• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • pippi12345
    Macbookpro skrev 2023-10-28 13:21:29 följande:
    Mjae det gör man ju inte riktigt. men du har rätt i att det känns bra att vara ärlig. 
    trodde inte man tog hormoner vid insemination?

vi har gjort en fertilitetsundersökning privat och det visade sig att min mans spermier har låg motilitet. Kan såklart vara en kombo av annat också men troligtvis är det pga det som det tar tid. 
    Hur länge har ni försökt och är det första barnet?
  • Macbookpro
    pippi12345 skrev 2023-10-28 14:18:08 följande:
    Hur länge har ni försökt och är det första barnet?

japp första barnet.

Blir försök 7 nu nästa men har varit utan skydd i snart 10 mån men inte försökt aktivt. 

• Ememem
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-29 07:47:00 följande:

Bim +1 idag.. Toknegativt test 🥺

Åh vad synd, är du säker på att du hade äl när du tror? Tänker om det kan ha varit senare? Har du haft en mens sen du tog ut spiralen?

Jag kände mig så sjukt sviken av min kropp, när det inte blev något i oktober. Ettan tog visserligen ett par månader, men tvåan gick på första försöket så tycker väl att kroppen borde kunna det här nu. Rädd att jag väntat för länge med en trea. Får se hur det går nu i november.
  • DrömlivetiHD
    Ememem skrev 2023-10-29 08:08:27 följande:
    Åh vad synd, är du säker på att du hade äl när du tror? Tänker om det kan ha varit senare? Har du haft en mens sen du tog ut spiralen?

Jag kände mig så sjukt sviken av min kropp, när det inte blev något i oktober. Ettan tog visserligen ett par månader, men tvåan gick på första försöket så tycker väl att kroppen borde kunna det här nu. Rädd att jag väntat för länge med en trea. Får se hur det går nu i november.
    Ja alltså nu funderar jag ju såklart på alla symtom jag haft i veckan. Svinömma bröst och mensvärk. Kan det varit ÄL-symtom? Extremt sen ÄL isåfall 😬 Det bästa hade ju varit om mensen bara kom nu då så jag vet hur lång cykel jag har i alla fall. 

Ja, jag tog ut spiralen 7 september och fick mens den 30:e. Hade riklig mens i 4 dagar. 

Känner precis likadant 😮?💨 Båda mina tidigare gick ju på första försöket. Men nu kanske vår ålder påverkar. . 

Vilket är ert bästa tips om jag ska hitta ÄL nästa månad nu då? ❤️❤️
  • pippi12345
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-29 09:07:20 följande:
    Ja alltså nu funderar jag ju såklart på alla symtom jag haft i veckan. Svinömma bröst och mensvärk. Kan det varit ÄL-symtom? Extremt sen ÄL isåfall 😬 Det bästa hade ju varit om mensen bara kom nu då så jag vet hur lång cykel jag har i alla fall. 

Ja, jag tog ut spiralen 7 september och fick mens den 30:e. Hade riklig mens i 4 dagar. 

Känner precis likadant 😮?💨 Båda mina tidigare gick ju på första försöket. Men nu kanske vår ålder påverkar. . 

Är inte det bästa att tempa och ta ägglossningstest?
  • Macbookpro
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-29 09:07:20 följande:

Vad trist! 

ta ägglossningstest är lättast tycker jag. brukar börja sådär 8 -9 dagar efter mens eller nått men beror ju på hur lång cykel du har. Köp ett storpack!

• DrömlivetiHD
    Macbookpro skrev 2023-10-29 17:10:09 följande:

Vad trist! 

ta ägglossningstest är lättast tycker jag. brukar börja sådär 8 -9 dagar efter mens eller nått men beror ju på hur lång cykel du har. Köp ett storpack!

Ja, supertråkigt! I eftermiddags kom mensen som på beställning..Så 29 dagar blev denna cykel.

Ska beställa fler tester 👍 Och kanske ta både morgon och kväll när det närmar sig ÄL så jag verkligen inte missar denna gång. 
  • Constanza

Hej alla, är på bim-1. Har bestämt mig för att inte testa förs BIM har tills idag kunnat hålla mig men gjorde nu ett misstag och tog ett test, hade väldigt lite kiss då jag hade kissat 10 minuter innan, det blev såklart helt neg. Jag undrar nu om jag ska ta det resultatet som ogiltigt på grund av omständigheterna eller om det är helt kört? 😩😩

• tjatalagom
    Constanza skrev 2023-10-30 08:02:06 följande:

Hej alla, är på bim-1. Har bestämt mig för att inte testa förs BIM har tills idag kunnat hålla mig men gjorde nu ett misstag och tog ett test, hade väldigt lite kiss då jag hade kissat 10 minuter innan, det blev såklart helt neg. Jag undrar nu om jag ska ta det resultatet som ogiltigt på grund av omständigheterna eller om det är helt kört? 😩😩

Jag skulle inte lita på det resultatet 😊 ta ett senare idag, allra helst imorgonbitti.nu minns jag inte, tempar du? Hur ser tempen ut i så fall?😊
Svar på tråden BIM oktober