• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • EJT

Lägger till mig själv. Har något oregelbundna cykler så mitt datum är ungefärligt ☺️

3/10 - MacBookPro, första barnet 5e försöket

6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket
    6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 
    7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 
    10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.
    10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 
    13/10 EJT, andra barnet, 7:e försöket
    14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket
    20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket, 
    23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket
  • Hund12345

Jag hoppar in här. Enligt appen så ska jag ha äl 21/9 men tog äl test igår och då syntes de lite svagt men idag va de svagare än igår. Betyder de då att jag hade äl tidigare än vad appen sa 🤔
    Detta blir mitt 5 barn isf & sambons andra. 
    Vill så gärna att de ska lyckas. I januari gjorde jag en abort som jag ångrar så sjukt mycket, mår dåligt av de varje dag. jag vet jag har 5 friska barn - va nöjd men jag känner mig inte färdig. Vill ha en till innan jag blir för ?gammal?. 

• Ememem

Hund12345 skrev 2023-09-19 09:47:44 följande:

Jag hoppar in här. Enligt appen så ska jag ha äl 21/9 men tog äl test igår och då syntes de lite svagt men idag va de svagare än igår. Betyder de då att jag hade äl tidigare än vad appen sa 🤔
    Detta blir mitt 5 barn isf & sambons andra. 
    Vill så gärna att de ska lyckas. I januari gjorde jag en abort som jag ångrar så sjukt mycket, mår dåligt av de varje dag. jag vet jag har 5 friska barn - va nöjd men jag känner mig inte färdig. Vill ha en till innan jag blir för ?gammal?. 

Inte nödvändigtvis, det kan variera lite beroende på när på dagen testet tas, hur utspädd urinen är osv. Hur lång är din cykel vanligtvis?

Jag hittade bilder från mitt senaste försök att bli gravid 2016.. där kan man se att jag hade en stegring 2/8 som minskade igen, sen en till stegring 4/8 men aldrig att det blev positivt.. sen av någon anledning släppte ägget sent den månaden så jag fick ingen peak med de avancerade äl stickorna förens den 9-10/8. Jag tempade samtidigt. Och denna chart resulterade i min nu sexåring..
  • pippi12345

3/10 - MacBookPro, första barnet 5e försöket
    3/19 pippi12345, tredje barne, 3e försöket

6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 
    7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 
    10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.
    10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 
    13/10 EJT, andra barnet, 7:e försöket
    14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket
    20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket, 
    23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket

otroligt oregelbunden cykel pga amning eller ålder eller både och, haha
    såg stegring på äl-stickor igår och även en dipp på tempen imorse. Hoppas att det betyder ägglossning idag! 
  • bebissugen91
    lipa3646 skrev 2023-09-19 16:30:25 följande:

Är detta ett positivt äl test?? 

Ja det skulle jag säga att det är 🥰 vad kul, jag fick också ett positivt för 2 timmar sedan. Nu kör vi!
  • lipa3646
    bebissugen91 skrev 2023-09-19 17:32:06 följande:
    Ja det skulle jag säga att det är 🥰 vad kul, jag fick också ett positivt för 2 timmar sedan. Nu kör vi!
    Grattis :) ja då kör man på :) 
  • amiilee
    Macbookpro skrev 2023-09-15 16:52:51 följande:

Trots att det bara är försök 5 för oss har jag bokat in en privat fertilitetsundersökning. Det är helt enkelt för jobbigt för mig att vänta tills ett år har gått. Får vara värt 5000 sek. 

Gjorde samma sak, sökte privat för fertilitetsutredning då jag kände att det var otroligt jobbigt att inte veta om det är något fel på mig/oss (första barnet, 5e försöket med BIM 1/10). Dock kostade det bara 260 kr per besök även fast det var privat och det gick på två besök. Då gjorde vaginalt UL och sen HSSG (äggledarspolning). Allt såg bra ut för min del.

Sen ska mannen också kolla sig och det kostar 260 kr för besök + 1200 kr för spermaprov. Vi väntar dock till efter ÄL med det :) 

• lipa3646

Dagens äl test är mycket svagare så det måste betyda att peaken av lh hormon var Igår Skrattande kastar in en bild på dagen äl test 

• Cinapuffen
    lipa3646 skrev 2023-09-20 10:53:19 följande:

Dagens äl test är mycket svagare så det måste betyda att peaken av lh hormon var Igår Skrattande kastar in en bild på dagen äl test 

Jag fick oxå positivt ÄL-test igår och idag hade jag extrema äggviteflytningar och ägglossningssmärtor. 😁 Så nu börjar väntan! 😅
Svar på tråden BIM oktober