Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Tråkigt att det har varit så för dig har inte riktigt upplevt det själv .. Har två döttrar och sen fick jag en son och när jag berättade om honom sa de flesta ?Gud vad kul , äntligen en pojke? osv.. Kanske det mest är för att det är samma kön som det barnet du redan har? Såklart är det absloulg inte en ursäkt för att vara negativ men ändå.. 

• Anonym (M)
    Anonym (Inio) skrev 2023-05-30 16:59:20 följande:
    Pojkar är mer krävande. De som är lata vill absolut inte ha en pojke och det finns en del lata i samhället.

Man är faktiskt rätt konstig om man inte vill ha båda sorterna...
    Om du tror att pojkar är mer krävande har du nog aldrig haft en tonårstjej.. Sen är ju alls barn olika krävande också. Jag och min syster var allafall mycket värre än mina bröder när vi var tonåringar. Och så har jag en tonårsdotter nu och ibland känns det som att hon kommer ge mig en hjärtinfarkt snart. 

Jag har förresten båda sorterna men min son är bara 1 och såklart väldigt krävande som de flesta ettåringar är .. Återstår att se hur han blir när han blir äldre. 
  • Anonym (M)
    Anonym (därför) skrev 2023-05-30 17:25:35 följande:
    Hahaha, du har inte upplevt tonårsbarn va?

Killar är rena semestern jämfört med tjejer i den åldern.
    Håller med.. 
  • Anonym (M)
    Anonym (SJ) skrev 2023-05-31 21:25:47 följande:

jag har två döttrar och väntar nu en son. Folk säger antar att det ska bli kul att det blir en pojk den här gången, vad kul att du ska få en pojk nu eftersom du har två flickor. 

Helt ärligt så bryr jag mig inte vad det är för kön. För könet på barnet avslöjar ju inte vem barnet blir sen. I det land vi lever så har barnen ändå den möjlighet att kunna vara den som den vill vara eller kan bli det den vill. 

Det var samma sak för mig när jag väntade en son efter två döttrar, alla sa ?Vad kul med en pojke? osv..
    Så tror det handlar mer om att folk ofta säger att det är kul när det blir något annat än det man har, inte att det är roligare med döttrar. 
Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?