• inezp

BIM oktober

Är minst sagt lite förvirrad här.... Obestämd
    Har ju inte haft en "hel" cykel sedan pillerstopp så har dålig koll på längden, men lyckades förra månaden hitta LH-stegringen och kände verkligen fysiskt av (ev..) ÄL. 
    Men nu, på CD 8, mensen tog slut för 3 dagar sedan, positivt ÄL-test?
    Nej det måste vara något fel här? Eller är det någon annan som också har så här pass tidig ÄL? 
    Båda testen är från idag, med samma urin, för att utesluta att det var det enskilda testet det var fel på... Men ställer mig ändå tveksam till detta.
    Kanske RFSU ÄL-test som inte är tillförlitliga? 

• inezp
    Flowerpower33 skrev 2023-10-02 23:36:14 följande:

Jag har så. Alltid haft en kort cykel på 21 dagar, vilket innebär att ägglossningen varit 7 dagar efter mensen börjar (alltså 2 dagar efter avslut för mig). Nu verkar den vara något förlängd för har ägglossning på cykeldag 9 men är första cykeln efter uttag av spiral så kanske återställer sig sen. 

Är ju positivt när man försöker bli gravid iallafall då det inte behöver gå lika länge mellan försöken! Lite jobbigare att mensen kommer oftare när man inte försöker bli gravid dock haha. 

Tack, vad skönt och höra att det kanske inte är så konstigt ändå! Tyckte bara det var extra märkligt då de klassiska ÄL-symptomen inte infunnit sig än.. 
    Men ska det vara mens så pass frekvent är det nog dags att bygga ett tamponglager här hemma... Spöke
  • inezp
    Syskonförsök skrev 2023-10-05 19:00:42 följande:

Blev lite nyfiken, det KAN ju bli postivt för graviditet med, säkert du inte är gravid istället? Vissa blöder ju även om de är gravida. Annars väldig tidigt ägglossning!

Bokstavligen sprang mot toaletten (och rev upp ett gravtest i farten..) efter att ha läst ditt inlägg.. haha. Tyst
    Men neej, har nog haft en väldigt tidig (förhoppningsvis) ägglossning. Värkte en hel del där nere på CD 9 dvs dagen efter det positiva ÄL-testet. Men utöver det absolut inga andra symptom på ÄL.. 
    Återkommer med resultat om 12 långa dagar.. Skäms
  • inezp

Stort grattis till er som plussat!! Hjärta

Gick nu i tron om att jag hade ÄL i början på förra veckan (CD 9) då jag fick superstarkt positivt på ÄL-test... Men, tji fick jag, nu efter misstänka ÄL-symptom testade jag igen och mycket riktigt LH-ökning även nu på CD 17.
    Är inte heller gravid så det är inte anledningen.. 
    Så förvirrande! Förvånad

Är det någon annan som har erfarenhet av att få 2 positiva ÄL-test under en och samma cykel med flera dagar (i mitt fall 9 dagars..) mellanrum? 

• inezp
    Foodie92 skrev 2023-10-11 20:14:29 följande:
    Yes jag fick det i denna cykel, exakt som du beskriver så fick jag LH+ sen efter några dagar så fick jag ÄL symptom och LH+ igen. Körde digitala så läste inte fel, osäker vad de betyder men jag tempar också och tempen gick upp efter första LH så tolkar att jag ägglossa då..

Läste att de som har PCO kan få flera positiva utslag på en cykel, osäker om du har det men jag har det så de kanske förklarar min 😅 hoppas ja va till någon hjälp
    Jaa men tack! Vad skönt att höra att det inte är helt ovanligt då.
    Men herregud så svårt att kartlägga och veta när en eventuell ÄL faktiskt sker! Får nog börja tempa jag med om det ska hålla på så här.. Glad

@Syskonförsök - Haha ja inte mig emot, ju fler ägg denna hönan värper fram desto bättre! Oskyldig
  • inezp

Känns som att vi ändå är ett litet gäng nu som är igång för "första gången"... 
    Vet inte hur ni känner men... jag har inga barn sedan innan, aldrig varit (eller råkat bli..) gravid och är nu 32 år. Det är minst sagt läskigt och känns som att famla lite i blindo då man inte har någon aning om hur det faktiskt står till "där inne"..

Hur som haver, gissar på att jag är på ÄL +5-6 och har i några dagar haft några märkliga ilningar/stickningar i delvis höger sida "tjejmagen" men framförallt själva underlivet.. på höger sida själva venusberget i höjd med blygdbenet.. 
    Nån kvalificerad gissning eller igenkänning? Oskyldig

• inezp

Vet att vi är många som känner samma. den här eviga väntan alltså.. känns personligen som ren tortyr denna månaden. 
    Gör allt i min makt för att ta det lugnt och tänka att "det som blir det blir.."
    MEN, idag har jag till och från haft en rätt intensiv brännande/svidande känsla i livmoder-området, väldigt centrerat mitt på liksom.. en vecka till BIM.. 
    Nån annan som känner igen detta eller kan jag bara ha blivit knäpp? Spöke

• inezp
    Soltjej25 skrev 2023-10-19 10:21:36 följande:
    Tog ett clearblue testa tidigt idag. Kunde skymta en linje men gick inte att ta bild. Tog även ett vanligt rfsu men det var negativt. Mens på onsdag.

