• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Macbookpro

Mensen kom idag. Vi kör på som vanligt. sporadiskt sex utom de fertila dagarna markerade i appen. Dessa kör vi sex på nästan varje dag. tempar ej men tar ÄL test.

ska vi köra en Bim-lista? 

3/10 - MacBookPro, första barnet 5e försöket

• Cinapuffen

Hoppar in här jag med! Hoppas på bättre lycka den här månaden. 😊

6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

• bebissugen91
    Cinapuffen skrev 2023-09-07 21:50:46 följande:

Hoppar in här jag med! Hoppas på bättre lycka den här månaden. 😊

Önskar er alla lycka till 🤗  
    Har äl runt 22-23/9 och använder mig av clearblue fertilitetsmonitor 😊 bim runt 6e-7e oktober

Cinapuffen, hur lång tid har det tagit för dig att bli gravid med dina andra barn, om det inte är för fräckt att fråga. 

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 
  • Cinapuffen
    bebissugen91 skrev 2023-09-07 22:39:20 följande:
    Önskar er alla lycka till 🤗  
    Har äl runt 22-23/9 och använder mig av clearblue fertilitetsmonitor 😊 bim runt 6e-7e oktober

Cinapuffen, hur lång tid har det tagit för dig att bli gravid med dina andra barn, om det inte är för fräckt att fråga. 

Mina två första blev till på första försöket. Mitt tredje barn blev till på första försöket efter en kemisk graviditet. 😊
  • Riode

Fick äntligen mensen i söndags, 37 dagars cykel blev det 😅
    Med all säkerhet pga. att jag prövat lite inositol, aldrig mer! Eller, bra att veta ifall en behöver skjuta på ägglossning/mens någon gång framöver kanske..
    Jag och mannen har valt att hoppa försök denna månad, jag har varit ordentligt sjuk nu också så vill ge kroppen en chans att bli 100% och se till att denna cykel inte är rubbad med. Skriver inte in mig i denna BIM tråd och hoppas egentligen inte att vi syns i nästa då ni alla ska få plussa i oktober! 😜🍀

• bebissugen91
    Riode skrev 2023-09-12 08:48:51 följande:

Fick äntligen mensen i söndags, 37 dagars cykel blev det 😅
    Med all säkerhet pga. att jag prövat lite inositol, aldrig mer! Eller, bra att veta ifall en behöver skjuta på ägglossning/mens någon gång framöver kanske..
    Jag och mannen har valt att hoppa försök denna månad, jag har varit ordentligt sjuk nu också så vill ge kroppen en chans att bli 100% och se till att denna cykel inte är rubbad med. Skriver inte in mig i denna BIM tråd och hoppas egentligen inte att vi syns i nästa då ni alla ska få plussa i oktober! 😜🍀

Oj! Ja, jag har hört att Inositol kan ställa till det. Hur lång cykel brukar du annars ha?

Det är.nog klokt att hoppa ett försök denna gången. 
    Förhoppningsvis syns vi inte i nästa tråd 🤪 har ÄL nästa vecka och bim 6e oktober 😊 monitorn vill att jag börjar testa imorgon 😊
  • Villblimamma98

Skriver in mig i tråden.  Har egentligen BIM på söndag men är på äl+12 och alla tester är negativa så inväntar mensen och försöker igen i oktober  

16/10 -  villblimamma98, första barnet, 5e försöket

• barnlängtan89
    Mensen dök upp igår, så provar igen i Oktober. Hoppas på bättre tur denna gång, börjat leva lite hälsosammare senaste månaden så jag hoppas de ska hjälpa mig på traven. 

Jag har slutat med äl-test då de mest är stressande och krångligt för mig, men tempar med Nc för lite koll, de två gånger jag fått kemisk grav har vi inte alls prickat in äl utan ett par dagar innan så oroar mig inte så supermycket att få till den perfekta dagen. 

Har varit gravid två gånger innan(har en 8åring), båda hoppsan så att detta tagit oss över ett år är väldigt frustrerande. (och skapar en del konspirationsteorier 😅) 

Lite sugen på att kolla upp oss men samtidigt vill helst inte göra någon jättegrej av detta, vi kommer tex inte göra ivf, då kommer vi istället nöja oss med vårt perfekta barn vi redan har. 

sorry för romanen. 🙈

10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3e efter kemisk
    16/10 -  villblimamma98, första barnet, 5e försöket
  • Em16

Halloj!
    Precis slutat med minipiller i början på veckan. Sist jag slutade tog den 21 dagar. Så mensen bör komma 3dje oktober. Men jag vill gärna vänta en cykel innan vi börjar så man kan ha mer exakt koll. 
    Detta blir vårat andra barn. Dottern kom i juli 2020 🥰

• Macbookpro

Trots att det bara är försök 5 för oss har jag bokat in en privat fertilitetsundersökning. Det är helt enkelt för jobbigt för mig att vänta tills ett år har gått. Får vara värt 5000 sek. 

Svar på tråden BIM oktober