• Anonym (LESS MAMMA)

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Alltså LESS mamma här.

Har en pojk och ska nu i juni få en pojk till. Vad är grejen med att det är typ mindre värt i folks ögon att få söner? När folk frågar vad det blir och jag sagt pojke med ett leende har de liksom tystnat och hummat nåt ohörbart.

Det är som att folk hoppas jag ska säga tjej.

Ni som reagerar såhär när nån berättar - VARFÖR gör ni det? Jag säger det ju med glädje och ni är som världens svarta hål som bara slukar all positiv energi.

• Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?
  • Anonym (zoom)
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-30 16:04:18 följande:
    Det är inte för att de svälter ihjäl de gör det för att pojkarna ska få ett bättre liv!

Du får komma med nåt mer än en enda psykopatkärring! Det förklara ju inte brottstatistiken eller hur..? BS här stod du själv för så läs på innan du skämmer ut dig och apa kan du vara själv..
    Snälla sluta vara så aggressiv och kalla folk för olika saker.

Jag antar att du inte är kvinna då eftersom du verkar sakna empati? 

Det är ett välkänt fenomen att makt korrumperar, oavsett kön. 
  • Anonym (därför)
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-30 16:04:18 följande:
    Det är inte för att de svälter ihjäl de gör det för att pojkarna ska få ett bättre liv!

Du får komma med nåt mer än en enda psykopatkärring! Det förklara ju inte brottstatistiken eller hur..? BS här stod du själv för så läs på innan du skämmer ut dig och apa kan du vara själv..
    Har du några belägg för det annat än feministisk propaganda?

Brottstatistiken är enkel att förklara, män ÄR mer aggressiva än kvinnor, men ÄR överrepresenterade både i att begå våldsbrott OCH drabbas av det. Men samtidigt hade mänskligheten inte överlevt utan den aggressiviteten. Hur det sen passar in i vårt moderna samhälle är en annan fråga, våra kroppar och instinkter är inte skapta för dagens samhälle och till skillnad från vad många av dagens wokemuppar och snöflingor verkar tro så är ju inte naturen en varken rättvis eller snäll plats där alla sitter och håller varandra i handen och sjunger akumbaya.... jag menar det spelar nog ingen roll hur mycket en gasell argumenterar för ett lejon orättvisan i att de bli jagade och uppätna... eller hur? 

Mao är det snarare du som får komma men lite bättre argument, mänsklighetens historia är betydligt längre än bortskämda snöflingor med mätta magar och som gnäller om orättvisor. Faktiskt har vår historia till 99.99999999% handlat om överlevnad.
  • Anonym (därför)
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-30 16:07:22 följande:
    Min poäng var att det ts klagar på är en droppe i havet.

Hon verkar inte tycka lika synd om alla tjejer som genom tiderna tom blivit mördade för sitt kön..
    Din poäng är snarare det vanliga feministiska skitsnacket om att det är helt ok att män behandlas som skit för att det har kvinnor minsann blivit tidigare. Och sen sitter man och surar över att ingen vill på att man står för "jämställdhet" Tomte
  • Anonym (Inte så PK)

För att de flesta förstår eller undermedvetet förstår att pojkar måste vara väldigt bra för att vara bra nog och kommer annars ha tråkiga liv. Kraven för att vara bra nog är väldigt höga på män (kanske speciellt  ännu mer för vita män) i ett modernt samhälle.

Så man vill hellre ha flickor.

• Anonym (Inio)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 08:57:35 följande:
    Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Alltså LESS mamma här.

Har en pojk och ska nu i juni få en pojk till. Vad är grejen med att det är typ mindre värt i folks ögon att få söner? När folk frågar vad det blir och jag sagt pojke med ett leende har de liksom tystnat och hummat nåt ohörbart.

Det är som att folk hoppas jag ska säga tjej.

Ni som reagerar såhär när nån berättar - VARFÖR gör ni det? Jag säger det ju med glädje och ni är som världens svarta hål som bara slukar all positiv energi.

Pojkar är mer krävande. De som är lata vill absolut inte ha en pojke och det finns en del lata i samhället.

Man är faktiskt rätt konstig om man inte vill ha båda sorterna...
  • Anonym (Inio)

Hon verkar inte tycka lika synd om alla tjejer som genom tiderna tom blivit mördade för sitt kön..
    Jisses vilket irrelevant inlägg... 
  • Anonym (LESS MAMMA)
    Anonym (Inio) skrev 2023-05-30 16:59:20 följande:
    Pojkar är mer krävande. De som är lata vill absolut inte ha en pojke och det finns en del lata i samhället.

Varför det? Det är din personliga åsikt.

Ursäkta mig? Så bara för att jag är trött på att folk ska sympatisera och tycka synd om mig för att jag inte får en tjej och tycker att mammor som blir ledsna för söner och inte är nöjda innan de får en tjej - då tycker jag inte synd om kvinnor som mördats för att de är tjejer?

Dra åt pipsvängen med dig. Två fel gör inte ett rätt.
  • Anonym (LESS MAMMA)
    Anonym (Inio) skrev 2023-05-30 16:59:20 följande:

Eller menade du att man är konstig om man inte är lika glad oavsett vad det blir?
  • Anonym (Inio)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 17:05:05 följande:
    Varför det? 
    Varför vadå?

Varför pojkar är mer krävande än flickor? eller varför många är lata? eller varför man är konstig om man inte vill ha både tjejer och killar?
  • Anonym (LESS MAMMA)
    Anonym (Inio) skrev 2023-05-30 17:08:06 följande:
    Varför vadå?

Varför pojkar är mer krävande än flickor? eller varför många är lata? eller varför man är konstig om man inte vill ha både tjejer och killar?
    Förstod inte vad du menade med det senaste.
Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?