Inlägg från: Anonym (Inio) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inio)

Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 08:57:35 följande:
    Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?

Alltså LESS mamma här.

Har en pojk och ska nu i juni få en pojk till. Vad är grejen med att det är typ mindre värt i folks ögon att få söner? När folk frågar vad det blir och jag sagt pojke med ett leende har de liksom tystnat och hummat nåt ohörbart.

Det är som att folk hoppas jag ska säga tjej.

Ni som reagerar såhär när nån berättar - VARFÖR gör ni det? Jag säger det ju med glädje och ni är som världens svarta hål som bara slukar all positiv energi.

Pojkar är mer krävande. De som är lata vill absolut inte ha en pojke och det finns en del lata i samhället.

Man är faktiskt rätt konstig om man inte vill ha båda sorterna...
  • Anonym (Inio)
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-30 16:07:22 följande:
    Min poäng var att det ts klagar på är en droppe i havet.

Hon verkar inte tycka lika synd om alla tjejer som genom tiderna tom blivit mördade för sitt kön..
    Jisses vilket irrelevant inlägg... 
  • Anonym (Inio)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 17:05:05 följande:
    Varför det? 
    Varför vadå?

Varför pojkar är mer krävande än flickor? eller varför många är lata? eller varför man är konstig om man inte vill ha både tjejer och killar?
  • Anonym (Inio)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 17:11:15 följande:
    Förstod inte vad du menade med det senaste.
    Att man är en konstig människa om man värderar barnet baserat på kön.

Som du beskriver det låter det som att de som kommenterat dig är missunsama och otrygga människor. Om man mår bra håller man inte på så. 
  • Anonym (Inio)
    Anonym (LESS MAMMA) skrev 2023-05-30 17:18:23 följande:
    Då är jag med och håller med (det kunde läsas som man var konstig om man inte just bara ville ha en av varje).

Jag är mest trött och less om folk faktiskt ser pojkar som mindre önskvärda individer eftersom min son då får möta de här åsikterna. Som mamma vill jag ju inte att folk ska se på honom som sämre eller mindre önsk/värd för att han är kille.
    Det här är inte något generellt. Låter mest som de är missunnsamma faktiskt. Individer som letar orsaker att hacka och hittar något oavsett om det är sant eller inte.

Hennes hår hade mått bra av lite omvårdnad. Hon är inte den gladaste jag mött. Hon har inte så snygga kläder direkt. Hennes barn går runt i smutsiga kläder. 

Den här typen av individer hittar alltid något att anmärka på. Bästa är att inte bry sig alls för det är de som har problemen.
  • Anonym (Inio)
    Anonym (Fyra döttrar) skrev 2023-05-30 20:13:28 följande:

Jag har fyra döttrar och är jätteglad för det. Jag upplevde det motsatta så jag undrar om det du känner är att man SKA vilja ha båda könen och typ bli besviken annars.
    Folk verkade tycka att blir det inte lite tjatigt och alltför mycket glitter och prinsessor hemma hos er När tjej tre och fyra kom. Det är förvisso väldigt tjejigt hemma hos oss i den traditionella bemärkelsen tjejigt för de har alla varit sådana. Mycket mer så än vad jag själv som mamma någonsin varit. jag har typ aldrig haft på mig klackskor och sminkar mig knappt. Men, jag är supernöjd med 4 tjejer! Jag har aldrig varit ledsen eller besviken eller önskat mig något annat.

Samma sak där. Man ska vara tacksam för det man får. Får man fyra pojkar är man glad för det.  Får man fyra tjejer är man glad för det. Får man en av varje är man glad för det...
Svar på tråden Varför ses söner som mindre kul än döttrar att få?