Inlägg från: DrömlivetiHD |Visa alla inlägg
  • DrömlivetiHD

BIM oktober

Hej! 

Är det så att ÄL testen ger lite svagt utslag när ÄL börjar närma sig? Jag har tagit ÄL test nästa varje dag i 16 dagar nu och det har varit helt blankt. Men idag kom ett svagt streck. Tror ni ÄL är på ingång då?

• DrömlivetiHD
    Ememem skrev 2023-09-29 18:59:04 följande:

Ja, men det kan vara flera dagar med svaga streck men om du haft helt blanka fram tills nu så talar det för att äl är på gång.

En del behöver testa både morgon och kväll för att inte missa stegringen.

Okej tack! 

Då ska jag ha koll den här helgen :) Tog ut spiralen den 7/9 och blödde några dagar efter det. Så nu försöker jag få lite koll på hur min cykel ser ut :) 
  • DrömlivetiHD

Hej! 

Kan ÄL-testerna visa stegring även när mensen är på ingång? Fick ju första tydliga strecket på ÄL stickan igår (se bild ovan).

Igår hade jag vita flytningar och lite mensvärk. Sen hade vi sex på kvällen i hopp om att ÄL är på gång. Men idag visar ÄL-testet svagare streck igen.. Nu har jag mer mensvärk och flytningarna går mer åt det bruna hållet. Hoppas inte det är mens som är på väg :(

• DrömlivetiHD
    Ememem skrev 2023-09-30 10:09:57 följande:
    Här gick det från rund ring till glad gubbe idag! Stickan är inte helt positiv än, men tänker att jag ska testa lite senare idag också.

Följer jag samma mönster som tidigare så lär ägglossning bli imorgon och tempökning måndag.
    Spännande 👏👏 Lycka till! 
  • DrömlivetiHD

Första mensen sen uttag av spiral kom som en blixt från klar himmel igår. Blir en lång tråkig väntan till ÄL nu 🙈

2/10 - tjatalagom, första barnet, 1:a försöket 

2/10 - sanlin90, andra barnet, försökt 2,5 år.  
    3/10 - MacBookPro, första barnet, 5e försöka
    3/10 - Memlan, andra barnet, 1:a försöket 
    3/10 - MissIsLiia 4e barnet, 7e försöket
    3/10 - Kamrat, första barnet, 1:a försöket
    6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 
    7/10- höst2023, första barnet, 2:a försöket 
    7/10 - Potatisbulle, första barnet, 10:e försöket 
    8/10 SaSeLa, andra barnet, försökt i fem år med ny man. IVF-start efter detta
    8/10 pippi12345, tredje barnet, 3e försöket
    10/10 - Bär, tredje barnet, 5:e försöket efter MF.
    10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk 
    13/10 - EJT, andra barnet, 7:e försöket
    14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    14/10 - Sandtrollet, fjärde barnet, 2a försöket
    15/10 - Barbrastreisand, andra barnet, 12+ försök
    16/10 - villblimamma98, första barnet, 5e försöket
    16/10 - flowerpower33, tredje barnet 1a försöket
    18/10 - Malmötjej, första barnet, 9e försöket (3e efter missfall) 
    19/10 - Pico, andra barnet, 2:a försöket 
    20/10 - Fruffe, andra barnet, 7e försöket
    21/10 - Nattotis, tredje barnet, 2:a försöket
    23/10 - Bodbod, första barnet, 7 försöket
    25/10 - gbgmamma, tredje barnet 2 försöket
    26/10 - amiilee, första barnet 6e försöket
    28/10 - DromlivetiHD, tredje barnet, 1a försöket
  • DrömlivetiHD

Hej på er! 

Är på CD11 idag. Inte en aning om hur lång menscykel jag har. Så jag får se när ÄL kommer. Började dock få lite molvärk redan igårkväll och även inatt runt äggstockarna. Och ikväll på gymmet när jag körde tunga set på benpressen tyckte jag också att det liksom "stramade" lite vid äggstockarna och gjort lite lite ont/obehagskänsla. 

Någon som tränar och varit med om liknande erfarenhet? Ska ta ÄL test imorgonbitti igen och se om det visar nått. Hade egentligen velat ta ikväll med men druckit alldeles för mycket vatten för att det ska visa nått 😅

• DrömlivetiHD

Är på CD16 nu.. Väntan på ÄL är lika tråkig som väntan på BIM 😅

Nån mer som ska ha ÄL snart? 😊
  • DrömlivetiHD
    bebissugen91 skrev 2023-10-15 20:44:02 följande:
    Skojade bara, positivt test ikväll 😄
    Nämen åh vilken tur du tog test! Håller du dig ett antal timmar innan du testar på kvällen? Och en till fråga, tar du alltid både morgon och kväll? Eller såg du en stegring redan imorse? Blir så orolig att jag missat min 😩
  • DrömlivetiHD
    bebissugen91 skrev 2023-10-16 06:33:57 följande:

DrömlivetiHD

Jag var också rädd för att missa min 😫 jag tar morgon ich kväll ett par dagar innan jag vet att det borde komma. Sen hade jag lite molvärk igår också så jag hade en misstanke 😊 jag höll mig cirka 3 timmar innan 😊 igår morse var det negativt 😊hoppas såååå detta ska ta sig denna gången, så har man ickså en trevlig julklapp till familjerna 🙈

När har du äl? Är detta första barnet? 😊

Aha, smart 🙏 Vilket försök är ni på? Jag vaknade med molvärk idag. Hoppas testet visar pos! 

Ja eller hur! Perfekt lagom till jul! 😍

Enligt min app skulle jag ha ÄL i lördags men alla test har visat neg än så länge. Har precis tagit ut spiral så jag har inte en aning om hur lång cykel jag har 🙈 Detta blir tredje barnet 🥰 De första 2 blev till på första försöket. Men vi får se nu. Både jag och mannen är ju några år äldre nu. För er då? Är det första? 😊
  • DrömlivetiHD

Definitivt starkare streck än igår 😃 Jag kanske också ska ta ett test ikväll då för att se om strecken blir lika starka 😃

Eller kan stegringen varit igårkväll och nu är den redan på väg ned igen? Fick väldigt stark molvärk nu. Så svårt att tro att ÄL ska vara typ imorgon 🤔 Aja, vi ligger ikväll så får vi se 😂 Går ju analysera hur mycket som helst! Haha 
Svar på tråden BIM oktober