• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • DrömlivetiHD
    Ememem skrev 2023-09-29 18:59:04 följande:

Ja, men det kan vara flera dagar med svaga streck men om du haft helt blanka fram tills nu så talar det för att äl är på gång.

En del behöver testa både morgon och kväll för att inte missa stegringen.

Okej tack! 

Då ska jag ha koll den här helgen :) Tog ut spiralen den 7/9 och blödde några dagar efter det. Så nu försöker jag få lite koll på hur min cykel ser ut :) 
  • Cinapuffen

Jahopp, tog ett testa tidigt idag och det blev ej gravid.  Hade det på känn så blev inte förvånad. Bara vänta på mens och hålla tummarna vid nästa ägglossning. 😊 Lycka till ni andra! ❤️

• tjatalagom

Tråkiga nyheter här med, då test är negativt och grafen på nedåtgående.
    vi får se om jag stannar i oktobertråden eller hoppar över till nästa, kan ta lång tid före jag får äl igen🙁

• Ememem

Här gick det från rund ring till glad gubbe idag! Stickan är inte helt positiv än, men tänker att jag ska testa lite senare idag också.

Följer jag samma mönster som tidigare så lär ägglossning bli imorgon och tempökning måndag.
  • DrömlivetiHD

Hej! 

Kan ÄL-testerna visa stegring även när mensen är på ingång? Fick ju första tydliga strecket på ÄL stickan igår (se bild ovan).

Igår hade jag vita flytningar och lite mensvärk. Sen hade vi sex på kvällen i hopp om att ÄL är på gång. Men idag visar ÄL-testet svagare streck igen.. Nu har jag mer mensvärk och flytningarna går mer åt det bruna hållet. Hoppas inte det är mens som är på väg :(

• DrömlivetiHD
    Ememem skrev 2023-09-30 10:09:57 följande:
    Här gick det från rund ring till glad gubbe idag! Stickan är inte helt positiv än, men tänker att jag ska testa lite senare idag också.

Följer jag samma mönster som tidigare så lär ägglossning bli imorgon och tempökning måndag.
    Spännande 👏👏 Lycka till! 
  • Macbookpro
    Villblimamma98 skrev 2023-09-29 17:16:11 följande:

@macbookpro går inte citera dig. Menar du att läkaren menade på att 5 mån att försöka inte är normalt?

Hon var tydlig med att det var bra att vi kom och dags att se vad som gör att det inte går när det är två unga, friska människor. Det borde ha blivit till nu.

• Bodbod

@Macbookpro 

Men oj fick jättemycket ångest nu! Jag har hört att det är helt normalt att försöka i ett år? I Nov har vi försökt ett år (men fram till mars utan äl-test och koll) och har bokat tid till slutet av oktober ... 

• Villblimamma98

Oj det känns inte bra då jag är 25 och min man 30... fick iaf glad gubbe på clearblue rosa idag så hoppas denna cykel går vägen...

• Startingover

Hoppar med här jag också. Bor i Gbg och är 37 år. Har två större barn sen innan men det senaste året har jag och min man velat ha en liten sladdis. Vi upptäckte i Juli att vi var gravida, men när jag var i vecka 15 så fick vi veta att barnet var svårt sjukt så vi fick göra en sen abort. Idag har jag fått första mensen efter aborten och vi vill gärna försöka bli gravida igen även om det känns jätteläskigt att gå igenom allt en gång till. Beräknad BIM är 28 oktober. 

Svar på tråden BIM oktober