Anonym (26 åring man) skrev 2023-05-31 14:22:02 följande:
jag går ur denna diskussion med dig , jag kan inte prata med någon som är fullkomligt hjärntvättad av svensk samhällets propaganda som du är , och ja , det är tack vare människor som du som svenska samhället ser ut som det gör.
dessutom skrev du ju nu själv att flickor är möjligen mer önskvärda än pojkar i Sverige , så på den punkten tycks vi trots allt vara eniga
sedan tror jag vi pratar om lite olika saker möjligen , du pratar mer om formella rättigheter och jag mer om hur jag upplever att båda könen ses av många människor ute i samhället ( som tråden handlade om ursprungligen )
Och jag är helt med dig vad gäller att tex kvinnor generellt har lägre lön än män , det är i mina ögon helt galet. Detsamma gäller situationen ute i världen tex stora delar Afrika så behandlas flickorna som djur med könsstympning och annat
Går inte att resonera med feminister, de är så totalt hjärntvättade att det är som att snacka med en vägg, de repeterar bara samma gamla propaganda om och om igen och diskussionerna går bara runt runt i cirklar.