BeautifulLiz skrev 2023-05-30 12:02:46 följande:
Jag skattar mig lycklig när jag läser kommentarerna här!
Är mamma till två vuxna söner, den ena har fru och egna barn (Två jättefina pojkar!)
Jag har jättefin kontakt med båda sönerna, min svärdotter och de två barnbarnen.
Som farmor ses jag som en viktig person i deras liv, jag är ofta bjuden hem till dem. Träffar barnbarnen oftare än deras mormor gör. (Mycket pga att jag är betydligt yngre, och bor närmare.)
Det gör såklart inte att barnen värderar mig högre än sin mormor, absolut inte. Men vi träffas oftare.
Mina barnbarn har varken morfar eller farfar, men om de varit i livet så hade nog deras situation sinsemellan varit som min och mormoderns.
Jag och min sons svärmor drar också jämnt.
Undrar om jag haft ovanligt stor tur, eller om olyckskorparna kraxat ovanligt mycket i den här tråden...
Hade missat ditt inlägg men vad kul att höra från nån som dig bland alla som hävdar att en farmor inte kommer få en bra kontakt med barnbarnen.
Jag hade en jättefin kontakt med farmor och farfar som var extra barnvakter åt mig som liten (vi bodde nära) och jag besökte dem regelbundet tills de gick bort. Min man hr fortfarande regelbunden kontakt med sin farfar och och min pappa tog som sagt hand om farmor och farfar hela deras ålderdom och roddade med precis allt för dem.
Jag ser mina barns farmor och farfar som viktiga i deras liv, varför skulle de inte vara det liksom?