• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Macbookpro
    amiilee skrev 2023-10-05 17:45:29 följande:

hur gick det? 🧡

Han ringde inte igår. Tror han är lite skraj och vill inte pusha heller. Spelar inte någon roll innan Jag har får svar på mina värden mm I alla fall tänker jag. 

men tack för att du frågar Hjärta
  • Villblimamma98
    Macbookpro skrev 2023-10-06 08:10:21 följande:
    Han ringde inte igår. Tror han är lite skraj och vill inte pusha heller. Spelar inte någon roll innan Jag har får svar på mina värden mm I alla fall tänker jag. 

Håller alla tummar att allt ser ut precis som det ska! Hjärta
  • liloma
    Barbrastreisand skrev 2023-10-05 22:08:15 följande:
    Japp! Den eviga väntan! Jag brukar börja smygtesta runt äl+9-10 med testa tidigt. Men denna cykel får jag vänta längre då jag tagit ovitrelle, så blir en låååång väntan haha
    Ja, ständigt denna väntan!
    Har inte så bra koll, varför får du vänta längre? 
    Som tur är tycker jag dagarna går fort, fullt upp, men just detta moment känns som det går långsamt ändå! Får se om jag köper ett testa tidigt och testar på söndag, eller håller mig till onsdag... 
  • Malmötjej

Ägglossning bekräftad så jag sällar mig till skaran för den eviga väntan. Dock fick vi bara till mys två gånger men jag hoppas att det ska räcka. 
    Jag blev lite fundersam för jag fick bara positivt äl-test en gång. Förra månaden var det positivt i två dagar. Men men. Hoppas det räckte.

• Barbrastreisand
    liloma skrev 2023-10-06 08:32:12 följande:
    Ja, ständigt denna väntan!
    Har inte så bra koll, varför får du vänta längre? 
    Som tur är tycker jag dagarna går fort, fullt upp, men just detta moment känns som det går långsamt ändå! Får se om jag köper ett testa tidigt och testar på söndag, eller håller mig till onsdag... 
    Sprutan påverkar hcg i kroppen så man kan få falska positiva ungefär 10 dagar efter.. ja jag tycker innan äl går det fort, men efteråt väldigt långsamt trots fullspäckat schema haha! Håller tummarna för dig, berätta gärna hur det går 🌸
  • Potatisbulle

Gaaaaaaah. Min temp fortsätter att stiga. Har aldrig haft så här hög temp förut. Lite dov mensvärk även idag. Tänkte egentligen ta ett första test imorgonbitti men funderar på att testa att ta ett redan efter jobbet idag. Vore ju perfekt till fredagsmyset om det var positivt. Eller är det dumt att ta på eftermiddagen så här tidigt? BIM igår. Någon som har någon input? 😇

• Foodie92
    Potatisbulle skrev 2023-10-06 11:26:05 följande:

Gaaaaaaah. Min temp fortsätter att stiga. Har aldrig haft så här hög temp förut. Lite dov mensvärk även idag. Tänkte egentligen ta ett första test imorgonbitti men funderar på att testa att ta ett redan efter jobbet idag. Vore ju perfekt till fredagsmyset om det var positivt. Eller är det dumt att ta på eftermiddagen så här tidigt? BIM igår. Någon som har någon input? 😇

om BIM varit så ska du kunna testa på eftermiddagen 😍 lycka till !!
  • liloma
    Barbrastreisand skrev 2023-10-06 10:27:53 följande:
    Sprutan påverkar hcg i kroppen så man kan få falska positiva ungefär 10 dagar efter.. ja jag tycker innan äl går det fort, men efteråt väldigt långsamt trots fullspäckat schema haha! Håller tummarna för dig, berätta gärna hur det går 🌸
    Ah okej, då förstår jag! Håller tummarna för dig! När kan du börja testa? 
    Jag beställde ett test, kunde inte låta bli haha, så blir nog ett tidigt test i helgen. Inbillar mig att jag känner att det liksom drar lite, men kan ju vara inbillning eftersom jag känner efter allt! 
  • Hund12345

Om mensen skà komma imon, kan jag testa idag då med ett vanligt test? Är så sjukt nyfiken. Illamåendet tar dö på mig & blödningen va väldigt sparsam o höll bara i några dagar Så kan inte räkna de som mens. Hur länge måste jag hålla mig isf? Räcker de med 4h? 

• amiilee
    Macbookpro skrev 2023-10-06 08:10:21 följande:

Förstår 🧡 Vi fick idag reda på att min mans spermaprov var helt normalt, sån lättnad. Får jag fråga vilka prover läkaren tog på dig? Har som sagt också gjort en utredning men läkaren tog inga blodprover (har helt normal cykel). 
Svar på tråden BIM oktober