• Ememem

BIM oktober

Hoppar in i tråden. Skitläskigt men har äntligen bestämt att jag vill ha en trea. Tanken har alltid funnits där men alltid något som hindrat. 

Fyller 37 år i höst så känner lite att det är nu eller aldrig. Har två barn varav den yngsta går i förskoleklass.

Tempar och har även gjort det vid tidigare barn med gott resultat.

3/10 - MacBookPro, första barnet 5e försöket
    6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket
    6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket
    10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk
    14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    16/10 -  villblimamma98, första barnet, 5e försöket
  • Ememem
    bebissugen91 skrev 2023-09-15 23:32:15 följande:
    Vad kul att ni bestämt er för en trea hur många försök krävdes det innan du brev gravid med de andra barnen? 
    Med första minns jag inte riktigt men minst fem försök, för det är vad jag har sparat anteckningar ifrån, tror dock att vi försökt nån månad innan jag började anteckna. Men det tog sig på andra försöket efter jag börjat med äl tester och första månaden jag tempade. Upptäckte när jag tempade att vi varit ganska dåliga på att tajma äl innan. 

Andra barnet hade jag börjat tempa några månader innan vi började försöka och då tog det sig på första försöket.
  • Ememem
    Em16 skrev 2023-09-18 08:28:49 följande:

Kan inte vi ha en privat facebookgrupp? Vet att det finns redan men den är så stor. Jag vill gärna vara med i en lite mindre 😁

Tror många brukar gå över till Facebook när bebis är påväg, så har det iaf blivit vid mina två tidigare. 

Dessa BIM trådar ändras personerna i varje månad så blir inte så konsekvent. Plus att jag tror att många gärna är lite mer anonym i denna fas.

Visste inte att det fanns BIM grupper på facebook, är de stängda/hemliga?

• Ememem
    gossegrisen14 skrev 2023-09-18 09:37:45 följande:

Vi ska börja försöka denna månaden. Vårt tredje barn. Har äl den 23/9 ") 

Kul med flera som försöker med tredje barnet. Hur gamla är dina barn?

Mina är 6 och 8 så blir en liten sladdis. Också inne på första försöket med trean. Troligen äl 29/9 ev 1/10.
  • Ememem

Hund12345 skrev 2023-09-19 09:47:44 följande:

Jag hoppar in här. Enligt appen så ska jag ha äl 21/9 men tog äl test igår och då syntes de lite svagt men idag va de svagare än igår. Betyder de då att jag hade äl tidigare än vad appen sa 🤔
    Detta blir mitt 5 barn isf & sambons andra. 
    Vill så gärna att de ska lyckas. I januari gjorde jag en abort som jag ångrar så sjukt mycket, mår dåligt av de varje dag. jag vet jag har 5 friska barn - va nöjd men jag känner mig inte färdig. Vill ha en till innan jag blir för ?gammal?. 

Inte nödvändigtvis, det kan variera lite beroende på när på dagen testet tas, hur utspädd urinen är osv. Hur lång är din cykel vanligtvis?

Jag hittade bilder från mitt senaste försök att bli gravid 2016.. där kan man se att jag hade en stegring 2/8 som minskade igen, sen en till stegring 4/8 men aldrig att det blev positivt.. sen av någon anledning släppte ägget sent den månaden så jag fick ingen peak med de avancerade äl stickorna förens den 9-10/8. Jag tempade samtidigt. Och denna chart resulterade i min nu sexåring..
  • Ememem
    Höst2023 skrev 2023-09-21 14:24:51 följande:

Hej, lägger in mig här i oktobertråden. Vet Inte riktigt om detta är rätt forum. Men en fråga om fertilit-sekret. Tidigare på förmiddagen hade jag som en klump med flytning som såg exakt ut som äggvita men nu på eftermiddagen så var det bara krämiga vita flytningar. Kan det ha varit ägglossning och att den nu är förbi? Det var även fjärde dagen med blinkade gubbe på CB dubbel hormon. 

CB dubbelhormon, menar du advance, det som är lila?

Om du bara har får blinkande gubbe skulle jag säga att äl inte skett än. Jag kan få lite blandat sekret dagarna innan äl.
  • Ememem
    Hund12345 skrev 2023-09-22 23:06:14 följande:

Detta är dagens test. när skulle ni gissa på äl? Jag som trodde att jag hade de igår då flytningarna kom i massor samt att jag inte kunde kissa ut sambons saft igår utan den kom ut idag. tog inget test igår men tog den 19de o då va de något ljusare än idag. 

Det går inte att gissa äl utifrån ett så svagt test. Stegringen kan komma snabbt och ge ett positivt test inom någon dag och det kan vara flera dagar bort. 

Det kan också vara så att du missat stegringen eftersom du inte testade igår.

• Ememem
    bebissugen91 skrev 2023-09-23 12:43:19 följande:

Tycker att tiden går så långsamt nu.. vilken dag tänker ni testa? 😊 skulle vilka testa några dagar innan bim 

Mina två tidigare graviditeter har jag fått första plus vid äl+9, då har jag fått neg dagen innan. Så denna gång ska jag försöka hålla mig till minst +9 tänker jag.

Eller kanske lite beroende på när äl blir. Jag åker iväg på konferens precis däromkring, så vill ju testa innan jag åker då det kommer vara middag på kvällen.

Med min första testade jag första gången äl+5 då vi skulle på bröllop. Fick ju negativt och kände absolut inget. Men på kvällen var det en av gästerna som frågade om jag var gravid, så sjukt.. fyra dagar senare plussade jag. 

• Ememem
    bebissugen91 skrev 2023-09-23 14:02:32 följande:
    Har du känt av några symptom då vid äl+9? 

Jag har antecknat att jag hade lite kramper och diarré samma dag med båda barnen. Men det kan jag även få inför mens och tror mer att det berodde på stressen/anspänningen mellan äl och bim än graviditeten i sig.

Känt så mycket ?symtom? månaderna innan plus utan att vara gravid, så tror mycket är bara slumpen. Hade man känt efter lika mycket även när man inte försökte bli gravid så hade man säkert känt samma.

Svar på tråden BIM oktober