Inlägg från: Anonym (därför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (därför)

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 08:57:35 följande:
    Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Alltså LESS mamma här.

Har en pojk och ska nu i juni få en pojk till. Vad är grejen med att det är typ mindre värt i folks ögon att få söner? När folk frågar vad det blir och jag sagt pojke med ett leende har de liksom tystnat och hummat nåt ohörbart.

Det är som att folk hoppas jag ska säga tjej.

Ni som reagerar såhär när nån berättar - VARFÖR gör ni det? Jag säger det ju med glädje och ni är som världens svarta hål som bara slukar all positiv energi.

Välkommen till Sverige 2023 där pojkar/män inte är lika mycket värda som flickor/kvinnor
  • Anonym (därför)
    Anonym (Två föräldrar) skrev 2023-05-30 13:53:48 följande:

Lämnar den här tråden. Alla dessa trådar slutar med att det alltid är kvinnas fel. Tycker det saknas intelligens i de flesta trådarna som drar in könskrig, inklusive denna. 

Nja, ska man vara ärlig så dras könskrigen faktiskt väldigt oftast igång av FL feministmaffia. Så att hävda att det enbart kvinnor som drabbas och alltid män som ägnar sig åt sånt är rent felaktigt.
  • Anonym (därför)
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-30 14:29:09 följande:

Det är fler tonårstjejer som mår skit. Att farföräldrar har sämre kontakt med barnbarn beror ju just på att sönerna inte står lika nära sina föräldrar som döttrarna.

I alla tider och fortfarande i stora delar av världen är pojkar viktigare. I Kina bränner man upp flickbebisar i hus. I Thailand säljer man döttrar till bordeller för att betala mediciner och utbildning för sönerna..

På tal om kön och empati: Om män hade lika mycket empati som kvinnor skulle inte världen se ut som den gör. Eller brottstatistiken..

Och vad får dig att tro att söner inte står lika nära sina föräldrar?
    Beror inte det snarare på hur föräldrarna valt att uppfostra sina barn?

I alla tider är det män som fått dra ut i krig för att försvara sin familj, faktiskt redan från då vi var apor. I Thailand säljer man döttrar till bordell pga FATTIGDOM, dvs det står mellan att alla hungrar ihjäl eller nån i familjen får dra in pengar på vilket jävla sätt det än går. Faktisk gjorde även vi något liknande vi med tidigare när söner skickades ut som knektar för att försörja resten av familjen. 

Angående empati så är du ute och cyklar där med för de ggr kvinnor haft makten så har de visat sig vara precis lika hänsynslösa som män...jag menar, jag skulle ju knappast klassa Margret Thatcher som en "empatisk" person. Om jag inte minns fel var det under hennes styre England drog ut i krig (falklandskriget).

Det vore bra om du kunde läsa på lite innan du kläcker ur dig saker för allt du skriver är ju ingen annat än ren BS.
  • Anonym (därför)
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-30 16:04:18 följande:
    Det är inte för att de svälter ihjäl de gör det för att pojkarna ska få ett bättre liv!

Du får komma med nåt mer än en enda psykopatkärring! Det förklara ju inte brottstatistiken eller hur..? BS här stod du själv för så läs på innan du skämmer ut dig och apa kan du vara själv..
    Har du några belägg för det annat än feministisk propaganda?

Brottstatistiken är enkel att förklara, män ÄR mer aggressiva än kvinnor, men ÄR överrepresenterade både i att begå våldsbrott OCH drabbas av det. Men samtidigt hade mänskligheten inte överlevt utan den aggressiviteten. Hur det sen passar in i vårt moderna samhälle är en annan fråga, våra kroppar och instinkter är inte skapta för dagens samhälle och till skillnad från vad många av dagens wokemuppar och snöflingor verkar tro så är ju inte naturen en varken rättvis eller snäll plats där alla sitter och håller varandra i handen och sjunger akumbaya.... jag menar det spelar nog ingen roll hur mycket en gasell argumenterar för ett lejon orättvisan i att de bli jagade och uppätna... eller hur? 

Mao är det snarare du som får komma men lite bättre argument, mänsklighetens historia är betydligt längre än bortskämda snöflingor med mätta magar och som gnäller om orättvisor. Faktiskt har vår historia till 99.99999999% handlat om överlevnad.
  • Anonym (därför)
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-30 16:07:22 följande:
    Min poäng var att det ts klagar på är en droppe i havet.

Hon verkar inte tycka lika synd om alla tjejer som genom tiderna tom blivit mördade för sitt kön..
    Din poäng är snarare det vanliga feministiska skitsnacket om att det är helt ok att män behandlas som skit för att det har kvinnor minsann blivit tidigare. Och sen sitter man och surar över att ingen vill på att man står för "jämställdhet" Tomte
  • Anonym (därför)
    Anonym (Inio) skrev 2023-05-30 16:59:20 följande:
    Pojkar är mer krävande. De som är lata vill absolut inte ha en pojke och det finns en del lata i samhället.

Man är faktiskt rätt konstig om man inte vill ha båda sorterna...
    Hahaha, du har inte upplevt tonårsbarn va?

Killar är rena semestern jämfört med tjejer i den åldern.
  • Anonym (därför)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-05-30 17:23:51 följande:
    Pojkar är mer krävande än flickor är min uppfattning, det beror på att de mognar långsammare . 
    Tjejer mognar snabbare än killar ja, men då snackar vi inte om mogen som man är som vuxen utan snarare mognad som i "jag är minsann 12 och vet bättre än någon annan och håller du inte med mig så hatar jag dig, men 10 minuter senare älskar jag dig igen... tills du blinkar för då hatar jag dig igen..."
  • Anonym (därför)
    Anonym (26 åring man) skrev 2023-05-31 14:22:02 följande:

jag går ur denna diskussion med dig , jag kan inte prata med någon som är fullkomligt hjärntvättad av svensk samhällets propaganda som du är , och ja , det är tack vare människor som du som svenska samhället ser ut som det gör. 

dessutom skrev du ju nu själv att flickor är möjligen mer önskvärda än pojkar i Sverige , så på den punkten tycks vi trots allt vara eniga

sedan tror jag vi pratar om lite olika saker möjligen , du pratar mer om formella rättigheter och jag mer om hur jag upplever att båda könen ses av många människor ute i samhället ( som tråden handlade om ursprungligen ) 

Och jag är helt med dig vad gäller att tex kvinnor generellt har lägre lön än män , det är i mina ögon helt galet. Detsamma gäller situationen ute i världen tex stora delar Afrika så behandlas flickorna som djur med könsstympning och annat 

Går inte att resonera med feminister, de är så totalt hjärntvättade att det är som att snacka med en vägg, de repeterar bara samma gamla propaganda om och om igen och diskussionerna går bara runt runt i cirklar.
  • Anonym (därför)
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-31 20:10:10 följande:
    Skitsnack. Det finns skillnader mellan könen. Jag har inte uppfostrat några..
    Så mao har du ingen jävla aning om vad du skriver om men tror dig ändå veta bäst...  
  • Anonym (därför)
    Anonym (!!!) skrev 2023-06-01 21:06:36 följande:
    Vad ville du mansplaina för mig nu? 
    Jag ville belysa hur ignorant du är i ämnet, sen kan du kalla det för vad du vill...
Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?