Inlägg från: Anonym (Två föräldrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Två föräldrar)

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Postman skrev 2023-05-30 11:16:03 följande:
    Ja jag får också gärna leka med dem men jag jobbar hela tiden i uppförsbacke. Som morfar har man sjukt mycket gratis. 

Var är din son i detta då? tar inte han ansvar över att du får lika mycket kontakt med barnen? Varför är det kvinnan enbart som ska ha koll på alla relationer? Sätt
    mer press på din son istället som bara glider på en räkmacka tydligen utan några krav. 

Sist jag kollade har ett barn ofta två föräldrar. 

• Anonym (Två föräldrar)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 12:13:12 följande:
    Och en mamma som kanske önskade att han var en dotter, för att han ju som pojke inte är lika lätt att knyta till. Och därmed inte gjorde det. 

BÅDE män OCH kvinnor måste ta ansvaret här. Kvinnor att släppa tanken på att en dotter kommer vara dem närmre än en son och omedvetet därmed missgynna sönerna i hur de behandlar dem och vad de pratar om med dem. Män att se till att hitta och jobba med kontakterna med de i sin närhet.
    Jag fattar ingenting av det du skrivit då det inte är kopplat till min text överhuvdtaget. Du har rätt i en sak dock som jag även jag nämnde i min tidigare text och det är att båda föräldrarna måste ta ansvar över kontakterna. I min relation har vi bestämt att jag tar kontakten med min sida och min man tar kontakt med sin sida släkt. Väldigt jämställt helt enkelt och funkar väldigt bra. 
  • Anonym (Två föräldrar)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 12:25:25 följande:

Det kopplar. TS son kanske inte är där för att han fick med sig i uppväxten att han inte är emotionell och anknytande på samma vis från sina föräldrar.

Om mamman önskade att han var en dotter för att söner är så svåra att bonda med, så är det ju vad han fått med sig av henne hela livet, att det hade varit en annan sak om han var en tjej. Om TS inte fått det heller med sig så har TS son ingen som visat honom att män kan vara drivande emotionellt och vara omhändertagande.

Det brukar ju snarare vara så att pojkar blir mammas pojke och flickor pappas flicka, så jag håller tyvärr inte med dina teorier. 

De reaktioner du pratar om som du får från folk känner jag tyvärr inte igen heller. Kanske är din direkta omgivning bara som är så tråkiga, alternativt att du överreagerar och läser in saker som inte finns bara för att du inte får en sprudlande reaktion. 

• Anonym (Två föräldrar)
    Postman skrev 2023-05-30 12:38:24 följande:

Sociala frågor, relationer, barn osv ligger kvinnor varmt om hjärtat. Det är kvinnor som har makt att ändra detta eftersom detta i regel inte är någon stor fråga för män och i med det så underordnar sig männen kvinnorna. Idag är det kvinnans ord som alltid är normen. 

Vill du att dina söner ska ändra sig så måste du som kvinna dämpa dig i dessa frågor och låta din man få långt mer talutrymme i detta. Du behöver också visa dina döttrar att man kan lika gärna vända sig till sina svärföräldrar som sina egna. 

Vilket trams. Sociala frågor ligger långt ifrån mitt hjärta och absolut inte mitt huvudämne här i livet, varför jag och min sociala utåtriktade man delar på ansvaret utan några problem. 
  • Anonym (Två föräldrar)

Lämnar den här tråden. Alla dessa trådar slutar med att det alltid är kvinnas fel. Tycker det saknas intelligens i de flesta trådarna som drar in könskrig, inklusive denna. 

Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?