• Silince

BIM oktober

Hoppar in här då jag har ÄL idag och bim 30/10 :) Hittade dock ingen lista. 

• Silince

#534 xxHalloweenXx

Så länge ÄL testet är positivt så har inte ägget släppt än. Jag räknar med ÄL 24 timmar efter det senaste positiva testet :) 

• Silince
    Lyksa skrev 2023-10-18 12:50:43 följande:
    Då livmodertappen alltid är låg på mig andra halvan av cykeln och nu är hög så tog jag ett test. Beräknad mens vilken dag som helst. Vad tror ni?
    Ser negativt ut. 
  • Silince
    Lyksa skrev 2023-10-18 13:31:21 följande:

Efter 7 minuter. Tyvärr fotat i skugga 

Lyckas inte citera? 

Jag tycker det fortfarande ser negativt ut. MEN om du har 4-5 dagar kvar till bim så finns det ju fortfarande en chans :) Jag har då aldrig fått positivt så tidigt när jag varit gravid. 
  • Silince
    Soltjej25 skrev 2023-10-18 13:47:55 följande:

Hej!

är det någon här som vet vad det innebär när livmodertappen är bakåtvänd?

Den brukar vara det när livmodern är "stängd". När man ska ha ÄL och mens så brukar tappen vända sig framåt och vara öppen. 
  • Silince
    Macbookpro skrev 2023-10-18 15:32:06 följande:

Hej, 

Fick positivt på ÄL test igår morse och idag morse (RFSU . Hade äggvitesekret igår men mer betyder det att ägget inte släppt än? 

ska vi ha sex en eller två dagar till nu tror ni?

Förmodligen så släpper ägget senast imorgon så har ni sex idag och/eller imorgon så borde ni täcka det bra :) 
  • Silince
    Macbookpro skrev 2023-10-22 08:42:08 följande:

Hur tidigt KAN man ha symtom? jag hade ÄL gör 5 dagar sedan och redan dagen efter ÄL kräktes jag, jag kräktes igår också. Är lite orolig över att spy utan att veta alla varför :( 

Det är för tidigt att ha symptom än. Ägget kommer ju ut i livmodern 5 dagar efter ÄL och det är först då det kan inplantera sig :) Jag mådde också illa kring ÄL men tror mer det hade med själva hormonerna kring ÄL att göra :) 
    inezp skrev 2023-10-22 11:21:17 följande:

Suck. Testade tidigt idag, 5 dagar innan BIM. Tvärnegativt. 
    Var nästan helt säker på att mina nya, väldigt ovana symptom skulle vara någonting...
    Har senaste dagarna fått mycket större och mörkare vårtgårdar, flera små upphöjningar (som små blåsor) däromkring.. Molvärk i magen och sen har det kliat något djävulskt på olika delar av kroppen, framförallt kring bröst och mage, morgon och kväll ett par dagar nu..
    Känner mig nog snart redo att ge upp denna månaden... Rynkar på näsan

Nej, inte ge upp ännu :) 5 dagar innan bim är fortfarande tidigt och det är inte säkert det syns på test än. Jag håller tummarna! 
  • Silince

Själv är jag på ÄL+6 idag och idag är jag då kissnödig stup i kvarten vilket brukar vara mitt tidigaste symptom :) 

• Silince

Jag testade då svagt positivt både igår och idag :) Igår var det precis så man kunde ana det men idag är det ingen tvekan att det är ett till streck :) 

Jag var då helt säker på att det skulle vara för tidigt att testa igår för innan har det alltid varit negativt och blivit positivt några dagar senare. Så blev minst sagt förvånad att det visade nåt :) 

• Silince
    Ememem skrev 2023-10-26 08:26:55 följande:
    Grattis! vilken dag är du på?
    Tack :) ÄL+10 / BIM-4
  • Silince
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-26 10:26:32 följande:
    Grattis! 😍👏

Jag är också på ÄL+10 idag! Men ska försöka hålla mig till helgen innan jag testar 🙏
    Tack :) 

Åhh, spännande. Håller tummarna för ett positivt resultat 😁
  • Silince
    Blucky skrev 2023-10-31 22:59:52 följande:

Var tar alla vägen som blivit gravida den här månaden? finns det någon BF juli 2024-grupp,
    här eller kanske har den flyttat över till Facebook? Följs gärna åt!

Det finns en Bf juli tråd :) 
Svar på tråden BIM oktober