a försöket

15/10 - Barbrastreisand, andra barnet, 12+ försök

16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket

18/10 - Malmötjej, första barnet, 9e försöket (3e efter missfall) 

19/10 - Pico, andra barnet, 2:a försöket 

20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket
    21/10 - Nattotis, tredje barnet, 2:a försöket

23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket

• Cinapuffen

Uppdaterar min bim som blev ändrad när jag fick äl. 😊

1/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

• Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-09-26 08:28:31 följande:

Lyckas ni hålla er optimistiska för varje cykel? Jag känner redan nu att jag inte tror på denna cykel och är inställd på att det inte kommer bli något för jag orkar inte bli besviken på nytt... 

Varför tror du inte på denna cykel? Din bim är väl 16/10, så äl är har ju inte ens varit än.

Men nej det är inte så lätt att hålla sig optimistisk, mitt första barn tog ett halvår. Och jag har alldeles för stort kontrollbehov för att bara försöka låta det ta sin tid. Så efter fyra månader började jag tempa och började med ägglossningstest, insåg då att min ägglossning låg en vecka senare än vad jag trott och att vi i princip missat äl varje månad. Så efter jag börjat med det så tog det sig på andra försöket. 

Man gör det som känns bäst och funkar bäst för en själv. För vissa är det nog lättare att inte försöka tänka på det och försöka hålla nere förväntningarna.

Jag är på försök ett med tredje barnet. Tvåan kom på första försöket med tempning o äl tester Så väldigt svårt att inte få höga förhoppningar. Jag har svårt att koncentrera mig på annat än detta just nu. Men om det inte tar sig så kommer jag nog försöka behöva hitta andra strategier.

• Flowerpower33

Hoppar med här nu, ska precis börja försöka på tredje barnet. Känns som jag blivit helt besatt efter att vi bestämde oss och gör typ inget annat än att läsa forum och lyssna på gravidpoddar. Helt sjukt, från att knappt tänka på det alls till HELA TIDEN. Blev precis likadan förra gången vi började försöka.

Har precis fått en blödning (endast en dag väldigt lite dock) efter uttag av hormonspiral så jag räknar det som mens och räknar med ägglossning nästa vecka. Har en kort cykel på 21 dagar så tror ägglossning borde vara på måndag, så lägger BIM 2 veckor efter det så länge. Jag tempar och har tänkt börja med ägglossningstester om någon dag, så uppdaterar väll BIM sen när jag har mer koll. 

1/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

16/10 - flowerpower33, tredje barnet 1a försöket

• Ememem
    Flowerpower33 skrev 2023-09-26 09:55:53 följande:

Hoppar med här nu, ska precis börja försöka på tredje barnet. Känns som jag blivit helt besatt efter att vi bestämde oss och gör typ inget annat än att läsa forum och lyssna på gravidpoddar. Helt sjukt, från att knappt tänka på det alls till HELA TIDEN. Blev precis likadan förra gången vi började försöka.

Har precis fått en blödning (endast en dag väldigt lite dock) efter uttag av hormonspiral så jag räknar det som mens och räknar med ägglossning nästa vecka. Har en kort cykel på 21 dagar så tror ägglossning borde vara på måndag, så lägger BIM 2 veckor efter det så länge. Jag tempar och har tänkt börja med ägglossningstester om någon dag, så uppdaterar väll BIM sen när jag har mer koll. 

Samma här, vi har haft en trea i tankarna men jag trodde inte det skulle bli någon men sen slarvade vi lite en månad och jag blev så ledsen när det inte blev något, så insåg att jag verkligen ville.

Från att ha bestämt oss för 1-2 veckor sedan så är det här typ allt jag kan tänka på. Kan knappt koncentrera mig på jobb. Har nästan förlossningsbrevet skrivet i huvudet redan.. ja jag hör hur knäpp jag låter när jag skriver det.

Var likadan med de två tidigare, gick all in i processen. Första barnet tog dock ett halvår men började tempa och ta ägglossningstester och då gick det det på andra försöket, tvåan gick på första försöket. Så jag har så svårt att inte få upp förhoppningarna och förväntningarna, och livrädd för att min ålder nu 36, vs tidigare 27 och 29, ska sätta käppar i hjulet. 

Jag inväntar äl som är borde ske nånstans mellan lördag-tisdag.
  • Pico

Ett sent svar till @malmötjej! 

Jag hoppas också på att oktober ska vara vår månad! Förra gången det tog sig gjorde jag inget speciellt rent fysiskt men jag hade full koll på ägglossningen med hjälp av NC och ägglossningstest :) nu tänkte jag enbart köra på ägglossningstest, börjar nog testa i slutet på denna vecka eller i början på nästa Solig

• tjatalagom
    Ememem skrev 2023-09-26 08:01:17 följande:
    Varför skulle det vara kört? Tempen ligger fortsatt över baslinjen. Inget som säger att den måste stegra mer än så för att man ska vara gravid.
    Jag tänkte då grafen dippade såpass, trots att den är över strecket. Vi får se hur de närmsta dagarna ser ut. trots allt är chansen väldigt liten att det tog sig då vi endast hade sex 1-2 dagar före äl och inte mer. Vi får se hur det går och ska försöka att inte tänka på det för mycket, min cykel kommer ju troligtvis vara oregelbunden ett tag då jag slutat med piller som jag tagit i nästan 10 år.
  • Villblimamma98

Ememem kan inte citera dig men är så trött på besvikelsen att jag inte ens vågar hoppas längre....det är oxå första barnet så blir så orolig att det kommer ta så himla lång tid. Förr förra cykeln fick jag en kemisk och det visar ju visserligen att befruktningen lyckats men besvikelsen av att få mens sen trots ett plus är ju också hemskt... så himla knepigt med känslorna när man försöker skaffa barn...Rynkar på näsan

Svar på tråden BIM oktober