Postman skrev 2023-05-30 11:23:14 följande:
Absolut, jag håller med dig att det är mest logiskt att flickorna vänder sig till sin egna mamma. Jag har inte sagt att det är mammornas fel MEN eftersom det är mammorna som styr med relationerna och deras män underordnar sig sina fruar så tycker jag nog allt att mammorna har ett ansvar att jobba för att de inte tar över så totalt.
Det faller heller inte i god jord om man försöker påverka en svärdotter att man vill ha mer tätare relation. Det kan väcka märkliga känslor hos svärdöttrar och man har då gått in på minerad mark.
Du skriver "svärdotter". - du anser alltså att det är svärmodern, alltså kvinnans roll att ta kontakt med den yngre kvinnan? Var är mannen i allt detta?
Jag har själv kontakt med min mamma. Jag låter maken sköta kontakten med sin mor. Jag åker ofta till min mamma med barnen (maken stannar oftast hemma). Maken åker sällan till sin mamma. Jag hindrar honom inte, men jag ser det inte som min roll att styra upp deras möten. Jag föreslår att han ska åka dit ibland, men inte mer än så.