• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Hund12345

Någon här som haft nidblödning? Hur märker man att de e nidblödning & inte tidig mens? 

• Macbookpro

En nidblödning ska väl vara betydligt mindre i mängd + rosa eller bruna medan första mensen är blodröd.

Men jag har inte haft en själv så vet ej helt säkert.

Har du testat dig? :) 

Hund12345 skrev 2023-10-02 16:01:53 följande:

Någon här som haft nidblödning? Hur märker man att de e nidblödning & inte tidig mens?

• cutepenguin
    Hund12345 skrev 2023-10-02 16:01:53 följande:

Jag hade nidblödning sist jag blev gravid. Fick det på ÄL 11 och det var svagt rosa och lite brunt. Märkte det enbart när jag torkade mig, behövde inget trosskydd eller binda och hade så i 2-3 dagar.

• Ememem

Äl+1 här, hade verkligen glömt bort hur jobbig den här väntan är.

Tror egentligen inte på symtom så här tidigt men har svårt att låta bli att känna efter. Svårt att veta vad som är normalt för cykeln och vad som kanske är annat.

• Villblimamma98
    Ememem skrev 2023-10-02 19:17:27 följande:

Äl+1 här, hade verkligen glömt bort hur jobbig den här väntan är.

Tror egentligen inte på symtom så här tidigt men har svårt att låta bli att känna efter. Svårt att veta vad som är normalt för cykeln och vad som kanske är annat.

Samma här. Jag får förhoppningar hela tiden för att i nästa stund tänka "nä det blev säkert inget denna gången heller". Vill bara få väntan överstökad och få veta svart på vitt..
  • inezp

Är minst sagt lite förvirrad här.... Obestämd
    Har ju inte haft en "hel" cykel sedan pillerstopp så har dålig koll på längden, men lyckades förra månaden hitta LH-stegringen och kände verkligen fysiskt av (ev..) ÄL. 
    Men nu, på CD 8, mensen tog slut för 3 dagar sedan, positivt ÄL-test?
    Nej det måste vara något fel här? Eller är det någon annan som också har så här pass tidig ÄL? 
    Båda testen är från idag, med samma urin, för att utesluta att det var det enskilda testet det var fel på... Men ställer mig ändå tveksam till detta.
    Kanske RFSU ÄL-test som inte är tillförlitliga? 

• Villblimamma98
    inezp skrev 2023-10-02 19:28:49 följande:

Är minst sagt lite förvirrad här....  // Obestämd
    Har ju inte haft en "hel" cykel sedan pillerstopp så har dålig koll på längden, men lyckades förra månaden hitta LH-stegringen och kände verkligen fysiskt av (ev..) ÄL. 
    Men nu, på CD 8, mensen tog slut för 3 dagar sedan, positivt ÄL-test?
    Nej det måste vara något fel här? Eller är det någon annan som också har så här pass tidig ÄL? 
    Båda testen är från idag, med samma urin, för att utesluta att det var det enskilda testet det var fel på... Men ställer mig ändå tveksam till detta.
    Kanske RFSU ÄL-test som inte är tillförlitliga? 

Troligen har du ägglossning på gång redan. finns ju de som ibland ägglossar på cd 7-9 osv så jag skulle tippa på att du lär ha ägglossning i morgon. Jag använder dessa stickor och de har aldrig visat fel för mig
  • liloma

Hoppar in här jag med.
    Andra försöket med ett syskon. Fick ett tidigt missfall i maj (oplanerat) men sambon har inte velat försöka igen förrän förra månaden. Fick positivt ÄL-test 27/9 och kände väldigt tydligt av ÄL denna månad, jmf med förra. BIM beräknad 11 okt. Fick en sån stark känsla efter ÄL att det tagit sig, även om jag vet att ägget inte ens fäst då. Men nu börjar jag tvivla, jag känner definitivt att det händer lite mer än vanligt i kroppen men kan ju också vara att minsta lilla så kopplar jag det till ev graviditet. Förra månaden kände jag liksom ingenting och det var som att jag visste att jag inte blivit gravid, men nu känns det annorlunda. Men kanske bara blir besviken.... Jaja, bara vänta in bim och testdags! 

• Ememem
    liloma skrev 2023-10-02 19:45:38 följande:

Hoppar in här jag med.
    Andra försöket med ett syskon. Fick ett tidigt missfall i maj (oplanerat) men sambon har inte velat försöka igen förrän förra månaden. Fick positivt ÄL-test 27/9 och kände väldigt tydligt av ÄL denna månad, jmf med förra. BIM beräknad 11 okt. Fick en sån stark känsla efter ÄL att det tagit sig, även om jag vet att ägget inte ens fäst då. Men nu börjar jag tvivla, jag känner definitivt att det händer lite mer än vanligt i kroppen men kan ju också vara att minsta lilla så kopplar jag det till ev graviditet. Förra månaden kände jag liksom ingenting och det var som att jag visste att jag inte blivit gravid, men nu känns det annorlunda. Men kanske bara blir besviken.... Jaja, bara vänta in bim och testdags! 

Samma här, jag har också verkligen en känsla av att det tagit sig men samtidigt rädsla för att mina egna förväntningar är så höga. Har bim 14/10 så är bara på äl+1 (ev 2). 

Känt ett lätt molande i magen hela dagen och nu ikväll börjar magen bli väldigt bubblig och gasig vilket faktiskt var mitt starkaste symtom hela förra graviditeten och jag ser i mina gamla anteckningar att det faktiskt började på äl+3 då.. så vem vet?
  • liloma
    Ememem skrev 2023-10-02 20:17:31 följande:
    Samma här, jag har också verkligen en känsla av att det tagit sig men samtidigt rädsla för att mina egna förväntningar är så höga. Har bim 14/10 så är bara på äl+1 (ev 2). 

Känt ett lätt molande i magen hela dagen och nu ikväll börjar magen bli väldigt bubblig och gasig vilket faktiskt var mitt starkaste symtom hela förra graviditeten och jag ser i mina gamla anteckningar att det faktiskt började på äl+3 då.. så vem vet?
    Ja, det går liksom inte att tänka på annat, så klart man känner minsta lilla grej i magen! Idag mådde jag lite illa på väg hem, vilket jag kan känna ibland när jag är lite stressad och trött, men nu blir det direkt "är det för att jag är gravid?!"

En sak jag minns från förra gången jag var gravid var att mitt kiss luktade annorlunda 😅 visste inte då att det var det men sen när plusset kom så förstod jag. Annars kände jag nog inte så mycket vad jag minns. Plussade på bim +1 då (hade inte testat tidigare).

Håller tummarna för oss! 
Svar på tråden BIM oktober