Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.
Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch?
För att folk här sitter INTE och hackar på människor som dricker alkohol då och då. De blir inte kallad för alkis bara för det. Men om man har rökt på någon gång, då är man en pundare.
Jag har aldrig sagt att man inte får tycka vad man vill, det jag säger är att de flesta har inga problem med en partner som dricker alkohol ibland, men tydligen är det stora problem om människan röker på ibland. Hur kommer det sigTr
Which side are you on? Lagens eller kriminalitetens?
Köper ni olagliga droger så har ni valt sida - ni har inget emot att göda de kriminella gängen.
Fast det blir ju relevant eftersom alkohol också är en drog, bara en laglig sådan. Alkohol dyker alltid upp i dessa diskussioner, eftersom svenskar har en sådan enorm dubbelmoral när det kommer till detta. De flesta har inga problem med en partner som dricker ibland men om personen däremot röker på någon gång, då är det tydligen jättehemskt? Pratar inte om någon alkis som dricker hela tiden, utan folk som dricker ibland respektive folk som röker på ibland. Alkohol ställer till med betydligt mer oreda än vad cannabis gör.
Antingen ska alkohol vara förbjudet också, eller så ska cannabis också vara legaliserat.
Om det inte är varje dag så visst!
men vill gärna ha ett liv också som inte bara kretsar runt droger
Köper ni olagliga droger så har ni valt sida - ni har inget emot att göda de kriminella gängen.
Bland annat därför det bör vara lagligt, skattebelagt och översiktligt. Och det är därför jämförelsen med andra lagliga droger alltid kommer upp. Eftersom det blir helt sjukt att applicera samma argumentation på likvärdiga produkter.
Det är ju förbudet i sig som göder den illegala marknaden, och därefter gränsdragningar, som vi har tusentals exempel på inom alkohol, tobak, spel och annat.
Om det inte är varje dag så visst!
men vill gärna ha ett liv också som inte bara kretsar runt droger
Som med allt.
Tyvärr kan man inte hålla den nivån på debatten.
Det är statens fel att folk måste köpa det olagligt. Folk kommer aldrig sluta röka på, oavsett om det är lagligt eller ej.
Cannabis är ju grunden till gängkriminaliteten. Vill man få bort gängkriminaliteten så kanske man ska börja med att legalisera cannabis och på så sätt slå mot gängens plånböcker. Vid en legalisering hade en stor del av deras intäkter istället gått till den gemensamma statskassan. Vid legalisering av cannabis öppnar man dessutom upp mer resurser för polisen.
Med legalisering så menar jag inte att man ska kunna springa in på Coop och köpa cannabis, det ska vara ett reglerat system, som alkoholförsäljningen.
Om man vill stoppa gängkriminaliteten så är legalisering av cannabis på sin plats, eftersom man då kapar gängens inkomster och minskar därmed nyrekryteringen till kriminalitet rejält.
Får cannabis folk att vilja kniva sina släktingar?
Du får nog hänvisa till ett enda känt fall. Så hänvisar jag till vad alkohol och tjack ställt till med gällande omdöme och aggressivitet.