Anonym (Maja) skrev 2023-05-30 11:59:24 följande:
Jaha, det är alltså ytligt bekanta personer som haft lite, för dig, oönskad inställning. Men då är det väl inget att hänga upp sig på! Alla pojk/män-positiva vännerna och släkterna bryr väl sig inte då?? Där kan du tanka energi istället 😊 Att du ens behöver starta denna tråd då! Du lär ju ha märkt i verkliga livet att absoluta merparten i din krets inte resonerar så.
Ja vad konstigt hördu att negativa energier och människor påverkar en ändå. Superkonstigt. Så länge alla människor då har någon i sin närhet som är positiv spelar alltså energitjuvar och negativa personer aldrig någonsin någon roll. Bra att veta, ska ta med mig det framöver. Eller inte.
Jag lyfter fenomenet jag märkt av för att jag blir trött och less på det. Sett till en hel del svar så är det ju så att tankarna också finns hos många - och det är ju människor mina söner kan möta i framtiden, som alltså tycker de är sämre inlyssnare mm bara pga deras kön och dömer dem på förhand. Det är det här som gör mig sur också. Folks inställning.