Osäker på om strecket jag såg faktist var något eller om det var ett spöksträck
    Så spännande! Är ju ändå ett bra tag till onsdag och dom där tidiga visar inte alltid rätt 6 dagar innan BIM, så lägg inte för mycket värdering i det..
    Håller tummarna för dig!
  • inezp
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-20 21:34:58 följande:
    Jag var precis på väg att skriva ett liknande inlägg. Jag har haft en "svidande" mensvärk vid flera tillfällen sen ÄL. Nu är det 1 vecka till bim och jag ligger i sängen med mensvärk. Blir så fundersam. Börjar fundera på om det kan vara ÄL nu och att jag tog fel på datumet förra helgen.. Eller kan det vara något tecken på att ägget befruktats? Ah, jösses. Man blir verkligen knäpp på alla små tecken 😆
    Tänkte precis som du... Men är (nästan) säker på att ägglossning inföll en vecka innan. Och ja, funderade också på om den där brännande/svidande känslan kan vara att ägget fäster vilket borde vara rimligt en vecka efter ÄL. 
    Många olika konstiga symptom och signaler kroppen ger en.. Gäller att hålla sig i kragen så man inte blir galen på kuppen! Tyst
    Med det sagt tycker jag ändå man ska våga tro på sin intuition!!
    Håller tummarna!! 
  • inezp

Suck. Testade tidigt idag, 5 dagar innan BIM. Tvärnegativt. 
    Var nästan helt säker på att mina nya, väldigt ovana symptom skulle vara någonting...
    Har senaste dagarna fått mycket större och mörkare vårtgårdar, flera små upphöjningar (som små blåsor) däromkring.. Molvärk i magen och sen har det kliat något djävulskt på olika delar av kroppen, framförallt kring bröst och mage, morgon och kväll ett par dagar nu..
    Känner mig nog snart redo att ge upp denna månaden... Rynkar på näsan

• inezp
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-22 19:13:11 följande:
    Eaxkt :) Jag har mensvärk nu igen.. Går ju inte låta bli att fundera på varför 🙈

Tänker du invänta bim eller testa tidigt? :)
    Åh så spännande!! När blir det test-tajm för din del? 

Lovade mig själv att inte testa tidigt denna månaden men det gick, sådär...
    Hör tyvärr till skaran som alltid och oavsett får grymt ömma bröst, pms och "mensvärk" mellan ÄL och mens men då det kom en rad nya symptom tog jag ett tidigt test imorse på BIM-5.. Såklart negativt... 
  • inezp
    Kiwi157 skrev 2023-10-23 09:12:28 följande:

Plussade imorse. Tog sista minipiller i slutet på augusti, så vi prickade andra ägglossningen. Överlycklig men samtidigt i chock. Första barnet och vi båda är lite ?äldre? jag 32 och sambon 36, så jag var beredd på att det skulle ta tid. Är på ÄL +11 idag när jag plussade. Kände tydliga symtom, annars hade jag nog väntat på mens och inte testat. 

Wow så roligt för er, stort grattis!! Är själv i samma ålder och första barnet så kan förstå vad du menar med att det finns en tanke kring att det "bör" ta längre tid. 
    Vad var dina tydliga symptom? 
  • inezp
    bebissugen91 skrev 2023-10-24 18:14:21 följande:

Är på äl 8, testade negativt imorse med ett testa tidigt test. Vet att det är alldeles för tidigt men kunde inte hålla mig. Har hela dagen varit inställd på att det inte blir något.
    Nu hittade jag en liten liten blodfläck i trosan, men inget när jag torkar mig. Brukar aldrig ha det annars..vågar inte hoppas på att det är en nidblödning.

Så spännande!! Kan nog absolut vara en nidblödning!
    Inte tappa hoppet nu, heja dig!
    Och ja, som vi alla vet, för tidigt att testa.. men vem är förnuftig nog att ha tålamod att vänta.. 
    Har också testat sen ÄL 8, ÄL 12 idag och fortfarande negativt. Lite svårare med motivationen här men det är inte över förrän en blöder! 
  • inezp

Den mest gråa och trista dagen på länge och mensen kom som ett brev på posten... lika låg och besviken som vanligt. 

Ta hand om er! Ses förhoppningsvis (inte) i novembertråden! 

Svar på tråden BIM oktober